BMW R 18: Návrat k tradičným hodnotám

Piatok, 22 máj 2020

Prednedávnom predstavila bavorská divízia BMW Motorrad nový model s jednoduchým pomenovaním R 18. Vracia sa ním k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril napríklad aj veľký cruiser BMW R 5. Už koncept predstavený približne pred rokom na výstave krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este naznačil návrat k podstate značky, no v modernom poňatí.

1-bmw-r-18

Nové BMW R18 prenáša ducha veľkých klasických motocyklov BMW Motorrad do dnešných dní. Preberá dizajn klasických motocyklov a dáva im moderné tvary. Motocyklová divízia BMW predstavuje týmto motocyklom snov svoju vlastnú verziu emotívneho a autentického motocykla.

Klasika s duchom R 5

Nové BMW R 18 pripomína klasické motocykle, ako spomínané BMW R 5, a zároveň nadčasovú krásu. Vracia sa tak k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril predtým i veľký cruiser, teraz už v modernejšom poňatí. Už Concept R18 ukázal ako možno pretvoriť motor v štýle veľkých boxerov zo 60 rokov tak, aby vyzeral ako súčasný a zároveň bol v štýle "custom" so všetkými tradičnými dizajnovými rysmi.

Mieri do segmentu cruiser

S novým modelom R 18 vstupuje teraz BMW do segmentu motocyklov cruiser. Postavili ho v duchu tradície historických motocyklov BMW. Technikou i dizajnovým štýlom odkazuje na slávne modely minulosti. Sústreďuje pozornosť na základnú podstatu motocykla puristickou technikou bez zbytočných príkras a s motorom boxer ako základom pre potešenie z jazdy.

Najvýkonnejší BMW boxer

BMW R 18 má úplne nový dvojvalcový motor typu boxer – Big Boxer. Historicky najvýkonnejší BMW boxer všetkých čias má zdvihový objem 1802 cm3 a maximálny výkon 67 kW (91 k) pri 4750 otáčkach. Medzi 2000 až 4000 otáčkami je vždy k dispozícii krútiaci moment s viac ako150 Nm. Túto živelnú ťažnú silu sprevádza kulisa hutným rezonujúcim zvukom.

Odkrytý dvojitý rám

Hlavným prvkom podvozku nového BMW R 18 je dvojitý oceľový rúrkový rám. Predné odpruženie je teleskopickou vidlicou, zadné s centrálnou jednotkou. Nový brzdový systém BMW R 18 má vpredu dvojité kotúčové brzdy, vzadu jednokotúčové so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi. Štýlový vzhľad zaisťujú drôtené vypletané kolesá.

Ergonómia a ovládanie

Harmonická ergonómia zabezpečuje optimálne ovládanie motocykla. Štandardom sú tri jazdné režimy so systémami ASC a MSR pre radosť a bezpečnosť z jazdy. Asistent cúvania a asistent rozjazdu do kopce sú doplnkovou výbavou.

Klasický dizajn motocykla BMW R 18 sa kombinuje s úplne prepracovanou a modernou technikou a vytvára tak fascinujúci motocykel, ktorý ponúka kultivovaný a zároveň emotívny zážitok z jazdy.

1-bmw-r-18 2-bmw-r-18 3-bmw-r-18 4-bmw-r-18 5-bmw-r-18 6-bmw-r-18
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.