Hyundai Kona: Aj ako hybrid, spotreba 3,9 l/100 km

Streda, 05 jún 2019

Hyundai v súlade s požiadavkou zvýšiť ekologickú prívetivosť segmentu SUV pridáva subkompaktnému modelu Kona k benzínovým a naftovým pohonom aj "čistejší" hybridný pohon. Spoločnosť Hyundai tak pridáva ďalší model, ktorý chce uspokojiť európskych zákazníkov po ekologickejších SUV.

Hyundai Kona Hybrid
Hyundai Kona Hybrid so spotrebou 3,9 l/100 km príde na trh na jeseň tohto roka

Novinka Kony Hybrid má pod kapotou podobnú pohonnú jednotku ako elektrický Ioniq hybrid, teda 1,6 litrový benzínový motor s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 147 Nm, ktorý dopĺňa elektromotor o ďalších 43,5 konských síl a krútiaci moment 170 Nm z Litium-iontovej batérie s kapacitou 1,56 kWh.

Spoločný výkon oboch pohonných jednotiek je 141 koní sa na kolesá prenáša cez šesťstupňový dvojspojkový automat. Maximálna rýchlosť je 160 km/h. Jazdné parametre trochu kazí nižšia akcelerácia z nuly na 100 km/h, ktorá je 11,2 sekundy.

Poteší spotreba nového Kona Hybrid. Hyundai udáva 3,9 litra na sto kilometrov pri použití 16 palcových kolies, ktorá určite poteší budúcich majiteľov. Pri 18palcových kolesách by spotreba mala byť 4,3 l/100 km.

Vodiči ocenia aj možnosť voľby športového módu a možnosť preraďovať prevodové stupne nielen manuálnym 6stupňovým radením voliacou pákou, ale aj pádlami pod volantom.

Tiež pokročilou technológiou konektivity Blue Link®, ktorá slúži aj na odomknutie a zamknutie vozidlo na diaľku prostredníctvom smartfónu. Kona Hybrid bude vybavené aj 10,25-palcovým dotykovým displejom na ktorom si môžu vodiči prispôsobiť zobrazené ikony. Samozrejmosťou bude aj podpora služieb Android Auto a Apple CarPlay.

Služba Hyundai Live Services bude pre tých, ktorí sa rozhodnú pre integrovanú navigáciu a ponúkne aktuálne informácie o počasí, dopravnej situácii, najbližších čerpacích staniciach s cenami paliva, dostupných parkovacích miestach a najbližších predajniach a servisoch Hyundai.

Chýbať nebude head-up displej, ktorý vodičovi priamo v jeho zornom poli prehľadne a pohodlne zobrazí najdôležitejšie informácie o jazde, vďaka čomu zbytočne nerozptýli koncentráciu vodiča a zvýši tak bezpečnosť jazdy. Majitelia smartfónov ocenia aj bezdrôtové indukčné nabíjanie telefónov.

Novinka je vybavená tiež balíkom asistenčných a bezpečnostných systémov SmartSense, ktoré monitorujú okolie vozidla. Nechýba varovanie pred nárazom či detekcia chodcov a cyklistov. Je tu aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, ktorý využíva predný radar nielen na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale aj na zrýchľovanie a spomaľovanie, resp. brzdenie a úplné zastavenia v závislosti od správania sa iného auta pred ním.

K ďalším prvkom balíka SmartSense patrí aj varovanie pred maximálnou povolenou rýchlosťou, monitoring mŕtveho uhla, systém udržiavania vozidla v jazdných pruhoch a pod. Štandardom je elektronická parkovacia brzda.

Kona Hybrid prináša aj možnosť novej personalizácie interiérových a exteriérových dizajnových prvkov. Napríklad špeciálny čierno-biely interiérový balík pre väčšiu farebnú exkluzivitu interiéru. Je tu aj možnosť vytvoriť si až 27 rôznych farebných kombinácií interiéru a exteriéru, vrátane dvojfarebnej karosérie s čiernou strechou.

Kona je prvým subkompaktným SUV značky Hyundai v Európe. K benzínovej a dieselovej motorizácii pribudla v roku 2018 elektrická Kona Electric. Špecialitou je tiež Kona v limitovanej edícii Iron Man.

Kona Hybrid sa do predaja na Slovensku dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.