Hyundai Santa Fe prezrádza prvé detaily, budú aj hybridy

Utorok, 26 máj 2020

Hyundai dnes zverejnil prvé detaily omladeného veľkého SUV. Zverejnená fotografia ukazuje zatiaľ len úplne prepracovanú prednú časť s novou maskou chladiča, ďalšie informácie bude Hyundai zverejňovať v nasledujúcich týždňoch.

Hyundai-Santa-Fe

Santa Fe je od roku 2000 najdlhšie nepretržite vyrábaný model kórejskej automobilky. Prejde tento rok zmenami, ktoré sa dotknú dizajnu, interiéru aj pohonného ústrojenstva. Po prvý raz bude Santa Fe aj ako hybrid a plug-in hybrid. Modernizované Santa Fe postavili konštruktéri na úplne novú platformu tretej generácie.

Nová vlajková loď modelov SUV kórejskej automobilky sa bude vyznačovať dôstojným a charizmatickým dizajnom exteriéru, a v interiéri poskytne primeraný luxus a komfortné pohodlie.

Ako sme už naznačili, prvý obrázok odhaľuje niekoľko nových konštrukčných prvkov, najmä kombinovanú prednú mriežku a denné svetlá (DRL) ako súčasť novej integrovanej architektúry. Široká mriežka dodá novému Santa Fe odvážny charakter. Nové DRL denné svetlomety, každý s dvomi rozdelenými pruhmi LED diód, ktoré vytvárajú svetelný podpis v tvare písmena T. Dotvárajú tak charakter prednej časti vozidla, vďaka ktorému bude nový Santa Fe ľahko rozoznateľný už z diaľky.

Popri iných vylepšeniach predstaví Hyundai aj novú elektrifikovanú zostavu agregátov. Po prvý raz bude Santa Fe k dispozícii s hybridným a plug-in hybridným pohonom. Bude navyše prvým modelom Hyundai v Európe a prvým SUV Hyundai na svete založeným na úplne novej platforme vozidiel Hyundai tretej generácie. Tá umožňuje významné zlepšenia v oblasti výkonu, ovládateľnosti a bezpečnosti.

Nový model sa na európsky trh má dostať pravdepodobne už v priebehu septembra tohto roka.

(jGold, Zdroj: Hyundai)
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."