Audi Q2 po modernizácii s množstvom nových detailov

Štvrtok, 10 september 2020

Audi predstavilo začiatkom septembra modernizované kompaktné SUV, model Q2. Prináša nápaditejší dizajn, nové služby Audi connect a nové asistenčné systémy pre vodiča, štandardne LED svetlomety, voliteľne adaptívnu funkciu LED Matrix a množstvo nových detailov.

Audi-Q2

Kompaktné SUV Q2 po terajšej modernizácii prejavuje svoj progresívny charakter ešte zreteľnejšie a ešte nápadnejším profilom: v exteriéri s novými svetlometmi a doplnkovými službami Audi connect a v interiéri novými systémami asistencie vodiča. Svojim vzhľadom priťahuje väčšiu pozornosť a jazda je zábavnejšia.

Dizajn exteriéru Q2 je teraz podľa vzoru svojich väčších súrodencov o niečo viac hranatý. Audi Q2 je robustný všestranný automobil na každodenné použitie a na voľný čas. Línie jeho karosérie sú športové, pretiahnuté a výkonné súčasne a rohy a hrany dávajú kompaktnému SUV sebavedomý vzhľad.

Audi Q2 je po modernizácii o málo dlhšie - meria 4,21 metra, kým šírka 1,79 metra a výška 1,54 metra sa nezmenili. Súčiniteľ odporu vzduchu 0,31 cx je najmenší vo svojom segmente. Na vzhľade upúta aj výrazná osemuholníková maska chladiča, ktorá je o niečo nižšia, takže predná časť pôsobí že je širšia.

Vzadu má Q2 ľahko prepracovaný nárazník a nechýba tu náznak difúzora s naznačenými koncovkami výfuku. Koncové svetlá s technológiou LED sú však, ako inak, pravé. Na prianie si môže zákazník vybaviť svoje auto dynamickými smerovými svetlami (to v kombinácii s prednými LED Matrich).

Predné LED svetlomety má Audi Q2 štandardne, na prianie môžu byť aj s adaptívnou funkciou LED Matrix. Sedem samostatných LED diód umiestnených v zdieľanom module vytvára inteligentne riadené diaľkové svetlo. Osvetlia cestu bez toho, aby oslepovala protiidúcich vodičov. Denné svietenie emituje desať diód, kým ďalších sedem LED diód generuje dynamické smerové svetlá.

Modernizovaný Q2 si kupujúci môže vylepšiť príplatkovou výbavou, napríklad športovými sedadlami s výrazným bočným vedením, výškovo nastaviteľným sedadlom predného spolujazdca, dvojzónovou automatickou klimatizáciou a nezávislým kúrením. Batožinový priestor kompaktného SUV zostal nezmenený s objemom 405 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1050 litrov. Na želanie sú dostupné elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a ťažné zariadenie na ťahanie prívesu.

Digitálny svet siaha od analógového prístrojového panelu a MMI rádia plus s DAB + po kokpit Audi virtual s uhlopriečkou 12,3 palca a MMI navigation plus s 8,3 palcovým displejom. Ovláda sa pomocou otočného tlačidla na konzole stredového tunela (MMI touch) alebo prostredníctvom hlasového ovládania v danom jazyku. Audio systém Bang & Olufsen Premium Sound System má 14 reproduktorov s výkonom 705 wattov a je v segmente malých SUV výnimočný.

Informačno-zábavný systém zavádza do Audi Q2 služby Audi connect, vrátane online dopravných informácií. Novými sú služby tiesňového volania a služieb Audi connect a Audi connect remote & control. Umožňujú majiteľovi na diaľku zamknúť vozidlo alebo skontrolovať palivo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Audi
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."