Audi Q2 po modernizácii s množstvom nových detailov

Štvrtok, 10 september 2020

Audi predstavilo začiatkom septembra modernizované kompaktné SUV, model Q2. Prináša nápaditejší dizajn, nové služby Audi connect a nové asistenčné systémy pre vodiča, štandardne LED svetlomety, voliteľne adaptívnu funkciu LED Matrix a množstvo nových detailov.

Audi-Q2

Kompaktné SUV Q2 po terajšej modernizácii prejavuje svoj progresívny charakter ešte zreteľnejšie a ešte nápadnejším profilom: v exteriéri s novými svetlometmi a doplnkovými službami Audi connect a v interiéri novými systémami asistencie vodiča. Svojim vzhľadom priťahuje väčšiu pozornosť a jazda je zábavnejšia.

Dizajn exteriéru Q2 je teraz podľa vzoru svojich väčších súrodencov o niečo viac hranatý. Audi Q2 je robustný všestranný automobil na každodenné použitie a na voľný čas. Línie jeho karosérie sú športové, pretiahnuté a výkonné súčasne a rohy a hrany dávajú kompaktnému SUV sebavedomý vzhľad.

Audi Q2 je po modernizácii o málo dlhšie - meria 4,21 metra, kým šírka 1,79 metra a výška 1,54 metra sa nezmenili. Súčiniteľ odporu vzduchu 0,31 cx je najmenší vo svojom segmente. Na vzhľade upúta aj výrazná osemuholníková maska chladiča, ktorá je o niečo nižšia, takže predná časť pôsobí že je širšia.

Vzadu má Q2 ľahko prepracovaný nárazník a nechýba tu náznak difúzora s naznačenými koncovkami výfuku. Koncové svetlá s technológiou LED sú však, ako inak, pravé. Na prianie si môže zákazník vybaviť svoje auto dynamickými smerovými svetlami (to v kombinácii s prednými LED Matrich).

Predné LED svetlomety má Audi Q2 štandardne, na prianie môžu byť aj s adaptívnou funkciou LED Matrix. Sedem samostatných LED diód umiestnených v zdieľanom module vytvára inteligentne riadené diaľkové svetlo. Osvetlia cestu bez toho, aby oslepovala protiidúcich vodičov. Denné svietenie emituje desať diód, kým ďalších sedem LED diód generuje dynamické smerové svetlá.

Modernizovaný Q2 si kupujúci môže vylepšiť príplatkovou výbavou, napríklad športovými sedadlami s výrazným bočným vedením, výškovo nastaviteľným sedadlom predného spolujazdca, dvojzónovou automatickou klimatizáciou a nezávislým kúrením. Batožinový priestor kompaktného SUV zostal nezmenený s objemom 405 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1050 litrov. Na želanie sú dostupné elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a ťažné zariadenie na ťahanie prívesu.

Digitálny svet siaha od analógového prístrojového panelu a MMI rádia plus s DAB + po kokpit Audi virtual s uhlopriečkou 12,3 palca a MMI navigation plus s 8,3 palcovým displejom. Ovláda sa pomocou otočného tlačidla na konzole stredového tunela (MMI touch) alebo prostredníctvom hlasového ovládania v danom jazyku. Audio systém Bang & Olufsen Premium Sound System má 14 reproduktorov s výkonom 705 wattov a je v segmente malých SUV výnimočný.

Informačno-zábavný systém zavádza do Audi Q2 služby Audi connect, vrátane online dopravných informácií. Novými sú služby tiesňového volania a služieb Audi connect a Audi connect remote & control. Umožňujú majiteľovi na diaľku zamknúť vozidlo alebo skontrolovať palivo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Audi
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa-Faenza
Druhom podujatí z trojice pretekov vo Faenze v Taliansku, seriálu majstrovstiev sveta motokrose, sa slovenský pretekár Richard Šikyňa na motocykli KTM 250 SXF umiestnil v prvých pretekoch na 18. meste a v druhých obsadil 15. priečku. Na svoje konto si tak pripísal deväť bodov. V priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 45 bodov na 21. mieste. Najbližšie preteky na okruhu vo Faenze budú už túto nedeľu a náš jazdec zabojuje o ďalšie body do hodnotenia svetového motokrosového seriálu, aj o návrat medzi dvadsať najlepších motokrosárov sveta triedy do 250 cm³.