Honda modernizovala Civic Type R i NSX

Pondelok, 27 január 2020

Honda odhalila na nedávnom tokijskom autosalóne po prvý raz modernizovaný ostrý hatchback Civic Type R so zmeneným exteriérom a technickými inováciami. Omladila aj model NSX.

1-Civic-Type-R
Honda Civic Type R po modernizácii a v novom odtieni farby Boost Blue

Omladený Civic Type R sa predstavil s trochu zväčšenou maskou chladiča a v novom odtieni modrej farby Boost Blue, ktorý je teraz vyhradený výhradne pre Civic Type R. Nechýba ani výrazný spojler, o ktorom sa viedla v Honde polemika, či ho modernizovanému modelu ponechať.

Väčšie zmeny sa na ostrom Civicu Type R udiali na podvozku. Napríklad dostal úplne nové pre tento model vyvinuté dvojdielne kotúčové brzdy vrátane vylepšených brzdových doštičiek. Majú sa pričiniť o výrazne vylepšenie brzdenia a menšie vädnutie bŕzd pri brzdení vo vysokých rýchlostiach.

Prepracované je aj nastavenie tlmičov pruženia, ktoré má prispieť k väčšiemu komfortu na bežných cestách. Na zadnej náprave dostal nový Type R tuhšie silentbloky, ktorých úlohou je zlepšiť priľnavosť pri vysokých rýchlostiach na pretekárskom okruhu a zlepšiť odozvu riadenia.

Okrem zmien na exteriéri a podvozku má nový Type R modernizovaný aj interiér. Volant je čalúnený Alcantarou a nový dizajn dostala hlavica radiacej páky. Radenie ňou má mať kratšie dráhy.

2-Honda-NSX
Modernizáciou prešla aj športová Honda NSX. Dostala aj novú žltú farbu známu zo staršej dnes už ikonickej NSX.

Pohonnou jednotkou je naďalej štvorvalcový preplňovaný dvojliter s najvyšším výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Prenos na poháňané zadné kolesá obstaráva šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Samozrejmosťou je samosvorný diferenciál. Nezmenené sú jazdné režimy Comfort, Sport a +R, pri ktorých sa upravuje odozva pridávania plynu, tuhosť riadenia a tvrdosť podvozku.

Honda modernizovala aj model NSX. Dostal okrem iného žltú farbu Indy Yellow Pearl II známu zo starších modelov NSX a S2000.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.