BMW chystá historicky prvé kombi M3 Touring

Nedeľa, 16 august 2020

Divízia vysokovýkonných áut BMW M chystá po prvý raz v histórii rozšírenie modelovej ponuky v prémiovej strednej triede o päťdverový rýchly a výkonný automobil kategórie kombi. Nový model BMW M3 Touring testujú teraz v blízkosti vývojového centra v Garchingu neďaleko Mníchova. Neskôr testy prebehnú aj na Severnej slučke Nordschleife pretekárskeho okruhu Nürburgring.

bmw-m3-touring

Extra priestranné a mimoriadne variabilný batožinový priestor v športovo ladenom vozidle spĺňa sen mnohých priaznivcom praktických kombíkov. Typická jazdná dynamika spojená so zväčšeným vnútorným priestorom a inteligentnou praktickosťou modelu Touring bola doteraz vyhradená iba pre BMW M5. Pýšiť sa verziou Touring (kombi) s označením M5 mohla druhá generácia z roku 1992 a štvrtá z roku 2007.

Vývojári BMW divízie M viackrát doslova snívali o prenesení konceptu M5 Touring aj do trojkového kombi M3. A tak pred 20 rokmi vznikol prototyp na základe vtedajšieho sedanu BMW M3 s praktickejším typom karosérie. Vtedy sa tento model nedostal do sériovej výroby, ale v šiestej generácii BMW M3 sa táto myšlienka prenáša teraz do fázy reálnych testov a onedlho sa M3 Touring stane skutočnosťou a po prvý raz v historii bude realitou na trhu.

Radový šesťvalcový M TwinPower Turbo pod kapotou bude jasnou záležitosťou. Pätoro dverí a mimoriadne variabilný batožinový priestor sú presne tým, čo priaznivci tohto modelu dlho očakávali. Táto štvrtá karosárska verzia v podobe BMW M3 Touring naplní očakávania tých, čo požadujú M špecifickú súhru dynamiky s každodennou použiteľnosťou. Veľké nasávacie otvory vpredu a štvorica koncoviek výfuku vzadu jasne ukazujú, že ikonické DNA modelu M bude zakomponované aj v tomto type karosérie.

Mníchovská značka bude mať v šiestej generácii M3 (po prototype vzniknutom pred dvadsiatimi rokmi na základoch M3 generácie E46) prvé sériové BMW M3 s karosériou kombi. Doplní rad M3 o karosársky variant kombi pravdepodobne v priebehu roku 2022.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."