BMW začína v Mníchove s výrobou ikonického M3

Utorok, 17 november 2020

Pred pár dňami sa rozbehla sériová výroba nového modelu BMW M3 v materskom závode v Mníchove.

1-bmw-m3-coupe

V septembri tohto roku predstavila spoločnosť BMW M najnovšiu generáciu vysoko výkonných automobilov prémiového segmentu strednej triedy, modely BMW M3 a BMW M4. Prichádzajú 35 rokov po debute úplne prvého BMW M3.

Pri tejto príležitosti riaditeľ mníchovského závodu BMW M Robert Engelhorn povedal, že "sme veľmi radi, že budeme v materskom závode vyrábať nové BMW M3. Je to model, ktorý má v našom závode veľa fanúšikov, vrátane mňa." Týmito slovami komentoval šéf BMW M spustenie výroby v Mníchove.

Príchod nového BMW M3 završuje ponuku modelov BMW radu 3 v mníchovskom závode. Od sedanu a touringu až po model M3, vrátane všetkých plug-in hybridných, benzínových a naftových motorov. Všetky modely a varianty pohonu sa vyrábajú na rovnakej linke.

"Integrácia modelu M3 prebehla hladko. Využili sme obrovské skúsenosti s predchádzajúcimi generáciami vozidiel BMW M," vysvetlil Robert Engelhorn. BMW M4 sa vyrábalo v Mníchove až do jari. Teraz našlo svoj nový domov v závode Dingolfing. To znamená, že pre nové M3 by mohol prijať napríklad aj samostatný proces montáže CFRP strechy modelu M4 Coupe.

Na druhej strane sa v rámci vlastnej výroby sedadiel v mníchovskom závode, kde sa vyrábajú novo vyvinuté karbónové sedadlá, zavádzajú úplne nové manuálne pracovné postupy. Kapota a bočné panely modelu M3 sa tiež vyrábajú a montujú ručne.

Uvedenie nových modelov BMW M3 a BMW M4 Coupe na trh bude v marci 2021. Prvýkrát v histórii modelov BMW M3 a BMW M4 bude k dispozícii systém pohonu všetkých kolies, a to od leta 2021.

1-bmw-m3-coupe 2-bmw-m3 3-bmw-m3
(janGold)
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."