Honda ADV350: Sofistikovaná technika a praktickosť skútra

Sobota, 27 november 2021

Honda v roku 2016 predstavila model X-ADV, stredne veľký skúter, tak trochu aj do terénu, odetý do netradičnej enduro (ADV) kapotáže. Tento stroj prebudil v Európanoch záujem o typ, o ktorom doposiaľ veľmi netušili, že práve takýto dopravný prostriedok potrebujú.

1-Honda-ADV350

Úspech nového skútra utvrdil Hondu v myšlienke vydať sa neprebádanou cestou a na jeseň roku 2021 sa model X-ADV už ako sériový produkt umiestnil v predajnom rebríčku na druhom mieste v nabitej kategórii univerzálnych strojov označovaných ako on-off.

Nový skúter sa priblížil zákazníkom, ktorí sa obzerajú práve po takomto skútri strednej objemovej kategórie. Vďaka dizajnovému konceptu New Urban Adventure spája v sebe nový model ADV350 sofistikovanú techniku a praktickosť nablýskaného skútra v robustnom ADV dizajnovom štýle, ktorý čerpal inšpiráciu od predchodcu X-ADV.

Svieži model dobre zapadá do žiadaného segmentu, ktorý oslovuje širokú škálu najmä mladších jazdcov. ADV350 prichádza pripravený na nástrahy mesta aj na to, čo ho čaká za jeho hranicami.

Honda o novom modelovom rade ADV350 hovorí, že kombinuje v sebe robustný a dobrodružný štýl svojho súrodenca X-ADV, ktorému je vďačný za odolný podvozok tvorený rámom z oceľových rúrok priemeru 37 mm a inverznej vidlici so zadnými tlmičmi s oddelenou nádržkou.

Štvorventilový SOHC motor s objemom 330 cm3 ponúka maximálny výkon 29 koní (21,5 kW) a krútiaci moment 31,5 Nm. Priľnavosť zadného kolesa stráži systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC). Výstražné svetlá pre núdzové brzdenie sú súčasťou štandardnej výbavy.

Ľahké kolesá s rozmermi 15 palcov vpredu a 14 palcov vzadu sú obuté do "štupľových" bezdušových pneumatík s rozmermi 120/70-15 a 140/70-14, ktoré modelu ADV350 zaisťujú dostatok priľnavosti za všetkých podmienok. Brzdovú sústavu tvorí 256 mm kotúč vpredu a 240 mm kotúč vzadu.

LCD prístrojový panel je vybavený integrovaným systémom hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control, zatiaľ čo inteligentný kľúč Smart Key prispieva k pohodlnejšiemu používaniu stroja.

Plexi štít je výškovo nastaviteľný a pod sedadlom je dostatok miesta na dve integrálne prilby. V príručnej schránke sa nachádza nabíjací konektor USB-C.

Skúter ADV350 pre rok 2022 bude dostupný vo farebných vyhotoveniach strieborná metalíza, matná karbónová sivá metalíza a matná červená metalíza. Z cenníka sme vyčítali, že jeho predajná cena je 5990 eur.

1-Honda-ADV350 2-Honda-ADV350 3-Honda-ADV350
Autor: J. Goldberger, Zdroj: Honda
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.