Honda e ako prototyp, do výroby už v tomto roku

Piatok, 21 jún 2019

Honda pred necelými dvoma rokmi predstavila na autosalóne v Ženeve štúdiu elektrického automobilu. Teraz japonský výrobca prikladá k svojmu budúceho elektromobilu nové už konkrétne technické podrobnosti.

1 Honda e
Elektrická Honda e ako prototyp, sériová výroba sa očakáva ešte tento rok

To, že pôjde o model s pohonom zadných kolies, bolo známe už v Ženeve. Aj to, že rozloženie hmotnosti na nápravy bude 50:50, teda najideálnejšie. V tlačovej správe o pripravovanom elektromobile Honda uvádza, že jeho podvozok je optimalizovaný pre agilitu malého automobilu novej generácie v mestskom prostredí.

Pri návrhu hnacieho ústrojenstva elektromobilu Honda e sa do úvahy bralo to, aby prvý elektrický automobil japonskej značky mal maximálna účinnosť a využiteľnosť. K tomu poslúži aj účinná technológia akumulátora s rýchlym nabíjaním. Ale aj čistý aerodynamický štýl, vďaka ktorému bude toto nové EV výnimočné z hľadiska využitia pri pravidelnej dochádzke do práce.

Už pri ženevskej premiére upútal predstavovaný koncept okrem veľmi sympatického retrodizajnu aj jedinečnou a veľmi jednoduchou prístrojovou doskou. Teraz vo svojej správe Honda pridáva, že nový elektromobil ponúkne aj skvelé jazdné vlastnosti a zážitky z jazdy. Vo veľkej miere vďačí zato zdroju pohonu, lítium-iontovým akumulátorom s kapacitou až 35,5 kWh umiestneným pod podlahou medzi nápravami. Výkon sa z elektromotora s vysokým krútiacim momentom prenáša cez zadné kolesá.

2 Honda e
Elektrická Honda e upúta tak retrodizajnom ako aj kompaktnými rozmermi

Nový kompaktný elektrický automobil Honda e je prvým automobilom od spoločnosti Honda, ktorý je postavený na špeciálnej EV platforme, navrhnutej od základu tak, aby poskytovala vynikajúcu jazdnú dynamiku. Pri vývoji platformy Honda e sa kládol dôraz na mestské prostredie.

Okrem štandardného dobíjania bude možné aj rýchlonabíjanie, ktoré doplní z nuly na kapacitu 80 % za 30 minút. Pri dojazde vyše 200 km na jedno nabitie je schopnosť rýchlonabíjania pokročilého hnacieho ústrojenstva dobrá správa pri využiteľnosti napríklad pre každodenné dochádzanie do práce.

3 Honda e
Prístrojový panel elektrického prototypu Honda e – nezvyklý, zato jedinečný

V sériovej podobe ako prototyp sa akumulátorový automobil spoločnosti Honda predstavil na ženevskom autosalóne 2019. Jeho sériová výroba sa má začať v priebehu tohto roka. O novú Hondu e, ktorá by mohla byť hitom trhu, už prejavilo záujem 28 000 potenciálnych zákazníkov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.