BMW chystá historicky prvé kombi M3 Touring

Nedeľa, 16 august 2020

Divízia vysokovýkonných áut BMW M chystá po prvý raz v histórii rozšírenie modelovej ponuky v prémiovej strednej triede o päťdverový rýchly a výkonný automobil kategórie kombi. Nový model BMW M3 Touring testujú teraz v blízkosti vývojového centra v Garchingu neďaleko Mníchova. Neskôr testy prebehnú aj na Severnej slučke Nordschleife pretekárskeho okruhu Nürburgring.

bmw-m3-touring

Extra priestranné a mimoriadne variabilný batožinový priestor v športovo ladenom vozidle spĺňa sen mnohých priaznivcom praktických kombíkov. Typická jazdná dynamika spojená so zväčšeným vnútorným priestorom a inteligentnou praktickosťou modelu Touring bola doteraz vyhradená iba pre BMW M5. Pýšiť sa verziou Touring (kombi) s označením M5 mohla druhá generácia z roku 1992 a štvrtá z roku 2007.

Vývojári BMW divízie M viackrát doslova snívali o prenesení konceptu M5 Touring aj do trojkového kombi M3. A tak pred 20 rokmi vznikol prototyp na základe vtedajšieho sedanu BMW M3 s praktickejším typom karosérie. Vtedy sa tento model nedostal do sériovej výroby, ale v šiestej generácii BMW M3 sa táto myšlienka prenáša teraz do fázy reálnych testov a onedlho sa M3 Touring stane skutočnosťou a po prvý raz v historii bude realitou na trhu.

Radový šesťvalcový M TwinPower Turbo pod kapotou bude jasnou záležitosťou. Pätoro dverí a mimoriadne variabilný batožinový priestor sú presne tým, čo priaznivci tohto modelu dlho očakávali. Táto štvrtá karosárska verzia v podobe BMW M3 Touring naplní očakávania tých, čo požadujú M špecifickú súhru dynamiky s každodennou použiteľnosťou. Veľké nasávacie otvory vpredu a štvorica koncoviek výfuku vzadu jasne ukazujú, že ikonické DNA modelu M bude zakomponované aj v tomto type karosérie.

Mníchovská značka bude mať v šiestej generácii M3 (po prototype vzniknutom pred dvadsiatimi rokmi na základoch M3 generácie E46) prvé sériové BMW M3 s karosériou kombi. Doplní rad M3 o karosársky variant kombi pravdepodobne v priebehu roku 2022.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa-Faenza
Druhom podujatí z trojice pretekov vo Faenze v Taliansku, seriálu majstrovstiev sveta motokrose, sa slovenský pretekár Richard Šikyňa na motocykli KTM 250 SXF umiestnil v prvých pretekoch na 18. meste a v druhých obsadil 15. priečku. Na svoje konto si tak pripísal deväť bodov. V priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 45 bodov na 21. mieste. Najbližšie preteky na okruhu vo Faenze budú už túto nedeľu a náš jazdec zabojuje o ďalšie body do hodnotenia svetového motokrosového seriálu, aj o návrat medzi dvadsať najlepších motokrosárov sveta triedy do 250 cm³.