BMW elektrifikuje rad 3 a 5 na plug-in hybridné pohony

Streda, 27 január 2021

BMW pokračuje v elektrifikácii svojich modelov. Ofenzívu spustí predaj štyroch nových modelov. Od marca 2021 budú na výber štyri plug-in hybridné verzie BMW radu 3 a až päť verzií BMW radu 5.

1-bmw-520e-sed
Sedan BMW 520e je jedným z nových plug-in hybridných modelov

Novinky v ponuke BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring ako aj BMW radu 5 Sedan a BMW radu 5 Touring využívajú štvrtú generáciu technológie pohonu BMW eDrive.

BMW plánuje vo fiškálnom roku 2021 zvýšiť predaje vozidiel s elektrifikovaným pohonom o približne 50 percent oproti už aj tak veľmi úspešnému roku 2020. Nové plug-in hybridné modely v ponuke BMW radu 3 a BMW radu 5 predstavujú ideálne predpoklady, aby k elektrickej mobilite pritiahli ďalšie cieľové skupiny.

V ponuke rodiny BMW radu 3 budú v budúcnosti na výber štyri plug-in hybridné modely, pričom tri z nich aj s pohonom všetkých kolies BMW xDrive. BMW radu 5 potom prinesie až päť modelov.

Tri z nich dostanú inteligentný pohon všetkých kolies v štandardnej výbave či na požiadanie. Od marca 2021 tak bude ponuku BMW tvoriť 15 modelov značky BMW a jeden model značky Mini, tiež s plug-in hybridným pohonom.

Slovenský trh obohatia medzi prvými BMW 320e Sedan (cena v Nemecku s DPH 47 450 eur), BMW 320e Touring (49 000 eur), BMW 320e xDrive Touring (51 500 eur), BMW 520e Sedan (53 700 eur) a BMW 520e Touring (55 900 eur).

Plug-in hybridný systém vytvorený pre tieto vstupné modely pozostáva z 2,0-litrového štvorvalcového benzínového motora s výkonom 120kW/163k a elektromotora s maximálnym výkonom 83 kW/113k. V modeloch BMW 520e Sedan a BMW 520e Touring má elektromotor výkon 80 kW/109 k. Spolu vytvárajú systémový výkon 150 kW/204k.

Oba motory spolupracujú so samočinnou osemstupňovou prevodovkou Steptronic s prenosom krútiaceho momentu na kolesá zadnej nápravy. Spontánny nárast výkonu plug-in hybridného pohonu podporuje systémový krútiaci moment 350 Nm.

Vďaka najnovšej generácii lítio-iónových batérii je dojazd nových plug-in hybridných modelov 320e i väčších 520e na čisto elektrický pohon 45 až 51 kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.