BMW s konceptom M3

Streda, 07 júl 2004

Prestížna značka z Mníchova sa prezentovala tiež viacerými novinkami. V strede pozornosti bol facelift jednotkového a päťkového radu, nová trojdverová "jednotka" a očakávaný rýchlik M3, hoci zatiaľ len ako koncept. Nová trojdverová jednotka je rovnako dlhá ako päťdverová, a má aj identický rázvor náprav. Trojdverová verzia o oproti päťdverovej o pár kilogramov ľahšia, čo prejaví v lepšej akcelerácii. Novou pohonnou jednotkou bude benzínový šesťvalcový motor s priamym vstrekovaním piezoelektrickými vstrekovačmi, ktorým sa ušetrí až 12% paliva.

BMW s konceptom M3 BMW s konceptom M3

Trojkové kupé sa v európskej premiére predviedlo s novou skladacou pevnou strechou, namiesto doterajšej plátenej, čo je u BMW v tejto kategórii historickou novinka. Výhodou okrem iných je zvýšenie tuhosti karosérie.

Novinkou prezentovanou v Ženeve je aj použitie pohonu štyroch kolies xDrive aj u verzií kupé tak radu tri ako aj päťkového radu.

Veľkej pozornosti sa tešil koncept M3, ktorý podľa výrobcu ešte vo vystavovanej podobe nebol definitívny, ale hovorilo sa aj to, že do sériovej podoby sa bude meniť len minimum z vystavovaného exemplára. Pohon mu má obstarávať osemvalcový štvorliter s výkonom okolo 420 k, s ktorým má akcelerovať na stovku pod päť sekúnd a najvyššia rýchlosť bez obmedzovača by mala byť 280 km/h.

Ďalším "rýchlikom" od BMW je neobvyklá kombinácia: kombi päťkového radu BMW M5 Touring. Preberá techniku z limuzíny M5, teda aj desaťvalcový vysokootáčkový motor. Aj toto kombi M5 bude mať dvojstupňové nastavenie výkonu motora, elektricky regulovaný samosvorný športový diferenciál a dvojstupňový stabilizačný systém DSC. M5 Touring je kombi každým cólom, čo znamená, že oproti bežnému kombi mu nič nechýba. Ak by sa nepoužil obmedzovač rýchlosti, M5 Touring by s plným obsadením bolo schopné vyvinúť rýchlosť vyše 320 km/h.

Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.