Rande s mercedesmi na Slovakia Ringu

Piatok, 18 október 2019

Zažiť show s mercedesom, asi tak znela pozvánka na podujatie, na ktoré pozýval do areálu Slovakia Ringu v Orechovej Potôni Mercedes-Benz svojich verných, majiteľov áut značky Mercedes, potenciálnych klientov a novinárov.

1-Mercedes-Benz-Roadshow

Mercedes sľuboval pre pozvaných atraktívny program a super zážitky. Podujatie s honosným názvom Mercedes-Benz Star Experience Roadshow 2019 sľubovalo pozvaným hosťom, že sa bližšie zoznámia so širokou paletou vozidiel Mercedes, vrátane výkonných športových modelov AMG, modelov s alternatívnym pohonom akými sú hybridy a elektromobily.

Posadili nás do vybraných modelov mercedesu, potom nemeckí experti zo Štuttgartu predviedli ukážku ako sa zvláda vyhýbací manéver v rýchlosti okolo 80 až 90 kilometrovej rýchlosti s vybranými modelmi tried V, E a C, pravdaže pomocou jazdných asistentov.

Na zvládnutie takejto situácie bolo treba extrémne, z celej sily tlačiť na brzdový pedál, strhnúť volantom duchaplne a kontrolovane do strany, vyhnúť sa čelnej prekážke, vrátiť sa do pôvodného smeru a udržať sa na ceste.

Tento i ďalšie manévre boli nastavené tak, aby kopírovali reálne situácie z ciest. Práve také, aké sú v reálnej premávke na cestách dosť časté. Žiaľ často tragickým koncom, iným ako sme zažívali pri jazdách na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni.

Najočakávanejšou "disciplínou" v Orechovej Potôni boli jazdy priamo na pretekárskom okruhu Slovakia Ringu na výkonných mercedesoch AMG so stádočkom od 308 do 640 koní. Rýchlosť na čele "kolóny" reguloval jazdec zo Štuttgartu. Bol zážitok, ktorý sa len tak nezopakuje.

Ako jazdí plug-in hybrid E 350e s benzínovým dvojlitrovým štvorvalcom (211 k) a elektromotorom (88 k) s akceleráciou z 0-100km/h za 6,2s a spotrebou iba 2,5 l/100km (udávaná výrobcom)? O tom sme sa mohli v rámci bloku On-Road Drive presvedčiť na cestách v okolí Orechovej Potôni. Ale keďže v prevažnej miere sa jazdilo v elektrickom režime, spotreba bola naozaj nízka – závisela od spôsobu jazdy vodiča, ktorý sedel za volantom.

V teréne, s akým sa bežne nestretávane, s jamami a veľkými hrboľmi, sme si vyskúšali jazdu hádam so všetkým čo Mercedes v tejto kategórii ponúka. Od SUV, cez vlajkový Mercedes-Benz G po pick-up X.

Na záver nám ako spolujazdcom expert z Mercedesu predviedol čo dokážu bezpečnostné asistenčné systémy vo vozidle triedy S. V praxi predviedol systém asistenta riadenia a automatického pilota jazdy v zápche prinášajúci výrazné odbremenenie vodiča najmä na dlhých trasách a pri jazdách v zápche.

Systém napríklad do rýchlosti 72 km/h reaguje na vozidlá, ktoré mu skrížia jazdnú dráhu, ale aj chodcov. V takýchto prípadoch, keď sa už nehode nedá zabrániť, aktivuje systém brzdenie naplno s cieľom čo najviac znížiť rýchlosť nárazu.

Akcia v Orechovej Potôni bola vydareným podujatím. Priaznivci značky Mercedes i novinári si tu mohli vyskúšať paletu ponúkaných modelov všetkých kategórií, od najnovších na bežné cesty po modely SUV i echt terénne, až po najvýkonnejšie AMG. Boli to zážitky na nezaplatenie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.