Hyundai: Interiér novej generácie i20

Piatok, 27 marec 2020

Hyundai sa chystal predstaviť v premiére na ženevskom autosalóne 2020 horúcu novinku, malý hatchback i20. Autosalón sa nekonal, ale fotografie modelu i20 tretej generácie unikli, a tak ich potom oficiálne zverejnil aj samotný výrobca. Teraz odhaľuje aj časti interiéru.

1-Hyundai-i20

Úplne nový Hyundai i20 sa vyznačuje dynamickým vzhľadom, vylepšenými funkciami bezpečnosti a konektivity a voliteľnou 48-voltovou mild hybridnou pohonnou sústavou. Model i20 je prvým zástupcom nového dizajnového jazyka pomenovaného zmyselná športovosť (Sensuous Sportiness).

Teraz spoločnosť Hyundai zverejňuje ​​zábery interiéru novej generácie modelu i20 s exkluzívnym lemovaním Lime Green. Fotografie interiéru novej generácie modelu i20 prinášajú pohľad na moderný, elegantný a vzdušný dizajn interiéru vozidla.

V prednej časti interiéru zaujmú dve široké obrazovky, desať a štvrť palcový digitálny prístrojový panel a rovnako veľký stredový dotykový displej. K dispozícii sú špičkové možnosti konektivity a zvuku, bezdrôtová nabíjacia podložka na smartfón a audio systém Bose Premium s ôsmimi reproduktormi vrátane subwoofera.

Obrázky tiež odhaľujú priestrannosť a pohodlie úplne nového i20. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou i20 sa batožinový priestor zväčšil o 25 litrov na celkových 351 litrov.

2-Hyundai-interiér

Nové zábery tiež odhaľujú novú možnosť úpravy interiéru v atraktívnom vyhotovení Lime Green. Zaujmú aj farby interiéru Mono a Black & Grey.

Pokiaľ ide o exteriér, tak novinka je oproti predchodcovi o 5 mm dlhšia, o 24 mm nižšia, ale o 30 mm širšia a rázvor je väčší o 10 mm.

Pohon majú obstarávať dva benzínové motory. Atmosféricky štvorvalec 1,2 MPi s výkonom 62 kW (94 k) a tri výkonnejšie verzie preplňovaného trojvalca 1,0 T-GDi vo výkonových variantoch 73,5 kW, 88 kW a 48-voltová mild hybridná pohonná sústava.

Nový Hyundai i20 sa bude vyrábať v Turecku, vo výrobnom závode Izmit.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.