Honda modernizuje triedu 500

Sobota, 21 november 2020

Modely Honda CB500F, CBR500R a CB500X, ktoré sú vhodné tak pre začínajúcich ako aj skúsených jazdcov, prichádzajú do Európy v nových farebných vyhotoveniach a spĺňajú emisnú normu Euro5.

1-Honda-CBR500R
Športovo ladený motocykel Honda CBR500R

Naháč CB500F ponúka dve nové výrazné farby: modrú Candy Caribbean BlueSea a žltú Candy Moon GlowYellow, kým športová verzia CBR 500R výrazne novú grafiku s logami odkazujúcimi na úspechy strojov Honda na pretekárskych okruhoch. Enduro CB500X má červeno lakovaný podsedadlový rám, ktorý odkazuje na jeho príbuznosť s modelom CRF 1100L Africa Twin.

Honda CB500F má dvojvalcový motor (35 kW/48k) zabudovaný do jednoduchého, ľahkého a športovo ladeného podvozka. V roku 2019 prešiel celkovou modernizáciou. Ponúkne rovnakú porciu radosti jednak skúsenému jazdcovi, a jednak aj tým, ktorí stoja na začiatku svojej jazdeckej kariéry. Ponúka oveľa viac než len "motocykel pre začiatočníkov".

Enduro CB500X (35 kW/48 k) kompletne modernizovaný v roku 2019 je živý a vyvážený stroj, mé dvojvalcový motor s vysokým krútiacim momentom už od nízkych otáčok, ktorý sa nebráni vytáčaniu. Podvozok ponúka mimoriadne komfortnú jazdu v meste i na otvorených cestách.

Vzhľad CBR500R (35 kW/48 k) od špičky kapotáže až po sedadlo vykresľuje kontrastné uhly a tvary, ktoré sú štíhlejšie, ale zároveň svalnatejšie. Agresívny dizajn sa vyznačuje lepšou ergonómiou pre jazdca a vynikajúcou aerodynamikou. Je pre tých, čo obľubujú vzrušenie z jazdy športového motocykla za rozumné prevádzkové náklady.

Všetky tri stroje modelového roku 2021 poskytujú majiteľom zábavné a úsporné stroje, disponujú vďaka svojim motorom so zdvihovým objemom 500 cm3 dostatočný výkon 35 kW/48 k, čo je maximálna hodnota povolená pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2.

Prieskum Hondy ukázal, že 46 % majiteľov CB500F a 29 % majiteľov modelu CBR500R sú v motocyklovom svete nováčikmi, pričom 30 %, respektíve 35 % z nich je mladších ako 24 rokov, čo ilustruje, akú dôležitú rolu tieto modely hrajú v živote nových mladých jazdcov vstupujúcich do sveta dvoch kolies.

Na druhej strane 90 % majiteľov CB500X sú už skúsení jazdci, ktorí dokážu oceniť variabilitu a príťažlivosť kompaktného cestovného endura vyznačujúceho sa robustným vzhľadom, dlhými zdvihmi odpruženia, vzpriamenou jazdnou pozíciou či 19" predným kolesom.

Po novom sú tieto motory homologizované podľa emisnej normy Euro5. Prináša to významné zníženie povolených emisií oxidu uhoľnatého, viac než 40 % zníženie celkových emisií uhľovodíkov, dôslednejšiu detekciu nesprávneho zapaľovania a zavedenie limitov na emisie pevných častíc.

Od uvedenia tohto modelového radu v roku 2013 predala Honda v Európe vyše 92 000 strojov CB/CBR. Každý z nich má v širokom modelovom rade značky Honda svoje nezastupiteľné miesto: cestná CB500F sa na celkovom počte predaných kusov podieľa 48 %, pretekárska verzia CBR500R 18 % a až 33 % cestovného endura CB500X zaparkovalo v garážach nových majiteľov.

Vďaka svojim kompaktným rozmerom a ústretovému správaniu sa trojica 500 cm3 strojov Honda vyznačuje jednoduchou ovládateľnosťou a vhodnosťou tak na bežné jazdenie, na učenie, čím potešia hlavne jazdcov postupujúcich z menších strojov do 125 cm³, rovnako ako skúsených jazdcov, ktorí hľadajú menší motocykel, alebo ktorí sa k jazdeniu vracajú.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."