Dacia Sandero a Sandero Stepway už v predaji

Nedeľa, 09 december 2012

Renault oprášil značku Daciu pred ôsmimi rokmi s úmyslom zásobovať trh cenovo dostupnejšími autami. Prvým krokom k tomu bol model Logan s tým, že predávať sa bude za cenu pod päťtisíc euro. Tak či onak, s Loganom by to Dacia nebola vyhrala, a tak pridávala ďalšie modely. Práve v týchto dňoch prichádza na Slovensko nové Sandero a jeho "terénny" variant Sandero Stepway.

Dacia Stepway
Sandero v "terénnej" verzii Stepway prichádza k nám súčasne so základným Sanderom

Zámer Renaultu sa dokonale vydaril, keď teraz, osem rokov po vzkriesení pôvodnej rumunskej značky, sa 15krát znásobili predaje modelov Dacia. O Daciu je záujem na Slovensku, ale vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Veľkej Británii, ale aj iných štátoch sveta. Asi by bolo prehnané povedať, že sa predáva ako čerstvé rožky, ale tri milióny predaných Dacií svedčí o značnej obľúbenosti značky vyrábanej pod krídlami Renaultu.

Značka Dacia prechádza obnovou svojich modelových radov a práve Sandero a Sandero Stepway sú medzi prvými. Spoločným znakom oboch je, že ich dizajn sa príliš nemení. Oba nové modely majú moderný vzhľad, lepšiu kvalitu, vylepšený komfort, dostali pridanú výbavu, ktorou doteraz nedisponovali. Napríklad nájdeme v nich dotykový displej s 18 centimetrovou uhlopriečkou, dotykový multimediálny navigačný systém s rádiom, vstupom USB, handsfree a navigáciu (za príplatok 230 eur pre výbavu Arctica) , tempomat (za príplatok 240 eur), viac odkladacích priestorov (napríklad v zadných dverách), väčší batožinový priestor, teraz s objemom 320 litrov, kotevné body Isofix pre detské sedačky.

Pre posádku bude nové Sandero bezpečnejšie aj preto, že má vylepšené deformačné zóny a zapracovalo sa aj na väčšej ochrane chodcov. O ich ochranu sa stará šesť airbagov, viac bezpečnostných systémov, z ktorých napríklad ABS s brzdovým asistentom AFU, stabilizačný systém ESP a protipreklzový ASR so systémom nedotáčavosti CSV sú štandardne už základnej výbave Access. Ďalšie dve sú Ambiance a Arctica. Verzia Sandero Stepway má iba tie dve vyššie – Ambiance a Arctica.

Pomerne pestrý je výber pohonných jednotiek. Základom je benzínový štvorvalec 1,2 16V/75 k. Tento motor sa však ponúka aj na palivo LPG, ktorý má výkon 72 koní. Silnejší benzínový je nový trojvalec TCe 90. Na konzumáciu naftu sú dve pohonné jednotky 1,5 dCi s výkonmi 75 a 90 koní. Prevodovky sú výhradne päťstupňové s ručným radením a ani v budúcnosti sa neráta s automatickou či robotizovanou prevodovkou.

Dacia Stepway
Dacia Sandero Stepway sa od základného hatchbacku líši najmä opastovaným spodkom

Dacia prichádza k nám aj s dobrou cenovou ponukou, keď za Sandero 1,2 16V/75k vo výbave Access zaplatí zákazník 6 490 eur. Vo výbave Ambiance sa predáva za 7 090 eur, s motorom 1,2 16V/72k na plyn LPG je cena 7 890 eur. Verzia s 90koňovým benzínovým motorom 0,9 TCe/90k sa vo výbave Arctica ponúka za 8 790 eur.

Stepway, ktorý je od hatchbacku vyšší o 40 mm a v spodnej časti karosérie má oplastovanie, je o niečo drahší, ale aj lepšie vybavený. Nechýbajú mu napríklad predné hmlovky alebo hlavný pozdĺžny strešný nosič. Základný model má motor 0,9 TCe/90k a ponúka sa vo výbave Ambiance za 8 890 eur. Vo výbave Arctica má s rovnakým motorom cenu 9 490 eur. Dieselový Stepway je v ponuke len v najvyššej výbave Arctica a s výkonnejším motorom 1,5 dCi/90k. Predáva sa za 11 190 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.