Honda modernizuje triedu 500

Sobota, 21 november 2020

Modely Honda CB500F, CBR500R a CB500X, ktoré sú vhodné tak pre začínajúcich ako aj skúsených jazdcov, prichádzajú do Európy v nových farebných vyhotoveniach a spĺňajú emisnú normu Euro5.

1-Honda-CBR500R
Športovo ladený motocykel Honda CBR500R

Naháč CB500F ponúka dve nové výrazné farby: modrú Candy Caribbean BlueSea a žltú Candy Moon GlowYellow, kým športová verzia CBR 500R výrazne novú grafiku s logami odkazujúcimi na úspechy strojov Honda na pretekárskych okruhoch. Enduro CB500X má červeno lakovaný podsedadlový rám, ktorý odkazuje na jeho príbuznosť s modelom CRF 1100L Africa Twin.

Honda CB500F má dvojvalcový motor (35 kW/48k) zabudovaný do jednoduchého, ľahkého a športovo ladeného podvozka. V roku 2019 prešiel celkovou modernizáciou. Ponúkne rovnakú porciu radosti jednak skúsenému jazdcovi, a jednak aj tým, ktorí stoja na začiatku svojej jazdeckej kariéry. Ponúka oveľa viac než len "motocykel pre začiatočníkov".

Enduro CB500X (35 kW/48 k) kompletne modernizovaný v roku 2019 je živý a vyvážený stroj, mé dvojvalcový motor s vysokým krútiacim momentom už od nízkych otáčok, ktorý sa nebráni vytáčaniu. Podvozok ponúka mimoriadne komfortnú jazdu v meste i na otvorených cestách.

Vzhľad CBR500R (35 kW/48 k) od špičky kapotáže až po sedadlo vykresľuje kontrastné uhly a tvary, ktoré sú štíhlejšie, ale zároveň svalnatejšie. Agresívny dizajn sa vyznačuje lepšou ergonómiou pre jazdca a vynikajúcou aerodynamikou. Je pre tých, čo obľubujú vzrušenie z jazdy športového motocykla za rozumné prevádzkové náklady.

Všetky tri stroje modelového roku 2021 poskytujú majiteľom zábavné a úsporné stroje, disponujú vďaka svojim motorom so zdvihovým objemom 500 cm3 dostatočný výkon 35 kW/48 k, čo je maximálna hodnota povolená pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2.

Prieskum Hondy ukázal, že 46 % majiteľov CB500F a 29 % majiteľov modelu CBR500R sú v motocyklovom svete nováčikmi, pričom 30 %, respektíve 35 % z nich je mladších ako 24 rokov, čo ilustruje, akú dôležitú rolu tieto modely hrajú v živote nových mladých jazdcov vstupujúcich do sveta dvoch kolies.

Na druhej strane 90 % majiteľov CB500X sú už skúsení jazdci, ktorí dokážu oceniť variabilitu a príťažlivosť kompaktného cestovného endura vyznačujúceho sa robustným vzhľadom, dlhými zdvihmi odpruženia, vzpriamenou jazdnou pozíciou či 19" predným kolesom.

Po novom sú tieto motory homologizované podľa emisnej normy Euro5. Prináša to významné zníženie povolených emisií oxidu uhoľnatého, viac než 40 % zníženie celkových emisií uhľovodíkov, dôslednejšiu detekciu nesprávneho zapaľovania a zavedenie limitov na emisie pevných častíc.

Od uvedenia tohto modelového radu v roku 2013 predala Honda v Európe vyše 92 000 strojov CB/CBR. Každý z nich má v širokom modelovom rade značky Honda svoje nezastupiteľné miesto: cestná CB500F sa na celkovom počte predaných kusov podieľa 48 %, pretekárska verzia CBR500R 18 % a až 33 % cestovného endura CB500X zaparkovalo v garážach nových majiteľov.

Vďaka svojim kompaktným rozmerom a ústretovému správaniu sa trojica 500 cm3 strojov Honda vyznačuje jednoduchou ovládateľnosťou a vhodnosťou tak na bežné jazdenie, na učenie, čím potešia hlavne jazdcov postupujúcich z menších strojov do 125 cm³, rovnako ako skúsených jazdcov, ktorí hľadajú menší motocykel, alebo ktorí sa k jazdeniu vracajú.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.