BMW R 18: Návrat k tradičným hodnotám

Piatok, 22 máj 2020

Prednedávnom predstavila bavorská divízia BMW Motorrad nový model s jednoduchým pomenovaním R 18. Vracia sa ním k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril napríklad aj veľký cruiser BMW R 5. Už koncept predstavený približne pred rokom na výstave krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este naznačil návrat k podstate značky, no v modernom poňatí.

1-bmw-r-18

Nové BMW R18 prenáša ducha veľkých klasických motocyklov BMW Motorrad do dnešných dní. Preberá dizajn klasických motocyklov a dáva im moderné tvary. Motocyklová divízia BMW predstavuje týmto motocyklom snov svoju vlastnú verziu emotívneho a autentického motocykla.

Klasika s duchom R 5

Nové BMW R 18 pripomína klasické motocykle, ako spomínané BMW R 5, a zároveň nadčasovú krásu. Vracia sa tak k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril predtým i veľký cruiser, teraz už v modernejšom poňatí. Už Concept R18 ukázal ako možno pretvoriť motor v štýle veľkých boxerov zo 60 rokov tak, aby vyzeral ako súčasný a zároveň bol v štýle "custom" so všetkými tradičnými dizajnovými rysmi.

Mieri do segmentu cruiser

S novým modelom R 18 vstupuje teraz BMW do segmentu motocyklov cruiser. Postavili ho v duchu tradície historických motocyklov BMW. Technikou i dizajnovým štýlom odkazuje na slávne modely minulosti. Sústreďuje pozornosť na základnú podstatu motocykla puristickou technikou bez zbytočných príkras a s motorom boxer ako základom pre potešenie z jazdy.

Najvýkonnejší BMW boxer

BMW R 18 má úplne nový dvojvalcový motor typu boxer – Big Boxer. Historicky najvýkonnejší BMW boxer všetkých čias má zdvihový objem 1802 cm3 a maximálny výkon 67 kW (91 k) pri 4750 otáčkach. Medzi 2000 až 4000 otáčkami je vždy k dispozícii krútiaci moment s viac ako150 Nm. Túto živelnú ťažnú silu sprevádza kulisa hutným rezonujúcim zvukom.

Odkrytý dvojitý rám

Hlavným prvkom podvozku nového BMW R 18 je dvojitý oceľový rúrkový rám. Predné odpruženie je teleskopickou vidlicou, zadné s centrálnou jednotkou. Nový brzdový systém BMW R 18 má vpredu dvojité kotúčové brzdy, vzadu jednokotúčové so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi. Štýlový vzhľad zaisťujú drôtené vypletané kolesá.

Ergonómia a ovládanie

Harmonická ergonómia zabezpečuje optimálne ovládanie motocykla. Štandardom sú tri jazdné režimy so systémami ASC a MSR pre radosť a bezpečnosť z jazdy. Asistent cúvania a asistent rozjazdu do kopce sú doplnkovou výbavou.

Klasický dizajn motocykla BMW R 18 sa kombinuje s úplne prepracovanou a modernou technikou a vytvára tak fascinujúci motocykel, ktorý ponúka kultivovaný a zároveň emotívny zážitok z jazdy.

1-bmw-r-18 2-bmw-r-18 3-bmw-r-18 4-bmw-r-18 5-bmw-r-18 6-bmw-r-18
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.