Hyundai Kona: Aj ako hybrid, spotreba 3,9 l/100 km

Streda, 05 jún 2019

Hyundai v súlade s požiadavkou zvýšiť ekologickú prívetivosť segmentu SUV pridáva subkompaktnému modelu Kona k benzínovým a naftovým pohonom aj "čistejší" hybridný pohon. Spoločnosť Hyundai tak pridáva ďalší model, ktorý chce uspokojiť európskych zákazníkov po ekologickejších SUV.

Hyundai Kona Hybrid
Hyundai Kona Hybrid so spotrebou 3,9 l/100 km príde na trh na jeseň tohto roka

Novinka Kony Hybrid má pod kapotou podobnú pohonnú jednotku ako elektrický Ioniq hybrid, teda 1,6 litrový benzínový motor s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 147 Nm, ktorý dopĺňa elektromotor o ďalších 43,5 konských síl a krútiaci moment 170 Nm z Litium-iontovej batérie s kapacitou 1,56 kWh.

Spoločný výkon oboch pohonných jednotiek je 141 koní sa na kolesá prenáša cez šesťstupňový dvojspojkový automat. Maximálna rýchlosť je 160 km/h. Jazdné parametre trochu kazí nižšia akcelerácia z nuly na 100 km/h, ktorá je 11,2 sekundy.

Poteší spotreba nového Kona Hybrid. Hyundai udáva 3,9 litra na sto kilometrov pri použití 16 palcových kolies, ktorá určite poteší budúcich majiteľov. Pri 18palcových kolesách by spotreba mala byť 4,3 l/100 km.

Vodiči ocenia aj možnosť voľby športového módu a možnosť preraďovať prevodové stupne nielen manuálnym 6stupňovým radením voliacou pákou, ale aj pádlami pod volantom.

Tiež pokročilou technológiou konektivity Blue Link®, ktorá slúži aj na odomknutie a zamknutie vozidlo na diaľku prostredníctvom smartfónu. Kona Hybrid bude vybavené aj 10,25-palcovým dotykovým displejom na ktorom si môžu vodiči prispôsobiť zobrazené ikony. Samozrejmosťou bude aj podpora služieb Android Auto a Apple CarPlay.

Služba Hyundai Live Services bude pre tých, ktorí sa rozhodnú pre integrovanú navigáciu a ponúkne aktuálne informácie o počasí, dopravnej situácii, najbližších čerpacích staniciach s cenami paliva, dostupných parkovacích miestach a najbližších predajniach a servisoch Hyundai.

Chýbať nebude head-up displej, ktorý vodičovi priamo v jeho zornom poli prehľadne a pohodlne zobrazí najdôležitejšie informácie o jazde, vďaka čomu zbytočne nerozptýli koncentráciu vodiča a zvýši tak bezpečnosť jazdy. Majitelia smartfónov ocenia aj bezdrôtové indukčné nabíjanie telefónov.

Novinka je vybavená tiež balíkom asistenčných a bezpečnostných systémov SmartSense, ktoré monitorujú okolie vozidla. Nechýba varovanie pred nárazom či detekcia chodcov a cyklistov. Je tu aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, ktorý využíva predný radar nielen na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale aj na zrýchľovanie a spomaľovanie, resp. brzdenie a úplné zastavenia v závislosti od správania sa iného auta pred ním.

K ďalším prvkom balíka SmartSense patrí aj varovanie pred maximálnou povolenou rýchlosťou, monitoring mŕtveho uhla, systém udržiavania vozidla v jazdných pruhoch a pod. Štandardom je elektronická parkovacia brzda.

Kona Hybrid prináša aj možnosť novej personalizácie interiérových a exteriérových dizajnových prvkov. Napríklad špeciálny čierno-biely interiérový balík pre väčšiu farebnú exkluzivitu interiéru. Je tu aj možnosť vytvoriť si až 27 rôznych farebných kombinácií interiéru a exteriéru, vrátane dvojfarebnej karosérie s čiernou strechou.

Kona je prvým subkompaktným SUV značky Hyundai v Európe. K benzínovej a dieselovej motorizácii pribudla v roku 2018 elektrická Kona Electric. Špecialitou je tiež Kona v limitovanej edícii Iron Man.

Kona Hybrid sa do predaja na Slovensku dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.