Citroën odhalil nový C4 i plne elektrický ë-C4

Pondelok, 07 december 2020

Francúzska automobilka Citroën predstavuje nový model C4 a čisto elektrický ë-C4. Pokračuje tak v stratégii nazvanej Citroën goes Ëlectric for all a elektrický ë-C4 je piatym elektrifikovaným modelom značky.

1-Citroen-C4

Nové kompaktné C4 novej generácie predstavuje Citroën ako úplne odlišné od svojho predchodcu. Automobilka nazýva nové C4 ako odvážne, ktoré búra zažité predstavy a hovorí o ňom, že prináša identitu značky Citroën s prvkami ako výnimočný koncept, ktorého silueta využíva viacero automobilových dizajnérskych prvkov, čím avizuje novú dizajnovú etapu značky Citroën.

Novinka so zvýšenou svetlou výškou stojí na kolesách s veľkým priemerom. Aerodynamicky upravený nový C4 je so svojou siluetou akoby pripravený vyraziť, pričom využíva prvky dizajnu vozidiel SUV. Zároveň francúzska novinka ponúka mnoho možností na individuálne úpravy.

V rámci stratégie Citroën goes Ëlectric for all predstavuje teraz automobilka piaty zo šiestich elektrifikovaných vozidiel, ktorým je model ë-C4 ako 100 % elektrický a značka tak pokračuje vo svojej elektrifikačnej ofenzíve v segmente kompaktných automobilov. Druhá novinka Citroën C4 je dostupný aj s benzínovými a naftovými motormi.

Program Citroën Advanced Comfort prináša na palubu komfort. Najmä vďaka odpruženiu s progresívnymi hydraulickými dorazmi, sedadlám Advanced Comfort a prvku Smart Pad Support Citroën, ktorý sa na novinkách predstavuje vo svetovej premiére.

Čisto elektrický model ë-C4 zosobňuje modernú a technologicky vyspelú elektrickú mobilitu, ktorá zvyšuje komfort a všestrannosť využitia. Jazdí úplne potichu, plynulo, jednoducho sa ovláda a k prvkom Advanced Comfort patria aj pohodlné sedadlá.

Model ë-C4 vďaka 100 % elektrickému režimu zaručuje nulové emisie CO2 a zodpovedá najprísnejším emisným predpisom. Nulový hluk a zápach prispieva k zlepšeniu životného prostredia, krútiaci moment je ihneď dostupný a prispieva k výnimočnému pocitu z jazdy, má služby nastaviteľné na diaľku a nižšie servisné náklady.

Elektrický model ë-C4 poskytuje podľa režimu WLTP dojazd 350 km. Elektrický pohon disponuje výkonom 100 kW/136k a krútiacim momentom 260 Nm dostupným od nulových otáčok. Zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,7s, v režime Sport a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria má kapacitu 50 kWh. Pomocou rýchleho nabíjania s výkonom100 kW sa batéria nabije rýchlosťou 10 km/min, čo patrí na špičku segmentu. Na 80 % kapacity batérie sa nabije za 30 min.

Komfort oboch noviniek umocňuje dvadsať asistenčných technológií, vrátane prvkov ako Highway Driver Assist, zariadenie na čiastočne autonómnej jazde či šiestim technológiám konektivity. Komfort sa v novom modeli Citroën ë-C4 prejavuje aj tichou a plynulou jazdou a pocitom z jazdy.

Novinka Citroënu je dlhá 4360 mm, na šírku meria 1800 mm, 2032 mm s vyklopenými spätnými zrkadlami, na výšku má 1525 mm. Rázvor náprav má dĺžku 2670 mm, priemer otáčania 10,9 metra, svetlá výška je 156 mm, a objem batožinového priestoru 380 až 1250 litrov.

Nový C4 sa bude ponúkať v štyroch stupňoch výbavy: Live Pack, Feel, Feel Pack a Shine. Uvádzacie ceny (zvýhodnenie 1000 eur oproti cenníkovým pre všetky výbavy a verzie) benzínových motorov (75 kW/102k) vo výbave Live Pack štartujú na 14 990 eurách, s naftovým motorom (81 kW/110k) 16 490 eur. V oboch prípadoch výlučne len s manuálnou 6stupňovou prevodovkou.

V najvyššej výbave Shine zaplatí kupujúci za verziu s benzínovým motorom (114 kW/155k + 8stup. automat) 23 490 eur, so slabším naftovým (81 kW/110k + 6stup. manuál) 21 490 eur, s výkonnejším motorom (96 kW/131k + 8stup. automat) 23 990 eur.

Ceny elektrického modelu ë-C4 tlačová správa neudáva.

1-Citroen-C4 2-Citroen-C4 3-Citroen-e-C4
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroen
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.