Honda Civic Sport Line ako junior Type R

Piatok, 28 február 2020

Pred časom predstavila Honda model Civic v inovatívnom vyhotovení pre rok 2020 pomenovaný Sport Line. Exteriér tohto modelu sa inšpiroval uznávaným športovým modelom Civic Type R. Nový Sport Line sa dodáva v dvoch výbavách, v základnom ako Comfort Sport Linea a vo vyššej verzii ako Executive Sport Line.

1-Honda-Civic-Sport-Line
Honda Civic Sport Line má priblížiť pocit z vlastníctva hot hatchu Type R

Slovko Sport v pomenovaní neznamená extra športové jazdné vlastnosti, tie Civic aj bez toho má. Ide predovšetkým o bohatú výbavu a väčší športovejší nádych, podobne ako má Civic Type R. Výrazný dizajn Civicu Sport Line zvýrazňujú pridané prvky predných a zadných bočných prahov, zadného difuzéra a jemného zadného spojlera, ktorý poukazuje na športové dedičstvo Hondy.

Sport Line stojí 17" zliatinových kolesách s lesklou čiernou povrchovou úpravou. Má LED svetlomety s denným svietením v štýle, ktorým sa bude uberať celý modelový rad Civic. Okrem aktuálnych farieb súčasných modelov sa Sport Line dodáva aj v atraktívnej modrej perleťovej farbe.

Novinkou pre Sport Line sú červené stehy prešívania sedadiel, volantu, majú ho aj manžety radiacej páky a dverové panely. Sú tu aj vŕtané hliníkové pedále.

Sport Line je štandardne vybavený informačno-zábavným systémom Honda Conenct, ktorého súčasťou je aj rádio DAB, Apple CarPlay a Android Auto. Vo vyšších výbavových stupňoch je do systému integrovaná tiež cúvacia kamera.

Model Sport Line má pod kapotou vysokoúčinný litrový trojvalec Honda s turbodúchadlom. Pohonná jednotka VTEC Turbo generuje 126 koní a krútiaci moment 200 Nm, emisie CO2 len 107 g/km pri spotrebe 4,8 l/100 km. Motor je spárovaný so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou CVT s páčkami pod volantom.

Bezpečnostné funkcie sú štandardne doplnené pokročilým systémom aktívnej bezpečnosti Honda Sensing a asistenčnými technológiami. Je tu systémom na zmierenie následkov zrážky, adaptívny tempomat, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek. V najvyššej výbave aj informácie o mŕtvom uhle.

Civic Sport Line je na slovenskom trhu u predajcov Hondy od polovice januára tohto roku. S uvádzacím bonusom 1800 eur za akciovú cenu od 18 890 eur.

1-Honda-Civic-Sport-Line 2-Honda-Civic-Sport-Line 3-Honda-Civic-Sport-Line
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.