Lexus predstaví možno až tri nadupané modely

Sobota, 13 február 2021

Lexus chystá rozšíriť svoju ponuku o tri výnimočné modely, z ktorých dva budú úplne nové. Má ísť o novú verziu sedana IS F, super výkonnú limuzínu LS F a nekompromisné kupé LC F. Objaviť by sa mohli ešte tento rok.

lexus-lc500
Lexus LC 500

Medzi očakávanými novinkami Lexusu sú dva sedany - IS F a LS F. Model IS F je už dávnejšie známy. Práve tento model sa v roku 2007 stal prvým Lexusom športovej série F. Neskôr k nemu pribudol superšportiak LFA, po ktorom nasledovalo kupé RC F a sedan GS F.

Nový Lexus IS F, rovnako ako jeho predchodca, bude mať v motorovom priestore atmosférický V8 5,0 s výkonom okolo 460 koní. Silnej limuzíne by mali pribudnúť výkonejšie brzdy, upravené pruženie a agresívnejší vzhľad.

Vráti sa Lexus IS F?

V polovici minulého roku si Lexus zaregistroval na americkom patentovom úrade označenie IS 500, ktoré môže naznačovať zámer použiť pre nový IS päťlitrový motor. Môže, ale nemusí, pretože japonský výrobca používa číselné označenie 500 aj pre 3,5-litrový motor V6 s dvojitým prepĺňaním, ktorý má teraz väčší Lexus LS 500. Modely IS F a IS 500 môžu mať preto odlišné parametre, čo by naznačovalo, že Japonci majú zámer uviesť sedan IS do showroomov v dvoch silných variantoch.

Najsilnejší Lexus v histórii

Je možné ,že spomínaný Lexus LS bude mať športového brata. Pod kapotou modelu LS F by mohol očakávať turbomotor V8 4,0. Vyplýva to z vyhlásenia automobilky, ktorá Lexus v roku 2019 oficiálne potvrdila, že pracuje na podobnej jednotke. Tá by mohla mať výkon pôsobivých 670 koní. Išlo by tak o najsilnejší motor v histórii Lexusu.

Príde aj extrémny Lexus LC

Tretím športovým modelom, ktorý Lexus už čoskoro uvedie na trh, je model LC F. Ide o extrémny variant vlajkového kupé LC. O takomto aute sa hovorí už nejaký čas. Zamaskovaný sa objavil na cestách, takže existuje veľa náznakov, že debut nového modelu je prakticky na dosah. Práve v tomto modeli by podľa pôvodných informácií mal pracovať nový výkonný osemvalec s turbodúchadlom.

Dizajnéri Lexusu údajne pripravujú pre takéto auto aj primerane mohutnú karosériu. Podľa japonských médií dostane LC F 21-palcové kolesá, upravené viacprvkové zavesenie a vystuženú karosériu. Vraj bude iba dvojmiestny, čo zníži jeho hmotnosť a uľahčí správne rozloženie hmotnosti na nápravy.

Nové športové Lexusy by sa mohli dostať do predaja už koncom roku 2021.
(janGold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.