BMW M5 CS: S výkonom 635 koní najvýkonnejšie eMko

Piatok, 05 február 2021

Mníchovská automobilka o svojom novom BMW M5 CS vraví, že je to športovejší, luxusnejší a exkluzívnejší model ako všetky doterajšie z divízie BMW M. Práve modelom BMW M5 CS rozširuje automobilka svoje eMkové portfólio o ultrašportové automobily.

1-bmw-m5-cs

Výkon 635 koní (467 kW) robí zo sedanu BMW M5 CS najvýkonnejší automobil divízie M v jej histórii. Prirovnať by sme ho mohli napríklad k legendárnemu McLarenu F1, ktorý bol svojho času najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete.

Teraz bude BMW ponúkať model M5 CS ako exkluzívnu limitovanú edíciu modelu BMW M5. Ako vlajková loď modelového radu je BMW M5 CS predstaviteľom najvyššieho stupienka v ponuke BMW M a svojimi výnimočnými výkonovými schopnosťami vytvára nové štandardy.

Teraz divízia BMW M po prvý raz ponúka exkluzívnu limitovanú edíciu legendárneho modelu BMW M5. Otvára štyrom členom posádky dvere k skutočne výnimočným zážitkom z jazdy. Ako vlajková loď modelového radu je M5 CS predstaviteľom najvyššieho stupienka v ponuke BMW M.

Nový M5 CS je nový vrcholný model veľkého sedanu. Exkluzívna špeciálna edícia je prvé CS v histórii modelového radu M. Ponúka historicky najsilnejší motor, oproti ostatným modelom M5 má odľahčenú hmotnosť a utešene krásny vzhľad.

Nové BMW M5 CS dostane dvakrát preplňovaný motor V8 s objemom 4,4 litra a technológiou BMW M TwinPower Turbo, ktorý dodáva autu výkon 467 kW/635k. Je to o 7 kW/10 k viac ako má BMW M5 Competition, takže táto limitovaná edícia je najvýkonnejším vozidlom v histórii divízie BMW M. Zrýchliť z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy a na 200 km/h za 10,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť 305 km/h je navyše elektronicky obmedzená.

Motor modelu M5 CS sa štandardne spája s osemstupňovým automatom, prostredníctvom ktorého poháňa všetky štyri kolesá. V ponuke však nebude chýbať ani s pohonom len zadných kolies.

Keďže BMW o modeli M5 CS hovorí ako o limitovanej edícii, môže to znamenať, že vo výrobe tento špičkový eMkový model zostane len približne jeden rok.

Nový model BMW M5 CS príde na trh na jar 2021. V Nemecku bude jeho cena od 180 400 eur. BMW M5, ktoré je na trhu v súčasnosti, sa na Slovensku predáva za cenu od 121 650 eur.

1-bmw-m5-cs 2-bmw-m5-cs 3-bmw-m5-cs
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.