Audi e-tron GT: Cestovný automobil s vysokou jazdnou dynamikou

Streda, 24 február 2021

Automobilka Audi predstavila svoj špičkový plne elektrický model e-tron GT, vlastne hneď dva – aj ostrú verziu RS e-tron GT.

1-audi-e-tron

Po SUV s jednoduchým označením e-tron rozširuje divízia Audi Sport svoju elektrickú flotilu o dva ďalšie modely. Prvé z nich sa majú objaviť na našich cestách už v priebehu tohtoročnej jari.

Po elektrickom SUV e-tron bude mať Audi v talóne aj elektromobil s dvoma pármi dverí a postupne sa zvažujúcou strechou, teda karosériou typu kupé so štítkom e-tron GT, ale aj ostrejším RS e-tron GT, ktoré je vrcholom elektrickej ponuky tejto nemeckej značky.

Audi o modeli e-tron GT v tlačovej správe píše, že je to auto aké tu ešte nikdy nebolo, ktoré bude emocionálne a fascinujúco vytvárať mobilitu budúcnosti. Gran Turismo s elektrickým pohonom sa začne predávať na jar tohto roku v dvoch verziách ako e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Obidve sú výkonné, rýchle a dynamické a obidve jazdia bez lokálnych emisií.

Nový e-tron GT je dlhý 4,99 metra, široký 1,96 metra a na výšku má len 1,41 metra – to pri rázvore náprav až 2,9 metra. Pri týchto rozmerových parametroch má batožinový priestor objem 405 litrov.

Batožiny však možno schovať aj do priestoru pod prednou kapotou, ktorý poskytuje ďalších 85 litrov, ale len vtedy, ak tam nie sú uložené nabíjacie káble. Automobil sa môže pohybovať na kolesách s veľkosťou od 19 do 21 palcov.

Elektrický Audi e-tron GT je športový cestovný automobil s vysokou jazdnou dynamikou. Podľa základnej či ostrej vezie jeho elektromotory poskytujú systémový výkon 350 kW/476 k, alebo až 440 kW/598 k.

Automobil týchto parametrov odvádza dynamické šprinty, ale aj viac ako len priemerne veľký dojazd – až 488 kilometrov. Umožňuje to batéria s kapacitou 86 kWh netto. Jej 800-voltová technika umožňuje rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom do 270 kW.

Na pohon slúžia dva elektromotory, ktoré obstarávajú pohon všetkých kolies. Predný má výkon 175 kW/238 k, zadný 320 kW/435 k. Z toho spoločne produkujú systémový výkon 350 kW (476 k), prípadne v režime boost krátkodobo počas 2,5 sekundy až 390 kW/530 k. Krútiaci moment má hodnotu 630 Nm, s ktorým e-tron GT zrýchli na stovku za 4,1 sekundy a vie ísť rýchlosťou až 245 km/h.

Za jazdné vlastnosti a jazdný komfort vďačí e-tron GT podvozku s technológiami ako Audi drive select, riadeniu všetkých kolies, adaptívnym tlmičom pruženia, vzduchovému pruženiu, pohonu všetkých kolies a aj uzávierke diferenciálu zadnej nápravy.

Skvelá aerodynamika s koeficientom odporu vzduchu 0,24 je úspechom dizajnérov Audi, ktorí toto dielo stvorili. Aerodynamike napomáha nízka stavba auta, plochá karoséria, aktívne lamely otvoru pre prívod vzduchu, zakrytá podlaha a aj viacstupňovo výsuvný zadný spojler a široký difúzor.

Nový e-tron GT má najmodernejšiu svetelnú techniku Audi. Okrem štandardných LED svetlometov to môžu byť za príplatok svetlá Matrix LED, tie však silnejšia verzia RS e-tron GT má už v štandarde. E-tron GT môže mať aj laserová techniku Audi, ktorá má dvojnásobný dosah diaľkových svetiel. Zadným svetlám dominuje efektné prepojenie vodorovnou svetelnou linkou.

Aj e-tron GT, ako každé Audi, poskytuje vysokú úroveň digitálnej konektivity. Infotainment, online služby Audi connect a asistenčné systémy reprezentujú najnovší stav techniky. A pretože každé auto má mať aj správny zvuk, pre e-tron GT skomponovali tvorcovia vlastný syntetický zvuk, ktorý znie energicky a progresívne.

Interiér elektrického e-tron GT je orientovaný na vodiča, a aj ovládacie prvky sú rozmiestnené tak, aby mu boli poruke. Poloha sedadiel je nízko nad cestou a zadné sedadlá tohto kupé sú vhodné aj pre dospelých pasažierov.

Digitálny prístrojový štít môže mať nové Audi doplnené voliteľným head-up displejom s premietaním dôležitých informácií na čelné sklo. Komfort interiéru neutrpí ani bez použitia kože. Koža nechýba ani čalúneniu sedadiel, na ktorých je použitý vysoký podiel recyklovaných materiálov.

Automobilka novým modelom e-tron GT demonštruje, ako fascinujúca môže byť elektromobilita. Štvordverové kupé kombinuje emocionálny dizajn s výkonným pohonom a dynamickým podvozkom. Podľa Audi je nový elektrický model e-tron GT začiatok novej éry Gran Turismo budúcnosti.

1-audi-e-tron 2-audi-e-tron 3-audi-e-tron 4-audi-e-tron 5-audi-e-tron 6-audi-e-tron
Autor: J. Goldberger
Foto: Audi
Pridať komentár
Bleskovky
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.