Testovanie emisií pri reálnej premávke naďalej zostáva

Utorok, 18 január 2022

Slovensko sa pripojilo k rozsudku európskeho súdneho dvora, ktorý zamietol snahu Bruselu, Madrida a Paríža zmeniť legislatívu EÚ v oblasti emisií z áut.

periz-auta

Brusel, Madrid a Paríž namietali, že limity a stanovené odchýlky pri reálnom testovaní osobných a ľahkých úžitkových áut sú vyššie ako limity normy Euro 6, ktorá platí pre vozidlá registrované od roku 2015.

Európsky súdny dvor v odvolacom konaní zrušil rozhodnutie Všeobecného súdu EÚ vo veci sťažnosti miest Brusel, Madrid a Paríž na Európsku komisiu, ktoré obvinili EÚ, že svojimi rozhodnutiami bráni v znižovaní emisií z dopravy na svojich územiach.

Zväz automobilového priemyslu SR (ZAP SR) podporil zamietnutie sťažnosti, pretože zmena súčasného právneho stavu by spôsobila neistotu v automobilových výrobách, a to aj na Slovensku.

Základným dokumentom EÚ, ktorým bol vytvorený rámec pre schvaľovanie motorových vozidiel s cieľom uľahčiť ich registráciu, predaj a uvedenie do prevádzky je smernica 461/2007.

Po roku 2019 Európska komisia zaviedla testovanie emisií z vozidiel pri skutočnej jazde (Real driving emissions), ktoré majú zabezpečiť, či úrovne emisií sú dosahované počas reálnej prevádzky vozidla. Zároveň stanovila emisné limity pre oxidy dusíka pre osobné a ľahké úžitkové vozidlá ako aj chybové odchýlky merania týchto emisií v reálnej prevádzke.

Brusel, Madrid a Paríž namietali, že limity a stanovené odchýlky sú vyššie ako limity normy Euro 6, ktorá platí pre vozidlá registrované od roku 2015. Mestá uspeli s podaním na Všeobecný súd Európskej únie tvrdením, že to podkopáva ich snahu o regulovanie emisií v ich mestách.

Zrušenie pôvodného rozsudku Súdnym dvorom EÚ znamená, že norma, určujúca emisie ľahkých osobných a úžitkových vozidiel zostáva zachovaná.

ZAP SR sa prihlásil k záväzku znížiť emisie pri výrobe a prevádzke automobilov na nulu, čím podporuje cieľ EÚ dosiahnuť do roku 2050 uhlíkovú neutralitu.

Autor: Text ZAP SR
Pridať komentár
Bleskovky
Bulik-Jerez
V posledný víkend sa v španielskom Jereze konali prvé preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska ESBK 2022. 16-ročný slovenský pretekár Michal Búlik začal svoju druhú sezónu v triede Superstock 600 a obsadil 13. a 15.miesto. Po pretekoch takto ohodnotil svoje preteky: "Príliš mi to nešlo. Motocykel bol pripravený na sto percent, ale ja som zrýchľoval veľmi pomaly. Pred sezónou sme mali dva testy, oba však boli na vode, čo mi na rýchlosti nepridalo. Motocykle novej triedy NG (New Generation) sú výrazne rýchlejšie a ja sa budem musieť naučiť dostať sa dopredu rýchlejšie. Musím zapracovať na úvode jazdy a pridať viac agresivity na štarte. Druhé podujatie bude 22.-24. apríla vo Valencii, kde si musím dokázať, že do ESBK patrím.
klaus-zellner
Novým predsedom predstavenstva spoločnosti Škoda Auto bude od 1. júla 2022 Klaus Zellmer, ktorý v súčasnosti ako člen predstavenstva značky Volkswagen zodpovedá za oblasť predaja, marketingu a popredajných služieb. Doterajší predseda predstavenstva Škoda Auto Thomas Schäfer od 1. júlu 2022 prevezme funkciu predsedu predstavenstva značky Volkswagen, zároveň sa stane členom koncernového predstavenstva a bude riadiť skupinu objemových značiek.
stellantis1
Novinkami inovatívnych technológií nového Peugeota 308 sú doplnky vyrobené technológiou 3D tlače z úplne nového polyméru. Z neho je nový rad príslušenstva, ako sú držiak na slnečné okuliare, držiak na nápoje alebo na telefón. Nové príslušenstvo je výsledkom spoločnej práce tímov pre dizajn, produkt a výskum automobilky a spoločností HP Inc., Mäder a Erpro. Cieľom spolupráce je ponúkať inovatívne produkty, ktoré sú príjemné nielen na dotyk, ale sú aj ľahké, pevné a jednoducho využiteľné, a zlepšujú pohodu v interiéri už oceňovaného Peugeot i-Cockpitu.