Citroën C4 Picasso už v sériovej podobe

Utorok, 09 apríl 2013

Mesiac po premiére štúdie C4 Technospace na marcovom autosalóne v Ženeve predstavuje Citroën reálny produkčný model, nástupcu súčasného C4 Picasso. Druhá generácia sa môže chváliť prevzatím viacerých technológií zo štúdie Technospace, vďaka ktorým bude úspornejšia a bude vypúšťať menej škodlivín do ovzdušia.

Citroen C4 Picasso
Nový Citroën C4 Picasso už v konečnej podobe, v akej príde koncom júna do predaja

Na oficiálnych fotografiách vidíme, ako vyzerá nový sériový model C4 Picasso. Čo však nevidieť je to, že nový C4 Picasso je oproti predchodcovi ľahší o 140 kg, takže základný model bude vážiť len 1252 kg, čo je hmotnosť menšieho C3 Picasso, má nižšiu spotrebu približne o jeden liter a produkuje menej CO2 na kilometer. Spočiatku vystačí s paletou motorov s objemom 1,6 litra.

Nový model stojí na novej platforme EMP2, ktorá ponúka rázvor náprav zväčšený o 55 mm na 2785 mm, priestrannejší interiér a jeho lepšie využitie a väčší batožinový priestor od 537 do 630 litrov (posúvaním zadných sedadiel). S prepracovanými proporciami je teraz C4 Picasso kompaktnejší aj vďaka zmeneným rozmerom, keď na dĺžku meria 4,43 metra, široký je 1,83 metra a má výšku len 1,61 metra.

Zvonku zaujme nový C4 Picasso novým dizajnom. Má menší predný previs (- 70 mm), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy a zväčšil sa rozchod kolies, vpredu o 82 mm, vzadu o 31 mm. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Vzhľad prednej časti dopĺňajú hmlové svetlomety.

Citroen C4 Picasso
Zadné piate dvere siahajú do bokov karosérie a opticky rozširujú zadnú časť vozidla

Zadná časť získala nový dynamický vzhľad aj vďaka veku batožinového priestoru, ktorý opticky zväčšuje robustnosť a šírku zadnej časti a navyše zlepšuje prístup do batožinového priestoru. Zadné svetlomety inšpirované štúdiami Tubik, Survolt a Revolte vytvárajú pomocou LED technológie futuristický 3D efekt

Základom je atmosférický benzínový VTi s výkonom 120 koní, najsilnejším preplňovaný variant THP s výkonom 156 koní. Dieselový 1,6 má výkonové verzie 92 a 115 koní a spájať sa môžu s manuálnou alebo novou robotizovanou prevodovkou. So slabším motorom dosahuje C4 Picasso s robotizovanou prevodovkou kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km. Do konca roka pribudne ešte nový motor BlueHDi s výkonom 150 koní, ktorý bude spĺňať normu Euro 6. V roku 2014 spestrí Citroën ponuku o klasický 6stupňový automat.

Citroen C4 Picasso
Pocit z interiéru umocňuje kvalita materiálov, ich spracovanie a množstvo elektroniky

Dojem z interiéru posilňujú sériovo montované panoramatické čelné sklo a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo vonkajšieho svetla. Presklenie s plochou 5,30 m2 patrí na špičku segmentu. Dobrý pocit z interiéru umocňuje aj kvalita použitých materiálov a ich spracovanie a množstvo elektroniky, ako 12palcový multifunkčný displej s vysokým rozlíšením a menší 7palcový dotykový displej na ovládanie palubných systémov, ako sú dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, asistenčné systémy a doplnkové služby.

Citroen C4 Picasso
Veľké panoramatické čelné sklo a presklená strecha dokonale presvecujú interiér

Z bezpečnostných systémov ponúkne C4 Picasso napríklad adaptívny tempomat s radarom zabudovaným v prednom nárazníku, ktorý odhalí nebezpečenstvo v podobe pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udrží nastavený odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty sa rýchlosť automaticky zrýchli na poslednú nastavenú. C4 Picasso disponuje aj so štyrmi parkovacími kamerami, nechýba automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém sledovania mŕtveho uhla či systém pre jazdu v jazdných pruhoch.

Nový Citroën C4 Picasso sa začne predávať už koncom júna 2013, najprv vo Francúzsku a potom aj v ostatných krajinách.

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.