BMW R 18: Návrat k tradičným hodnotám

Piatok, 22 máj 2020

Prednedávnom predstavila bavorská divízia BMW Motorrad nový model s jednoduchým pomenovaním R 18. Vracia sa ním k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril napríklad aj veľký cruiser BMW R 5. Už koncept predstavený približne pred rokom na výstave krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este naznačil návrat k podstate značky, no v modernom poňatí.

1-bmw-r-18

Nové BMW R18 prenáša ducha veľkých klasických motocyklov BMW Motorrad do dnešných dní. Preberá dizajn klasických motocyklov a dáva im moderné tvary. Motocyklová divízia BMW predstavuje týmto motocyklom snov svoju vlastnú verziu emotívneho a autentického motocykla.

Klasika s duchom R 5

Nové BMW R 18 pripomína klasické motocykle, ako spomínané BMW R 5, a zároveň nadčasovú krásu. Vracia sa tak k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril predtým i veľký cruiser, teraz už v modernejšom poňatí. Už Concept R18 ukázal ako možno pretvoriť motor v štýle veľkých boxerov zo 60 rokov tak, aby vyzeral ako súčasný a zároveň bol v štýle "custom" so všetkými tradičnými dizajnovými rysmi.

Mieri do segmentu cruiser

S novým modelom R 18 vstupuje teraz BMW do segmentu motocyklov cruiser. Postavili ho v duchu tradície historických motocyklov BMW. Technikou i dizajnovým štýlom odkazuje na slávne modely minulosti. Sústreďuje pozornosť na základnú podstatu motocykla puristickou technikou bez zbytočných príkras a s motorom boxer ako základom pre potešenie z jazdy.

Najvýkonnejší BMW boxer

BMW R 18 má úplne nový dvojvalcový motor typu boxer – Big Boxer. Historicky najvýkonnejší BMW boxer všetkých čias má zdvihový objem 1802 cm3 a maximálny výkon 67 kW (91 k) pri 4750 otáčkach. Medzi 2000 až 4000 otáčkami je vždy k dispozícii krútiaci moment s viac ako150 Nm. Túto živelnú ťažnú silu sprevádza kulisa hutným rezonujúcim zvukom.

Odkrytý dvojitý rám

Hlavným prvkom podvozku nového BMW R 18 je dvojitý oceľový rúrkový rám. Predné odpruženie je teleskopickou vidlicou, zadné s centrálnou jednotkou. Nový brzdový systém BMW R 18 má vpredu dvojité kotúčové brzdy, vzadu jednokotúčové so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi. Štýlový vzhľad zaisťujú drôtené vypletané kolesá.

Ergonómia a ovládanie

Harmonická ergonómia zabezpečuje optimálne ovládanie motocykla. Štandardom sú tri jazdné režimy so systémami ASC a MSR pre radosť a bezpečnosť z jazdy. Asistent cúvania a asistent rozjazdu do kopce sú doplnkovou výbavou.

Klasický dizajn motocykla BMW R 18 sa kombinuje s úplne prepracovanou a modernou technikou a vytvára tak fascinujúci motocykel, ktorý ponúka kultivovaný a zároveň emotívny zážitok z jazdy.

1-bmw-r-18 2-bmw-r-18 3-bmw-r-18 4-bmw-r-18 5-bmw-r-18 6-bmw-r-18
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."