Citroën odhalil nový C4 i plne elektrický ë-C4

Pondelok, 07 december 2020

Francúzska automobilka Citroën predstavuje nový model C4 a čisto elektrický ë-C4. Pokračuje tak v stratégii nazvanej Citroën goes Ëlectric for all a elektrický ë-C4 je piatym elektrifikovaným modelom značky.

1-Citroen-C4

Nové kompaktné C4 novej generácie predstavuje Citroën ako úplne odlišné od svojho predchodcu. Automobilka nazýva nové C4 ako odvážne, ktoré búra zažité predstavy a hovorí o ňom, že prináša identitu značky Citroën s prvkami ako výnimočný koncept, ktorého silueta využíva viacero automobilových dizajnérskych prvkov, čím avizuje novú dizajnovú etapu značky Citroën.

Novinka so zvýšenou svetlou výškou stojí na kolesách s veľkým priemerom. Aerodynamicky upravený nový C4 je so svojou siluetou akoby pripravený vyraziť, pričom využíva prvky dizajnu vozidiel SUV. Zároveň francúzska novinka ponúka mnoho možností na individuálne úpravy.

V rámci stratégie Citroën goes Ëlectric for all predstavuje teraz automobilka piaty zo šiestich elektrifikovaných vozidiel, ktorým je model ë-C4 ako 100 % elektrický a značka tak pokračuje vo svojej elektrifikačnej ofenzíve v segmente kompaktných automobilov. Druhá novinka Citroën C4 je dostupný aj s benzínovými a naftovými motormi.

Program Citroën Advanced Comfort prináša na palubu komfort. Najmä vďaka odpruženiu s progresívnymi hydraulickými dorazmi, sedadlám Advanced Comfort a prvku Smart Pad Support Citroën, ktorý sa na novinkách predstavuje vo svetovej premiére.

Čisto elektrický model ë-C4 zosobňuje modernú a technologicky vyspelú elektrickú mobilitu, ktorá zvyšuje komfort a všestrannosť využitia. Jazdí úplne potichu, plynulo, jednoducho sa ovláda a k prvkom Advanced Comfort patria aj pohodlné sedadlá.

Model ë-C4 vďaka 100 % elektrickému režimu zaručuje nulové emisie CO2 a zodpovedá najprísnejším emisným predpisom. Nulový hluk a zápach prispieva k zlepšeniu životného prostredia, krútiaci moment je ihneď dostupný a prispieva k výnimočnému pocitu z jazdy, má služby nastaviteľné na diaľku a nižšie servisné náklady.

Elektrický model ë-C4 poskytuje podľa režimu WLTP dojazd 350 km. Elektrický pohon disponuje výkonom 100 kW/136k a krútiacim momentom 260 Nm dostupným od nulových otáčok. Zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,7s, v režime Sport a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria má kapacitu 50 kWh. Pomocou rýchleho nabíjania s výkonom100 kW sa batéria nabije rýchlosťou 10 km/min, čo patrí na špičku segmentu. Na 80 % kapacity batérie sa nabije za 30 min.

Komfort oboch noviniek umocňuje dvadsať asistenčných technológií, vrátane prvkov ako Highway Driver Assist, zariadenie na čiastočne autonómnej jazde či šiestim technológiám konektivity. Komfort sa v novom modeli Citroën ë-C4 prejavuje aj tichou a plynulou jazdou a pocitom z jazdy.

Novinka Citroënu je dlhá 4360 mm, na šírku meria 1800 mm, 2032 mm s vyklopenými spätnými zrkadlami, na výšku má 1525 mm. Rázvor náprav má dĺžku 2670 mm, priemer otáčania 10,9 metra, svetlá výška je 156 mm, a objem batožinového priestoru 380 až 1250 litrov.

Nový C4 sa bude ponúkať v štyroch stupňoch výbavy: Live Pack, Feel, Feel Pack a Shine. Uvádzacie ceny (zvýhodnenie 1000 eur oproti cenníkovým pre všetky výbavy a verzie) benzínových motorov (75 kW/102k) vo výbave Live Pack štartujú na 14 990 eurách, s naftovým motorom (81 kW/110k) 16 490 eur. V oboch prípadoch výlučne len s manuálnou 6stupňovou prevodovkou.

V najvyššej výbave Shine zaplatí kupujúci za verziu s benzínovým motorom (114 kW/155k + 8stup. automat) 23 490 eur, so slabším naftovým (81 kW/110k + 6stup. manuál) 21 490 eur, s výkonnejším motorom (96 kW/131k + 8stup. automat) 23 990 eur.

Ceny elektrického modelu ë-C4 tlačová správa neudáva.

1-Citroen-C4 2-Citroen-C4 3-Citroen-e-C4
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroen
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."