Bude(možno) menší crossover Lexus ako je UX

Utorok, 12 november 2019

Niečo z kuchyne Lexusu, ktorý je luxusnou odnožou Toyoty, prezradil pre britský Autocar výkonný viceprezident spoločnosti Lexus Koji Sato.

1-lexus-ux
Lexus potajomky chystá pre svoj najmenší crossover UX menšieho súrodenca

Model UX, ktorý Lexus predstavil v minulom roku, je v súčasnosti najmenším crossoverom značky. To sa však môže zmeniť, pretože automobilka uvažuje ešte o menšom. Vyplynulo to zo slov viceprezidenta spoločnosti Lexus Kojiho Sato. Nový malý crossover by mohol byť nástupcom modelu CT.

Koji Sato nepotvrdzuje ani nepopiera, že japonská značka plánuje vyrobiť crossover menší ako je kompaktný UX. "Nemôžem jasne povedať, že sa uberáme týmto smerom. Uvažujeme však o všetkých možnostiach,” povedal Koji Sato pre britský Autocar.

Takéto vozidlo by bolo pozicionované nižšie ako UX a jeho základná cena by mohla byť nižšia. V súčasnosti najmenší crossover v ponuke Lexusu stojí na slovenskom trhu od 36 400 eur.

Menšie, ale nie lacnejšie

Zaradenie auta do ponuky značky a jeho veľkosť však nemusí znamenať, že nižšia cena by mala byť jednou zo základných vlastností nového modelu. "Menšie nie vždy znamená lacnejšie, trendy sa menia,” hovorí Koji Sato. Ak takéto auto naši konštruktéri vytvoria, jeho cenník pravdepodobne umožní širšie možnosti konfigurácií a bude mať veľký rozsah cien.

2-lexus-lc-koji-sato
Prezieravý viceprezident Lexusu Koji Sato o menšom crossoveri Lexus predsa len prezradil

"To, čo chcú kupujúci, je individualita,” zdôrazil viceprezident Lexusu. Ďalším crossoverom v ponuke značky môže byť nástupca hatchbacku CT. Podľa posledných správ sa má tento model dočkať ďalšej verzie približne o dva roky.

O budúcnosti športových modelov

Koji Sato hovoril aj o budúcnosti športových modelov Lexus. Potvrdil, že značka bude naďalej vyrábať výkonné autá so vzrušujúcim dizajnom. "Musíme uspokojovať potreby ľudí, ktorí majú radi šoférovanie.”

Pravdepodobne už budúci rok príde do predaja Lexus LC aj vo verzii kabriolet. Existuje veľa náznakov, že značka pracuje aj na ešte výkonnejšom modeli LC F. Okrem toho sa hovorí aj o výkonnom športovom SUV japonského výrobcu.

(janGold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.