Dacia Sandero a Sandero Stepway miera do predaja

Nedeľa, 24 január 2021

Značka Dacia prichádza na slovenský trh s treťou generáciou modelov Sandero a Sandero Stepway. Predstavili sa v závere minulého roka, oba modely výhradne s benzínovými trojvalcovými motormi, ale aj s verziou na LPG. Sandero i verzia Stepway patria v Európe k najpredávanejším pre súkromnú klientelu.

1-Dacia-Sandero-Stepway

To, že Dacia vsádza pre modely Sandero na benzínové motory, bolo zrejmé už dávnejšie. Uvedenie do predaja teraz potvrdilo, že automobilka pri tejto novej generácii litrových trojvalcov uprednostňuje atmosférický plnenie .

V základe má Sandero motor označený 1,0 SCe 65, čo vyjadruje výkon 49 kW, resp. 65 koní a spája ho s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkonnejším je preplňovaný 1,0 SCe 90 s výkonom 67 kW, po starom 90 koní. Tento motor sa dodáva so šesťstupňovou manuálnou, alebo bezstupňovou CVT prevodovkou.

Dacia už dávno nie je tou značkou, ktorá ponúka autá vyskladaných z lacnejších materiálov, teda lacné autá pre chudobnejších.

Súčasné modely sú moderné automobily vyrábané pod krídlami francúzskeho Ranaultu, ktoré ľahko idú na odbyt aj vo vyspelých západných krajinách.

Dacia ponúka dnes modely stavané v modernom duchu a predávané za najlepšie ceny. Takými sú aj Sandero a verzia Stepway, ktoré sa zameriavajú na naozajstné potreby zákazníkov.

Dacia Sandero sa predáva za cenu od 8900 eur, a z neho odvodená verzia Stepway, ktorú výrobca pomenováva ako crossover a ktorá môže zísť z asfaltu aj poľné či iné cesty, má cenu od 11 350 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.