Rande s mercedesmi na Slovakia Ringu

Piatok, 18 október 2019

Zažiť show s mercedesom, asi tak znela pozvánka na podujatie, na ktoré pozýval do areálu Slovakia Ringu v Orechovej Potôni Mercedes-Benz svojich verných, majiteľov áut značky Mercedes, potenciálnych klientov a novinárov.

1-Mercedes-Benz-Roadshow

Mercedes sľuboval pre pozvaných atraktívny program a super zážitky. Podujatie s honosným názvom Mercedes-Benz Star Experience Roadshow 2019 sľubovalo pozvaným hosťom, že sa bližšie zoznámia so širokou paletou vozidiel Mercedes, vrátane výkonných športových modelov AMG, modelov s alternatívnym pohonom akými sú hybridy a elektromobily.

Posadili nás do vybraných modelov mercedesu, potom nemeckí experti zo Štuttgartu predviedli ukážku ako sa zvláda vyhýbací manéver v rýchlosti okolo 80 až 90 kilometrovej rýchlosti s vybranými modelmi tried V, E a C, pravdaže pomocou jazdných asistentov.

Na zvládnutie takejto situácie bolo treba extrémne, z celej sily tlačiť na brzdový pedál, strhnúť volantom duchaplne a kontrolovane do strany, vyhnúť sa čelnej prekážke, vrátiť sa do pôvodného smeru a udržať sa na ceste.

Tento i ďalšie manévre boli nastavené tak, aby kopírovali reálne situácie z ciest. Práve také, aké sú v reálnej premávke na cestách dosť časté. Žiaľ často tragickým koncom, iným ako sme zažívali pri jazdách na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni.

Najočakávanejšou "disciplínou" v Orechovej Potôni boli jazdy priamo na pretekárskom okruhu Slovakia Ringu na výkonných mercedesoch AMG so stádočkom od 308 do 640 koní. Rýchlosť na čele "kolóny" reguloval jazdec zo Štuttgartu. Bol zážitok, ktorý sa len tak nezopakuje.

Ako jazdí plug-in hybrid E 350e s benzínovým dvojlitrovým štvorvalcom (211 k) a elektromotorom (88 k) s akceleráciou z 0-100km/h za 6,2s a spotrebou iba 2,5 l/100km (udávaná výrobcom)? O tom sme sa mohli v rámci bloku On-Road Drive presvedčiť na cestách v okolí Orechovej Potôni. Ale keďže v prevažnej miere sa jazdilo v elektrickom režime, spotreba bola naozaj nízka – závisela od spôsobu jazdy vodiča, ktorý sedel za volantom.

V teréne, s akým sa bežne nestretávane, s jamami a veľkými hrboľmi, sme si vyskúšali jazdu hádam so všetkým čo Mercedes v tejto kategórii ponúka. Od SUV, cez vlajkový Mercedes-Benz G po pick-up X.

Na záver nám ako spolujazdcom expert z Mercedesu predviedol čo dokážu bezpečnostné asistenčné systémy vo vozidle triedy S. V praxi predviedol systém asistenta riadenia a automatického pilota jazdy v zápche prinášajúci výrazné odbremenenie vodiča najmä na dlhých trasách a pri jazdách v zápche.

Systém napríklad do rýchlosti 72 km/h reaguje na vozidlá, ktoré mu skrížia jazdnú dráhu, ale aj chodcov. V takýchto prípadoch, keď sa už nehode nedá zabrániť, aktivuje systém brzdenie naplno s cieľom čo najviac znížiť rýchlosť nárazu.

Akcia v Orechovej Potôni bola vydareným podujatím. Priaznivci značky Mercedes i novinári si tu mohli vyskúšať paletu ponúkaných modelov všetkých kategórií, od najnovších na bežné cesty po modely SUV i echt terénne, až po najvýkonnejšie AMG. Boli to zážitky na nezaplatenie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.