BMW M4 GT3: Ikona BMW pre motoristický šport

Štvrtok, 26 december 2019

V ponuke pretekárskych áut pre súkromných pretekárov z programu BMW M Motorsport bude nový špičkový model. Od sezóny 2022 môžu súkromní jazdci a súkromné tímy z celého sveta jazdiť o víťazstvá a tituly s modelom GT3 založenom na novej generácii BMW M4. BMW M4 GT3 bude novým špičkovým modelom v ponuke pre súkromných pretekárov.

bmw-m4-gt3

Pretekársky automobil je vo vývoji už viac mesiacov a budúci rok má pred sebou intenzívne testovanie. Model M4 GT3 bude nástupcom modelu M6 GT3, ktorý jazdí už od roku 2016 a má za sebou víťazstvá v pretekoch 24 hodín Spa-Francorchamps, vo Svetovom pohári FIA GT v Macao a v mnohých ďalších seriáloch.

Sériový model BMW M4, ktorý tvorí konštrukčný základ pre model M4 GT3, poháňa 6-valcový motor s technológiou BMW M TwinPower Turbo a dosahuje výkon 368 kW (500 k). Pohon a podvozok sériovej verzie predstavujú vynikajúci základ pre vývoj pretekárskej verzie podľa špecifikácie GT3.

S týmto zámerom vyvíjali konštruktéri oddelenia BMW M motor s označením S58, ktorý dodáva očarujúci výkon a stará sa aj o jeho explozívny nárast. Jeho športové gény si tak možno kedykoľvek naplno užiť aj mimo pretekárskych okruhov.

Jens Marquardt, riaditeľ oddelenia BMW Motorsport: "Projektom GT3 podčiarkujeme dôležitosť nášho zamerania na súkromných jazdcov. Je to ústredný pilier nášho programu v motoristickom športe. Platnosť nových pravidiel od roku 2022 znamená, že BMW M4 bude ideálnym základom. Model M4 GT3 bude optickým aj technologickým klenotom. Označenie za ikonu je viac ako namieste. S modelom M4 GT3 chce BMW hrať významnú rolu v medzinárodných pretekoch GT."

Markus Flasch, výkonný riaditeľ BMW M: "Je úplne logický krok, že budúci špičkový model pre súkromných pretekárov bude vychádzať z ďalšej generácie modelu BMW M4. Chceme stanoviť nové štandardy v oblasti športového výkonu vo výrobe. To je dôvod prečo predstavujeme nové športové vozidlo kategórie GT3 práve na tejto platforme.”

Uvedenie nového modelu BMW M4 GT3 je plánované na druhú polovicu roka 2020. Záujemcovia o tento model môžu kontaktovať BMW Motorsport e-mailom na adrese M4GT3@BMW-Motorsport.com.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.