Honda Civic Sport Line ako junior Type R

Piatok, 28 február 2020

Pred časom predstavila Honda model Civic v inovatívnom vyhotovení pre rok 2020 pomenovaný Sport Line. Exteriér tohto modelu sa inšpiroval uznávaným športovým modelom Civic Type R. Nový Sport Line sa dodáva v dvoch výbavách, v základnom ako Comfort Sport Linea a vo vyššej verzii ako Executive Sport Line.

1-Honda-Civic-Sport-Line
Honda Civic Sport Line má priblížiť pocit z vlastníctva hot hatchu Type R

Slovko Sport v pomenovaní neznamená extra športové jazdné vlastnosti, tie Civic aj bez toho má. Ide predovšetkým o bohatú výbavu a väčší športovejší nádych, podobne ako má Civic Type R. Výrazný dizajn Civicu Sport Line zvýrazňujú pridané prvky predných a zadných bočných prahov, zadného difuzéra a jemného zadného spojlera, ktorý poukazuje na športové dedičstvo Hondy.

Sport Line stojí 17" zliatinových kolesách s lesklou čiernou povrchovou úpravou. Má LED svetlomety s denným svietením v štýle, ktorým sa bude uberať celý modelový rad Civic. Okrem aktuálnych farieb súčasných modelov sa Sport Line dodáva aj v atraktívnej modrej perleťovej farbe.

Novinkou pre Sport Line sú červené stehy prešívania sedadiel, volantu, majú ho aj manžety radiacej páky a dverové panely. Sú tu aj vŕtané hliníkové pedále.

Sport Line je štandardne vybavený informačno-zábavným systémom Honda Conenct, ktorého súčasťou je aj rádio DAB, Apple CarPlay a Android Auto. Vo vyšších výbavových stupňoch je do systému integrovaná tiež cúvacia kamera.

Model Sport Line má pod kapotou vysokoúčinný litrový trojvalec Honda s turbodúchadlom. Pohonná jednotka VTEC Turbo generuje 126 koní a krútiaci moment 200 Nm, emisie CO2 len 107 g/km pri spotrebe 4,8 l/100 km. Motor je spárovaný so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou CVT s páčkami pod volantom.

Bezpečnostné funkcie sú štandardne doplnené pokročilým systémom aktívnej bezpečnosti Honda Sensing a asistenčnými technológiami. Je tu systémom na zmierenie následkov zrážky, adaptívny tempomat, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek. V najvyššej výbave aj informácie o mŕtvom uhle.

Civic Sport Line je na slovenskom trhu u predajcov Hondy od polovice januára tohto roku. S uvádzacím bonusom 1800 eur za akciovú cenu od 18 890 eur.

1-Honda-Civic-Sport-Line 2-Honda-Civic-Sport-Line 3-Honda-Civic-Sport-Line
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."