Ostrý Hyundai i30 N sa na Slovensku ujal

Utorok, 06 august 2019

Hyundai vyrukoval v závere roku 2017 s výkonným a rýchlym modelom hot hatch i30 N. Kórejský výrobca svoj i30 N postavil proti esám ako VW Golf GTI alebo Ford Focus ST. Ako sa ujal na slovenskom trhu?

Hyundai-i30-N

Model i30 N - najpredávanejší hot hatch na Slovensku

Kórejský hot hatch sa v základe ako slabší z dvoch výkonových verzií (184 kW/250 k) na Slovensku predáva v akciovej cene za 27 690 eur. Silnejší i30 N s preplňovaným benzínovým dvojlitrom a šesťstupňovou prevodovkou s ručným radením posiela na predné kolesá výkon 202 kW/275 k a ponúka sa za akciovú cenu 30 190 eur. Cenníková cena oboch je o dve tisíc eur vyššia.

Hyundai i30 N je na Slovensku najpredávanejším hot-hatchom na Slovensku. Podľa ZAP (Zväz automobilového priemyslu) za prvý polrok 2019 si ho kúpilo 25 záujemcov. Výborne sa darí aj novinke i30 Fastback N, ktorá zaznamenala ku koncu júna 23 nových registrácií. Modelu i30 Fastbacku N sa podarilo osloviť ešte širšiu cieľovú skupinu. Navyše sa Hyundaiu vďaka N-faktoru zvyšuje prienik výbavy N-Line aj do modelov i30 hatchback a fastback, resp. Tucson.

Najobľúbenejšou farbou i30 N bola v prvom polroku 2019 pre N-ko typická farba Performance Blue, ktorú si vybrala viac ako polovica nových majiteľov, nasledovaná čiernou Phantom Black. Paletu dopĺňajú biela Polar White, sivá

Micron Grey a červená Engine Red. Kým v roku 2018 bola vyše tretina i30 N predaných v Bratislavskom kraji, v prvom polroku 2019 sa charakteristický zvukový prejav auta začal viac ozývať aj v ostatných kútoch Slovenska.

K hatchbacku i30 N pribudol vo februári 2019 dizajnovo výrazný a elegantný Fastback N. Pod kapotou má rovnaký motor, ale zákazníkom priniesol okrem iného väčší batožinový priestor a dizajnové osvieženie v štýle kupé. Takáto kombinácia sa na Slovensku evidentne páči. Veď len za prvých šesť mesiacov roku 2019 eviduje ZAP 23 registrácií modelu Hyundai i30 Fastback N.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.