Honda NSX: Hybrid na každý deň, ale aj pekelný superšport

Streda, 18 marec 2020

Honda pri predstavovaní modelov pre rok 2020 uviedla aj superšportovú Hondu NSX, ktorá stojí na vrchole ponuky japonskej značky.

honda-nsx
Honda NSX v novom laku IndyYellow Pearl II nadväzuje na farebný odtieň pôvodných modelov Honda NSX a Honda S2000

Vrcholným modelom v ponuke športových automobilov Honda je hybridný NSX. Model pre rok 2020 sa predstavil v novom laku IndyYellow Pearl II, čo je farebné dedičstvo, ktoré sa v minulosti používalo na pôvodných kultových modeloch NSX a S2000 v Európe.

Dizajn karosérie je navrhnutý bez nápadných spojlerov tak, aby bol aerodynamicky maximálne účinný a každý diel vytváral prítlak alebo privádzal vzduch k motoru. Napriek svojej výške len 1,2 metra sa do NSX celkom dobre nastupuje, aj vďaka praktickým klasickým krídlovým dverám.

Automobilka o tomto modeli hovorí, že systém NSX bol navrhnutý tak, aby do segmentu super áut priniesol New Sports eXperience, teda novú športovú skúsenosť, a že má byť dokonalým vyjadrením filozofie spoločnosti Honda o tom ako superšport má vyzerať a ako má jazdiť.

Honda NSX poslednej generácie je následníkom modelu NSX, ktorý sa vyrábal v rokoch 1900 až 2005, v tom čase najvýkonnejšieho športového automobilu japonskej automobilky Honda. Nová generácia NSX sleduje úplne nové smerovanie tohto výkonného superšportového automobilu Honda a jeho zameranie na človeka.

Dvojdverové kupé poháňa hybridná pohonná jednotka a poháňa všetky kolesá. Základom je dvakrát preplňovaný vidlicový benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 373 kW (550 Nm) a trojica elektromotorov – predný (35 kW, 147 Nm) a dva zadné (27 a 27 kW, 74 a 74 Nm). Systémový výkon pohonnej jednotky je 427 kW a 646 Nm. Na vozovku ho prenáša výlučne deväťstupňová dvojspojková prevodovka.

Honda o svojom modeli NSX hovorí, že sú v ňom štyri autá v jednom. To vzhľadom na štyri jazdné režimy: Quiet – pre komfortnú jazdu a nízku spotrebu, Sport – na každodenné používanie, aj ostrejšiu jazdu, Sport+ – ostrá jazda a zvuková odozva, a Track – pre jazdu na pretekárskom okruhu.

Honda NSX je dlhá 4487 mm, šírku má1939 mm a na výšku meria 1204 mm. Pohotovostná hmotnosť je 1847 kg a kombinovaná spotreba benzínu 10,0 l/100 km.

Honda NSX sa v Európe predáva len na ôsmich predajných miestach, najbližšie k Slovensku je to Nemecko (v Rakúsku a v ČR sa NSX nepredáva), ktoré má dvoch predajcov. Cena Hondy NSX je okolo 195 tisíc eur.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.