Štvrtok, 15 máj 2025
Najvyužívanejší a najpredávanejší pick-up v Európe začína ponúkať na Slovensku aj plug-in hybridnú verziu. Okrem jazdy na čisto elektrický pohon ponúkne aj najvyšší krútiaci moment spomedzi všetkých doterajších Rangerov. Môže sa už objednávať a k prvým záujemcom dorazí v septembri tohto roku.

Nová plug-in hybridná verzia kombinuje možnosť jazdy na elektrinu, čo je významný krok v pláne Fordu ponúkať zákazníkom v segmente pick-upov strednej veľkosti kompletné spektrum dostupných druhov pohonu. Plánovaný dojazd na čisto elektrický pohon je vyše 43 kilometrov.
Ranger plug-in hybrid obdaril výrobca užitočným a praktickým systémom Pro Power Onboard, pomocou ktorého si zákazníci budú môcť napájať svoje elektrické nástroje a spotrebiče s vysokým prúdovým odberom na pracovisku mimo dosahu elektrického rozvodu alebo na táborisku v prírode. Stačí, ak ich zapoja do elektrických zásuviek zabudovaných na korbe alebo v kabíne.
Samozrejmosťou plug-in hybridu je aj osvedčený pohon štyroch kolies pre jazdu v teréne, možnosť voľby jazdného režimu či využívanie početných pokročilých bezpečnostných a asistenčných systémov vodiča, ktorými je Ranger vybavený.
Hybridný Ford Ranger má pod kapotou vznetový preplňovaný 6valcový motor s objemom 3,0 V6 EcoBlue s výkonom 240 koní a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý sa prenáša na kolesá pomocou 10stupňovej automatickej prevodovky.
Najnovšia verzia 2,3 EcoBoost PHEV dosahuje výkon dokonca 279 koní, pričom krútiaci moment až 697 Nm robí z tejto najsilnejšiu verziu modelu Ranger. Zvládne ťahať príves s hmotnosťou 3,5 tony.
Hybridná verzia picku-upu Ford Ranger využíva najvyspelejší pohon všetkých kolies. Elektronicky riadená prevodovka je schopná fungovať v pripojiteľnom režime, kde sa nápravy uzavrú napevno v pomere 50:50 alebo v permanentnom režime stáleho pohonu štyroch kolies. Tento pohon funguje na ceste i v teréne, čo bolo doteraz u pick-upov nemožné.
Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je v prípade variantu Ranger plug-in hybrid na úrovni 3500 kg, čo je na úrovni ostatných modelov modelového radu Ranger.
Ford obdaril svoj pick-up Ranger bohatou výbavou a množstvom osobných a bezpečnostných asistentov vodiča. Ponúka ich v nezvykle početných 7 stupňoch výbav – od základnej XL, XLT, Tremor, Limited, Wild Truck, Wild Truck X a Platinium.
Ceny plug-in hybridnej verzie nového pick-upu sa od základnej výbavy XL začínajú na sume 39 102 eur (31 790 bez DPH), končia pri výbave Platinium na sume 63 333 eur (51 490 eur bez DPH).
Autor: J. GoldbergerFoto: Ford