Ford Puma: Vracia sa ako mestský crossover

Sobota, 12 október 2019

Známe a populárne malé kupé Fordu sa po 17 rokoch znovu vracia, tentoraz ako mestský crossover s lákavým štýlom a neprehliadnuteľným dizajnom. Na rozdiel od predchodcu, ktorý učaroval hlavne ženám, nový Ford Puma bude teraz lákavý pre širší okruh záujemcov.

1-Ford-Puma

Nový mestský crossover Puma inšpirovaný modelmi SUV Fordu ponúka príťažlivý štýl exteriéru a predstavuje sa v dizajnovej filozofii značky Ford. K inováciám podľa podnetov zákazníkov patrí dômyselné a flexibilné riešenie väčšieho batožinového priestoru, jedného z najlepšie riešených vo svojej triede.

Medzi nekomplikované a intuitívne technológie patrí adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, nová funkcia informácií o nebezpečenstve, bezdrôtové nabíjanie a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s farebným rozsahom "true color".

2-Ford-Puma

Nový crossover Fordu Puma ponúkne spočiatku dve verzie zážihového trojvalcového motora 1,0 EcoBoost, z ktorých jeden je mildhybrid. Benzínový 1,0 EcoBoost je naladený 125 koní a spája sa so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. Mildhybridný 1,0 EcoBoost má 155 koní. Mal by prísť ešte ďalší 1,0 EcoBoost (98 k) a turbodiesel 1,5 EcoBlue (120 k).

Ford Puma je 4186 mm dlhý mestský crossover. Ponúka až 456 litrov objemu batožinového priestoru, ktorý je najväčší vo svojej triede.

Litrový motor EcoBoost a EcoBoost Hybrid sú prvé trojvalcové motory vybavené systémom deaktivácie valca, ktorý automaticky vypne jeden z valcov motora, keď nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo ustálenou rýchlosťou.

3-Ford-Puma

Ford Puma sa chváli aj bohatou výbavou. Základom je stupeň Titanium. Ponúka aj také prvky ako tempomat, navigácia na 8palcovom dotykovom displeji, diódové stretávacie svetlá a hmlovky, zadné parkovacie senzory, 17palcové kolesá z ľahkých zliatin, elektricky ovládané predné i zadné okná, wi-fi hotspot či čítanie dopravných značiek a iné.

Cena Ford Puma s motorom 1,0 EcoBoost 125 koní by mala štartovať na sume 17 850 eur (podľa prepočtu cien v zahraničí ). S mildhybridným motorom 1,0 EcoBoost vychádza na 18 950 eur. Výroba sa má spustiť na jeseň tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.