O európske Auto roka 2021 zabojuje sedem finalistov

Utorok, 12 január 2021

Poznáme sedem finalistov, z ktorých jeden ovenčia titulom európske Auto roka 2021. Ktoré zo siedmich noviniek vybratých medzinárodnou porotou zloženou zo 60 novinárov z 23 európskych krajín získa najviac bodov a titul Auto roka 2021?

4-LR-Defender
Kandidátom na Auto roka 2021 je aj Land Rover Defender

Anketa Auto roka siaha do roku 1963. Z víťazstva v minulom roku mala najväčšiu radosť francúzska automobilka Peugeot, keď titul Auto roka 2020 pripadlo jej modelu 208.

Kto sa bude tešiť tento rok? Kandidátov je sedem. Podľa abecedného poriadku sú to Citroën C4, Cupra Formentor, Fiat 500, Land Rover Defender, Škoda Octavia, Toyota Yaris a Volkswagen ID.3.

Sedem kandidátov na titul tohtoročného európskeho Auta roka je rôznorodých. Posledný v zozname kandidátov je elektrický Wolkswagen ID.3 a je jediný plne elektrický automobil. Zastupuje segment, ktorý sa v súčasnosti považuje za najviac preferovaný smer. Na opačnom konci je prekvapujúco terénny Land Rover Defender, mimochodom tak trošku aj slovenský zástupca, keďže je produktom britského závodu v Nitre.

Citroën C4 zastupuje výrazný dizajn, inovatívne technológie, je pohodlný, niečo ako žehlič ciest, teda lietajúci koberec a má vysoký jazdný komfort. Španiel Cupra Formentor je zasa z rodu športovo ladených crossoverov. Fiat 500 zastupuje segment malých áut, ale hlavne ako hybridný model dláždi Fiatu cestu k splneniu emisných požiadaviek.

Toyota Yaris vo verzii hybrid propaguje hybridné ústrojenstvo japonskej značky, ktorá má v tejto oblasti obrovské skúsenosti, ale aj Yaris s konvenčným pohonom je skvelý variant.

Škoda Octavia štvrtej generácie je najpredávanejší model u našich západných susedov, ale veľmi obľúbená je aj v ostatnej Európe, hlavne západnej a vo Veľkej Británii. Keďže sa dostala medzi sedem finalistov, svedčí to o tom, že klasické autá v ére SUV sú stále populárne.

Meno víťazného automobilu, ktorý získa titul Auto roka 2021, sa dozvieme 1. marca tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."