Honda modernizovala Civic Type R i NSX

Pondelok, 27 január 2020

Honda odhalila na nedávnom tokijskom autosalóne po prvý raz modernizovaný ostrý hatchback Civic Type R so zmeneným exteriérom a technickými inováciami. Omladila aj model NSX.

1-Civic-Type-R
Honda Civic Type R po modernizácii a v novom odtieni farby Boost Blue

Omladený Civic Type R sa predstavil s trochu zväčšenou maskou chladiča a v novom odtieni modrej farby Boost Blue, ktorý je teraz vyhradený výhradne pre Civic Type R. Nechýba ani výrazný spojler, o ktorom sa viedla v Honde polemika, či ho modernizovanému modelu ponechať.

Väčšie zmeny sa na ostrom Civicu Type R udiali na podvozku. Napríklad dostal úplne nové pre tento model vyvinuté dvojdielne kotúčové brzdy vrátane vylepšených brzdových doštičiek. Majú sa pričiniť o výrazne vylepšenie brzdenia a menšie vädnutie bŕzd pri brzdení vo vysokých rýchlostiach.

Prepracované je aj nastavenie tlmičov pruženia, ktoré má prispieť k väčšiemu komfortu na bežných cestách. Na zadnej náprave dostal nový Type R tuhšie silentbloky, ktorých úlohou je zlepšiť priľnavosť pri vysokých rýchlostiach na pretekárskom okruhu a zlepšiť odozvu riadenia.

Okrem zmien na exteriéri a podvozku má nový Type R modernizovaný aj interiér. Volant je čalúnený Alcantarou a nový dizajn dostala hlavica radiacej páky. Radenie ňou má mať kratšie dráhy.

2-Honda-NSX
Modernizáciou prešla aj športová Honda NSX. Dostala aj novú žltú farbu známu zo staršej dnes už ikonickej NSX.

Pohonnou jednotkou je naďalej štvorvalcový preplňovaný dvojliter s najvyšším výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Prenos na poháňané zadné kolesá obstaráva šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Samozrejmosťou je samosvorný diferenciál. Nezmenené sú jazdné režimy Comfort, Sport a +R, pri ktorých sa upravuje odozva pridávania plynu, tuhosť riadenia a tvrdosť podvozku.

Honda modernizovala aj model NSX. Dostal okrem iného žltú farbu Indy Yellow Pearl II známu zo starších modelov NSX a S2000.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.