Karavan Renault Trafic: Cestovanie bez obmedzení

Piatok, 27 august 2021

Renault rozšíril svoj obnovený rad karavanov o nový Trafic SpaceNomad, ktorý je určený pre Európu a predstaví sa na salóne karavanov v Düsseldorfe.

Renault-Trafic-SpaceNomad

Obytné prívesy sú medzi motoristami stále obľúbenejšie, najmä po období lockdownov. Flexibilita tohto spôsobu cestovania uľahčuje výlety aj napriek stále prísnejším hygienickým obmedzeniam a ponúka veľkú voľnosť.

Po úspešnom testovaní v roku 2020 na švajčiarskom trhu Renault rozšíril marketing na SpaceNomad v Nemecku, Rakúsku, Belgicku, Dánsku a Francúzsku. Základom pre tento obytný príves sa stal nový Renault Trafic. Do podoby karavanu ho transformoval francúzsky výrobca Pilote.

Trafic SpaceNomad má vysúvateľnú strechu, pod ktorou sa vytvorí priestor pre dve veľké postele, nechýba sprcha ani kuchynka, takže sa ľudia na svojich cestách nemusia strachovať o hygienu svojho tela alebo o ubytovanie s kvalitným spánkom.

Zákazníci si nový karavan Trafic SpaceNomad môžu vyberať z dvoch dĺžok so štyrmi alebo piatimi sedadlami. Vozidlo ponúka tiež široký výber motorov, od 110 až po 170 koní, tak s manuálnymi akoaj automatickými prevodovkami.

Každý karavan, teda aj nový Trafic SpaceNomad, sa prispôsobuje rôznym potrebám svojich zákazníkov pri hľadaní slobody bez obmedzení ubytovania i parkovania. Najmä preto sú karavany medzi motoristami túžiacimi cestovať a poznávať nové krajiny stále viac v ich hľadáčiku.

Thierry Plantegenest, oddelenie predaja a marketingu: "Ambíciou značky Renaultu je vstúpiť na trh, ktorý za ostatných desať rokov prudko napreduje. Po úspešnom teste vo Švajčiarsku úplne nový Trafic SpaceNomad rozširuje svoju pôsobnosť medzi ďalších fanúšikov slobody."

Nový Renault Trafic SpaceNomad sa vyrába v závode Renault v Sandouville a do predaja príde začiatkom roku 2022.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.