Hyundai Kona: Aj ako hybrid, spotreba 3,9 l/100 km

Streda, 05 jún 2019

Hyundai v súlade s požiadavkou zvýšiť ekologickú prívetivosť segmentu SUV pridáva subkompaktnému modelu Kona k benzínovým a naftovým pohonom aj "čistejší" hybridný pohon. Spoločnosť Hyundai tak pridáva ďalší model, ktorý chce uspokojiť európskych zákazníkov po ekologickejších SUV.

Hyundai Kona Hybrid
Hyundai Kona Hybrid so spotrebou 3,9 l/100 km príde na trh na jeseň tohto roka

Novinka Kony Hybrid má pod kapotou podobnú pohonnú jednotku ako elektrický Ioniq hybrid, teda 1,6 litrový benzínový motor s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 147 Nm, ktorý dopĺňa elektromotor o ďalších 43,5 konských síl a krútiaci moment 170 Nm z Litium-iontovej batérie s kapacitou 1,56 kWh.

Spoločný výkon oboch pohonných jednotiek je 141 koní sa na kolesá prenáša cez šesťstupňový dvojspojkový automat. Maximálna rýchlosť je 160 km/h. Jazdné parametre trochu kazí nižšia akcelerácia z nuly na 100 km/h, ktorá je 11,2 sekundy.

Poteší spotreba nového Kona Hybrid. Hyundai udáva 3,9 litra na sto kilometrov pri použití 16 palcových kolies, ktorá určite poteší budúcich majiteľov. Pri 18palcových kolesách by spotreba mala byť 4,3 l/100 km.

Vodiči ocenia aj možnosť voľby športového módu a možnosť preraďovať prevodové stupne nielen manuálnym 6stupňovým radením voliacou pákou, ale aj pádlami pod volantom.

Tiež pokročilou technológiou konektivity Blue Link®, ktorá slúži aj na odomknutie a zamknutie vozidlo na diaľku prostredníctvom smartfónu. Kona Hybrid bude vybavené aj 10,25-palcovým dotykovým displejom na ktorom si môžu vodiči prispôsobiť zobrazené ikony. Samozrejmosťou bude aj podpora služieb Android Auto a Apple CarPlay.

Služba Hyundai Live Services bude pre tých, ktorí sa rozhodnú pre integrovanú navigáciu a ponúkne aktuálne informácie o počasí, dopravnej situácii, najbližších čerpacích staniciach s cenami paliva, dostupných parkovacích miestach a najbližších predajniach a servisoch Hyundai.

Chýbať nebude head-up displej, ktorý vodičovi priamo v jeho zornom poli prehľadne a pohodlne zobrazí najdôležitejšie informácie o jazde, vďaka čomu zbytočne nerozptýli koncentráciu vodiča a zvýši tak bezpečnosť jazdy. Majitelia smartfónov ocenia aj bezdrôtové indukčné nabíjanie telefónov.

Novinka je vybavená tiež balíkom asistenčných a bezpečnostných systémov SmartSense, ktoré monitorujú okolie vozidla. Nechýba varovanie pred nárazom či detekcia chodcov a cyklistov. Je tu aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, ktorý využíva predný radar nielen na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale aj na zrýchľovanie a spomaľovanie, resp. brzdenie a úplné zastavenia v závislosti od správania sa iného auta pred ním.

K ďalším prvkom balíka SmartSense patrí aj varovanie pred maximálnou povolenou rýchlosťou, monitoring mŕtveho uhla, systém udržiavania vozidla v jazdných pruhoch a pod. Štandardom je elektronická parkovacia brzda.

Kona Hybrid prináša aj možnosť novej personalizácie interiérových a exteriérových dizajnových prvkov. Napríklad špeciálny čierno-biely interiérový balík pre väčšiu farebnú exkluzivitu interiéru. Je tu aj možnosť vytvoriť si až 27 rôznych farebných kombinácií interiéru a exteriéru, vrátane dvojfarebnej karosérie s čiernou strechou.

Kona je prvým subkompaktným SUV značky Hyundai v Európe. K benzínovej a dieselovej motorizácii pribudla v roku 2018 elektrická Kona Electric. Špecialitou je tiež Kona v limitovanej edícii Iron Man.

Kona Hybrid sa do predaja na Slovensku dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.