Honda NSX: Hybrid na každý deň, ale aj pekelný superšport

Streda, 18 marec 2020

Honda pri predstavovaní modelov pre rok 2020 uviedla aj superšportovú Hondu NSX, ktorá stojí na vrchole ponuky japonskej značky.

honda-nsx
Honda NSX v novom laku IndyYellow Pearl II nadväzuje na farebný odtieň pôvodných modelov Honda NSX a Honda S2000

Vrcholným modelom v ponuke športových automobilov Honda je hybridný NSX. Model pre rok 2020 sa predstavil v novom laku IndyYellow Pearl II, čo je farebné dedičstvo, ktoré sa v minulosti používalo na pôvodných kultových modeloch NSX a S2000 v Európe.

Dizajn karosérie je navrhnutý bez nápadných spojlerov tak, aby bol aerodynamicky maximálne účinný a každý diel vytváral prítlak alebo privádzal vzduch k motoru. Napriek svojej výške len 1,2 metra sa do NSX celkom dobre nastupuje, aj vďaka praktickým klasickým krídlovým dverám.

Automobilka o tomto modeli hovorí, že systém NSX bol navrhnutý tak, aby do segmentu super áut priniesol New Sports eXperience, teda novú športovú skúsenosť, a že má byť dokonalým vyjadrením filozofie spoločnosti Honda o tom ako superšport má vyzerať a ako má jazdiť.

Honda NSX poslednej generácie je následníkom modelu NSX, ktorý sa vyrábal v rokoch 1900 až 2005, v tom čase najvýkonnejšieho športového automobilu japonskej automobilky Honda. Nová generácia NSX sleduje úplne nové smerovanie tohto výkonného superšportového automobilu Honda a jeho zameranie na človeka.

Dvojdverové kupé poháňa hybridná pohonná jednotka a poháňa všetky kolesá. Základom je dvakrát preplňovaný vidlicový benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 373 kW (550 Nm) a trojica elektromotorov – predný (35 kW, 147 Nm) a dva zadné (27 a 27 kW, 74 a 74 Nm). Systémový výkon pohonnej jednotky je 427 kW a 646 Nm. Na vozovku ho prenáša výlučne deväťstupňová dvojspojková prevodovka.

Honda o svojom modeli NSX hovorí, že sú v ňom štyri autá v jednom. To vzhľadom na štyri jazdné režimy: Quiet – pre komfortnú jazdu a nízku spotrebu, Sport – na každodenné používanie, aj ostrejšiu jazdu, Sport+ – ostrá jazda a zvuková odozva, a Track – pre jazdu na pretekárskom okruhu.

Honda NSX je dlhá 4487 mm, šírku má1939 mm a na výšku meria 1204 mm. Pohotovostná hmotnosť je 1847 kg a kombinovaná spotreba benzínu 10,0 l/100 km.

Honda NSX sa v Európe predáva len na ôsmich predajných miestach, najbližšie k Slovensku je to Nemecko (v Rakúsku a v ČR sa NSX nepredáva), ktoré má dvoch predajcov. Cena Hondy NSX je okolo 195 tisíc eur.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.