BMW M8 prichádza s kalibrom 600 a 625 koní

Streda, 19 jún 2019

Vrcholné vyhotovenie BMW radu 8 prichádza so štyrmi novými modelmi - vo dvoch výkonových variantoch a v karosárskych verziách kupé a kabriolet. Základný model M8 má 600 koní, M8 Competition 625 koní.

BMW M8
Nové BMW M8 kupé a kabriolet Bavori oficiálne predstavia o pár dní v Mníchove

Nové špičkové modely od BMW M sa vo svetovej premiére predstavia na podujatí spoločnosti BMW Group s názvom NextGen, ktoré sa bude 25. - 27. júna v Mníchove, do predaja nové BMW M8 vo všetkých štyroch variantoch má prísť v septembri.

Pohon nových BMW W8 obstaráva vidlicový osemvalec preplňovaný dvomi turbodúchadlami s výkonom 441 kW/600 k, resp. 460 kW/625 k v prípade modelu Competition. Výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami je tu pre čo najlepší zvuk.

V BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio dosahuje motor maximálny krútiaci moment 750 Nm v rozsahu medzi 1800 až 5600 otáčkami. Maximálny výkon 441 kW/600 k motor dosahuje pri 6000 otáčkach, pričom môže točiť až 7200 otáčok. Pohonná jednotka modelov Competition dosahuje maximálny krútiaci moment pri 5800 otáčkach a má najvyšší výkon 460 kW/625 k pri 6000 otáčkach.

Prenos sily motora na kolesá obstaráva športová osemstupňová prevodovka M Steptronic. Pohon všetkých kolies riadi medzinápravový diferenciál , ktorý pri bežnom nastavení viac krútiaceho momentu posiela na zadné kolesá, v móde 2WD posiela motor celý výkon na kolesá zadnej nápravy a robí z BMW M8 dokonca pravú zadokolku. Výkon motora sa na vozovku prenáša pomocou inteligentného pohonu všetkých kolies M xDrive.

Automatická prevodovka M Steptronic pracuje so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia. Zamerané sú na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.

Sila motora sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia zameraných na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.

Špecifické naladenie podvozka vznikalo s možnosťou splnenia nárokov na jazdenie na okruhoch. Medzi zaujímavé nové prvky podvozka patrí úplne novo vyvinutý integrovaný brzdový systém. Jeho špeciálna verzia s označením M ponúka vodičovi dve možnosti nastavenia pocitu na pedále.

Motor, prevodovka aj podvozok sa zameriavajú na dosiahnutie maximálneho výkonu. Vďaka tomu dokážu nové modely BMW M8 Coupé a nové BMW M8 Cabrio zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,3, prípadne za 3,4 sekundy. BMW M8 Competition Coupé zvládne tento šprint za 3,2 sekundy a nové BMW M8 Competition Cabrio za 3,3 sekundy.

Nové BMW M8 sa oproti východziemu modelu líši svojim vzhľadom napríklad vpredu veľkými nasávacími otvormi pre prístup vzduchu, nazývanými ľadvinky, kde maska chladiča má dvojité lamely. Vzadu je nový spojler, resp. difúzor, veľmi decentne riešený. Interiér kombinuje komfort s pretekárskym štýlom.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.