Alpine A110: Po modernizácii tri odlišné varianty

Piatok, 17 december 2021

Alpine od svojho vzniku v roku 1955 vyrábala športové autá, neskôr výroba ustala a značka z automobilového neba zmizla. Oživila ju až v roku 2017 skupina Renault s tým, že Alpine sa bude zameriavať na športové aktivity a na výrobu športovo orientovaných áut.

1-Alpine-A110

Alpine je naďalej verná histórii značky, jej modely vychádzajú z dedičstva a tradície firmy v Dieppe, kde vznikali mimoriadne športové modely. Po obnove značky už v roku 2018 predstavila Alpine nový model A110, športové vozidlo verné princípom značky.

V Dieppe dbali o kompaktnosť, ľahkosť, agilitu a radosť z jazdy. A tak po rokoch je tu znovu značka, ktorej cieľom je vytvárať inovatívne, autentické a exkluzívne športové vozidlá skupiny Renault.

V týchto dňoch francúzska značka predstavuje svoj modernizovaný modelový rad A110. Hneď tri charakterove odlišné varianty: základným je A110, z neho deriváty A110 GT a A110 S. Každá z nových Alpine má svoj jedinečný charakter. Poskytuje vodičovi osobitý druh jazdných zážitkov.

Nové Alpine sú ľahké a agilné. Srdcom každej je štvorvalcový turbomotor s objemom 1,8 litra a sedemstupňovou automatickou prevodovkou Getrag s dvojitou mokrou spojkou.

Základný variant Alpine A110 je vstupnou bránou do alpského vesmíru. "Alpský" podvozok a motor s výkonom 252 k sú príjemné na každodennú jazdu. Auto je ľahké, živé a presné a za každých okolností zostáva agilné.

Alpine A110 GT je športové kupé Grand Tourismo. Jej motor s výkonom 300 konských síl spojený s "alpským" podvozkom vytvára rovnováhu medzi výkonom a komfortom. Je všestranná a elegantná, na športové i na každodenné jazdenie, aj na dlhé vzdialenosti. Poskytne plnohodnotný športový zážitok.

Alpine A110 S, podobne ako 110 GT posúva kurzor k vyššiemu výkonu. Jej športový podvozok je vyrobený a naladený na mieru a na výkon 300 koní. Má dušu športového auta a dodáva sa s voliteľnými semi-slick pneumatikami a aerodynamickými doplnkami na mieru. Alpine A110 S je plná vzrušenia z úžasných zážitkov z jazdy.

Model Alpine v rallye úprave, ako je na treťom obrázku vo fotogalérii, bol v bývalom Československu veľmi dobre známy v 70-tych rokoch minulého storočia, keď za volantom sedel skvelý český jazdec Vladimír Hubáček, ktorý kam prišiel, tam s touto modrou Alpine vyhrával.

Záujemcovia si nové varianty Alpine A110 môžu objednávať v závislosti od krajiny už od konca novembra tohto roku.

1-Alpine-A110 2-Alpine-A110 3-Alpine A110
Autor: J. Goldberger
Foto: Alpine
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.