Honda e ako prototyp, do výroby už v tomto roku

Piatok, 21 jún 2019

Honda pred necelými dvoma rokmi predstavila na autosalóne v Ženeve štúdiu elektrického automobilu. Teraz japonský výrobca prikladá k svojmu budúceho elektromobilu nové už konkrétne technické podrobnosti.

1 Honda e
Elektrická Honda e ako prototyp, sériová výroba sa očakáva ešte tento rok

To, že pôjde o model s pohonom zadných kolies, bolo známe už v Ženeve. Aj to, že rozloženie hmotnosti na nápravy bude 50:50, teda najideálnejšie. V tlačovej správe o pripravovanom elektromobile Honda uvádza, že jeho podvozok je optimalizovaný pre agilitu malého automobilu novej generácie v mestskom prostredí.

Pri návrhu hnacieho ústrojenstva elektromobilu Honda e sa do úvahy bralo to, aby prvý elektrický automobil japonskej značky mal maximálna účinnosť a využiteľnosť. K tomu poslúži aj účinná technológia akumulátora s rýchlym nabíjaním. Ale aj čistý aerodynamický štýl, vďaka ktorému bude toto nové EV výnimočné z hľadiska využitia pri pravidelnej dochádzke do práce.

Už pri ženevskej premiére upútal predstavovaný koncept okrem veľmi sympatického retrodizajnu aj jedinečnou a veľmi jednoduchou prístrojovou doskou. Teraz vo svojej správe Honda pridáva, že nový elektromobil ponúkne aj skvelé jazdné vlastnosti a zážitky z jazdy. Vo veľkej miere vďačí zato zdroju pohonu, lítium-iontovým akumulátorom s kapacitou až 35,5 kWh umiestneným pod podlahou medzi nápravami. Výkon sa z elektromotora s vysokým krútiacim momentom prenáša cez zadné kolesá.

2 Honda e
Elektrická Honda e upúta tak retrodizajnom ako aj kompaktnými rozmermi

Nový kompaktný elektrický automobil Honda e je prvým automobilom od spoločnosti Honda, ktorý je postavený na špeciálnej EV platforme, navrhnutej od základu tak, aby poskytovala vynikajúcu jazdnú dynamiku. Pri vývoji platformy Honda e sa kládol dôraz na mestské prostredie.

Okrem štandardného dobíjania bude možné aj rýchlonabíjanie, ktoré doplní z nuly na kapacitu 80 % za 30 minút. Pri dojazde vyše 200 km na jedno nabitie je schopnosť rýchlonabíjania pokročilého hnacieho ústrojenstva dobrá správa pri využiteľnosti napríklad pre každodenné dochádzanie do práce.

3 Honda e
Prístrojový panel elektrického prototypu Honda e – nezvyklý, zato jedinečný

V sériovej podobe ako prototyp sa akumulátorový automobil spoločnosti Honda predstavil na ženevskom autosalóne 2019. Jeho sériová výroba sa má začať v priebehu tohto roka. O novú Hondu e, ktorá by mohla byť hitom trhu, už prejavilo záujem 28 000 potenciálnych zákazníkov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.