BMW M4 GT3: Ikona BMW pre motoristický šport

Štvrtok, 26 december 2019

V ponuke pretekárskych áut pre súkromných pretekárov z programu BMW M Motorsport bude nový špičkový model. Od sezóny 2022 môžu súkromní jazdci a súkromné tímy z celého sveta jazdiť o víťazstvá a tituly s modelom GT3 založenom na novej generácii BMW M4. BMW M4 GT3 bude novým špičkovým modelom v ponuke pre súkromných pretekárov.

bmw-m4-gt3

Pretekársky automobil je vo vývoji už viac mesiacov a budúci rok má pred sebou intenzívne testovanie. Model M4 GT3 bude nástupcom modelu M6 GT3, ktorý jazdí už od roku 2016 a má za sebou víťazstvá v pretekoch 24 hodín Spa-Francorchamps, vo Svetovom pohári FIA GT v Macao a v mnohých ďalších seriáloch.

Sériový model BMW M4, ktorý tvorí konštrukčný základ pre model M4 GT3, poháňa 6-valcový motor s technológiou BMW M TwinPower Turbo a dosahuje výkon 368 kW (500 k). Pohon a podvozok sériovej verzie predstavujú vynikajúci základ pre vývoj pretekárskej verzie podľa špecifikácie GT3.

S týmto zámerom vyvíjali konštruktéri oddelenia BMW M motor s označením S58, ktorý dodáva očarujúci výkon a stará sa aj o jeho explozívny nárast. Jeho športové gény si tak možno kedykoľvek naplno užiť aj mimo pretekárskych okruhov.

Jens Marquardt, riaditeľ oddelenia BMW Motorsport: "Projektom GT3 podčiarkujeme dôležitosť nášho zamerania na súkromných jazdcov. Je to ústredný pilier nášho programu v motoristickom športe. Platnosť nových pravidiel od roku 2022 znamená, že BMW M4 bude ideálnym základom. Model M4 GT3 bude optickým aj technologickým klenotom. Označenie za ikonu je viac ako namieste. S modelom M4 GT3 chce BMW hrať významnú rolu v medzinárodných pretekoch GT."

Markus Flasch, výkonný riaditeľ BMW M: "Je úplne logický krok, že budúci špičkový model pre súkromných pretekárov bude vychádzať z ďalšej generácie modelu BMW M4. Chceme stanoviť nové štandardy v oblasti športového výkonu vo výrobe. To je dôvod prečo predstavujeme nové športové vozidlo kategórie GT3 práve na tejto platforme.”

Uvedenie nového modelu BMW M4 GT3 je plánované na druhú polovicu roka 2020. Záujemcovia o tento model môžu kontaktovať BMW Motorsport e-mailom na adrese M4GT3@BMW-Motorsport.com.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.