Záverečný šprint pre 18 zlatých BMW i3s

Utorok, 09 august 2022

Kompaktné elektrické BMW i3 naštartovalo bavorskú značku na cestu plne elektrických modelov osobných áut. To bolo v roku 2013. Po trinástich rokoch výroby model i3 opustil výrobné linky a na koniec letovej dráhy sa symbolicky postavilo 18 zlatých BMW i3s v metalickej farbe Galvanic Gold.

1-bmw-i3

Pri štarte sériovej výroby bol model BMW i3 považovaný za vizionára, ale aj exota. Odvtedy sa kompaktné vozidlo s elektrickým pohonom etablovalo ako priekopník v oblasti holistickej udržateľnosti a radosti z jazdy bez lokálnych emisií.

Od roku 2013 sa vyrobilo viac ako 250 000 prvých plne elektrických vozidiel BMW. Dnes má nemecká automobilka z mesta Mníchov rad elektrifikovaných modelov, ktoré kráčajú v šľapajach prvého produkčného elektrického BMW.

BMW i3 bol zaujímavý z viacerých hľadísk. Napríklad, že išlo o prvý produkčný elektrický automobil z Mníchova, že spĺňal najprísnejšie ekologické podmienky, a tiež že išlo o prvé BMW s motorom (elektrickým) vzadu.

Zaujímavým aspektom pri modeli i3 bolo tiež to, že svojim vonkajším dizajnom akosi vystupuje z radu zaužívaného mníchovskou značkou. Raritou zasa to, že na štvormiestnej karosérii bez stredového stĺpika, auta bez jedného milimetra dlhého štyri metre, sa dvere otvárali proti sebe. Nezvyklé bolo tiež dvojfarebné lakovanie a 19-palcové liatinové kolesá s pneumatikami šírky len 155 mm.

Prvý bavorácky elektromobil bol navrhnutý ako automobil do mesta, z čoho vyplynula aj jeho dobrá menévrovateľnosť na malom priestore.

Pohonný agregát, elektromotor s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 250 Nm, dávali pomerne ľahkému autu dostatočnú dynamiku i výdrž v mestskej premávke. Výkon a krútiaci moment boli vodičovi k dispozícii okamžite, takže jazda bola oproti autám s konvenčným motorom zábavná, dynamická a príjemná.

BMW i3 sa predávalo v 74 krajinách sveta. Vďaka tomu bol i3 celosvetovo najúspešnejším elektrickým vozidlom v segmente prémiových kompaktných vozidiel.

1-bmw-i3 2-bmw-i3 3-bmw-i3
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.