Digitálna verzia Mini Vision Urbanaut velebí priestor

Pondelok, 21 december 2020

Pred viac ako štyrmi rokmi predstavila značka Mini svoj Vision Next 100, ako pohľad do budúcnosti cez prizmu Auto. Teraz britská značka prichádza znovu s víziou budúcnosti – cez Mini Vision Urbanaut. Je to o tom, ako si vytvoriť vlastný priestor. Samozrejme v interiéri auta.

1-mini-vision-urbanaut

Po BMW a automobilke Rolls-Royce ukazuje značka Mini svoju víziu budúcnosti ako štúdiu Vision Urbanaut. Ňou sa britská značka nazerá do vzdialenej budúcnosti. Možno nie až tak vzdialenej.

Pri pohľade na snímku vizionárskeho Urbanauta je vidieť aké až extrémne aerodynamické tvary karosérie predvídajú návrhári pre autá budúcnosti.

Mini predstavila štúdiu Urbanaut na podujatí #NEXTGen ako exkluzívnu interpretáciu vízie priestoru. Digitálna vízia vozidla Urbanaut ponúka veľký vnútorný priestor a variabilitu, stále však na minimálnej ploche.

Šéf dizajnu: Mini je synonymom využitia vnútorného priestoru

"Značka Mini bola vždy synonymom inteligentného využitia priestoru. V štúdii Urbanaut sme súkromný priestor posunuli ďaleko do verejnej sféry a vytvorili sme tak úplne nové a obohacujúce zážitky,” vraví šéf dizajnu BMW Adrian van Hooydonk.

Tri momenty štúdie Mini

Mini vidíme v predstavenej štúdii budúcnosti ako prostriedok a spoločníka pre zážitky, ktoré by sme mohli nazvať aj Mini momenty. Moment Chill (pokoj) umožní nabrať dych a zastaviť sa. Vozidlo sa stane vaším útočiskom i nebom, kde si počas cesty môžete vydýchnuť, alebo pracovať pri plnom sústredení. Wanderlust (túlanie) je Mini momentom, keď štúdiu Urbanaut riadia automatizované jazdné funkcie. Moment Vibe (vibrácie) postaví na prvé miesto užívanie si času s inými ľuďmi.

Dizajn interiéru: kreatívnejšie využitie

Štúdia Mini Urbanaut bola zvnútra aj zvonka navrhnutá ako inovatívny koncept priestoru. Dizajnéri vytvorili zážitok z priestranného interiéru pred vývojom exteriéru. Využili na to prvky zariadenia a drevené modely v mierke. Na vytvorenie digitálneho modelu použili virtuálnu realitu a model systematicky upravovali, vďaka čomu má Mini nezvyčajnú výšku, ale dlhý je iba 4,46 m.

Elektrický pohon a automatizované jazdné funkcie

Štúdia Urbanaut bola od začiatku koncipovaná ako vozidlo s elektrickým pohonom a automatizovanými jazdnými funkciami. To dalo dizajnérom väčšiu mieru slobody pri navrhovaní exteriéru aj interiéru.

Jeden priestor, veľa možností

Pasažieri vstupujú do kabíny veľkými posuvnými dverami na boku vozidla. Prelomový posuvný a výklopný mechanizmus je ideálnym konštrukčným riešením do mestského prostredia, kde je priestor luxusom. Vpredu na strane vodiča ani spolujazdca už nie sú žiadne ďalšie dvere.

Zóna vodiča s ležadlom Daybed a balkónom

Základom inteligentného interiéru je extrémne flexibilné rozloženie štyroch sedadiel. Dve predné sú otočné. Keď vozidlo stojí, palubná doska sa zasunie a v zóne vodiča vznikne pohodlné ležadlo. Keď sa otvorí čelné sklo smerom nahor, vzniká balkón do ulice. To zvyšuje interakciu s okolím vozidla a vytvára veľkorysejší priestorový zážitok.

Užívateľské rozhrania a interakcie

Intuitívne užívateľské rozhranie umožňuje vynechať konvenčné spôsoby ovládania, ako napríklad prepínače alebo gombíky. Robiť veci jednoducho zdôrazňuje analógové dotykové hmatové spúšťanie funkcií, napríklad priamym dotykom.

Nová tvár Mini
Predná časť štúdie Mini Urbanaut reprezentuje evolúciu dvoch známych dizajnových ikon značky: predných svetlometov a mriežky chladiča.

Predné svetlomety štúdie sú umiestnené pod vrúbkovanou hliníkovou konštrukciou so štrbinovými otvormi a sú viditeľné iba keď sú zapnuté.

Svetlomety dopĺňajú prednú mriežku svojím atraktívnym vzhľadom typickým pre každé Mini. Mriežka má tvar osemuholníka, čo je zmena oproti tradičnej šesťuholníkovej.

Keďže štúdia Mini Urbanaut nemá spaľovací motor, ktorý by si vyžadoval chladenie vzduchom zvonku, mriežka dostala novú funkciu: slúži ako snímací panel pre automatizovanú jazdu.

Virtuálne dokonalý povrch karosérie Mini Vison Urbanaut má modernú základnú formu s vysoko kvalitnými detailami a štýlovú výzdobu. Kolesá sú v klasickom v štýle Mini v rohoch karosérie s krátkymi prevismi a dotvárajú pre Mini kompaktný a agilný vzhľad.

1-mini-vision-urbanaut 2-mini-vision-urbanaut 3-mini-vision-urbanaut 4-mini-vision-urbanaut 5-mini-vision-urbanaut 6-mini-vision-urbanaut 7-mini-vision-urbanaut 8-mini-vision-urbanaut 9-mini-vision-urbanaut 10-mini-vision-urbanaut 11-mini-vision-urbanaut 12-mini-vision-urbanaut
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.