Kawasaki ponúka nové modely pre rok 2021

Piatok, 11 december 2020

Tri novinky pre rok 2021 predstavuje japonský motocyklový výrobca, značka Kawasaki. Všetky pre silných, skúsených a odvážnych chlapov.

1-Ninja-Z-H2-SE
Kawasaki Z H2 SE

O nových modeloch Kawasaki výrobca hovorí, že na nich môžete poraziť všetkých súperov, ale vždy musíte čeliť výzve, samému sebe. Pre zdatných mužov, ktorí čelia akejkoľvek výzve, vraj v továrni Kawasaki vyvinuli motorku, ktorú si zaslúži skutočný šampión.

Nové Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR majú podľa výrobcu Kawasaki na víťazstvo. Pre denné jazdenie skrášľuje nové aerodynamické telo s integrovanými krídelkami, malými a ľahkými LED svetlometmi, farebným
prístrojom TFT a pripojením Smartphone plus aktualizáciami odvodenými z odborných znalostí Kawasaki Racing Team World Superbike. Teraz je Ninja zameraná na pretekanie.

Model Z H2 SE je nadčasový štýl Sugomi, z ktorého vyžaruje DNA Kawasaki. Zdobia ho elegantné detaily, napríklad TFT prístrojový panel, a hneď je tu kombinácia tradície Z s technológiou H2.

Ninja ZX-10R

Model Ninja ZX-10R ponúka výkon 203 koni. Oproti predchádzajúcemu modelu má navyše TFT display, mobilnú konektivitu, quickshifter obomi smermi, tempomat a ďalšie. V tejto novej podobe má navyše aj olejový chladič a upravenú prevodovku. Brzdenie zabezpečujú brzdy Brembo a nechýbajú tomuto stroju ani kované disky kolies. Upúta aj špeciálne tvarovanou kapotážou, ktorá zvyšuje prítlak motorky oproti modelu 2020 o 17 %.

Kawasaki Ninja ZX-10RR

O jednu konskú silu viac ponúka Kawasaki Ninja ZX-10RR, model 2021. Aj táto verzia modelu Ninja, podobne ako predchádzajúci stroj, tvorí základ pre stroje world super bike, a len o málo vyšší výkon 204 koní. RR verzia má titanové ojnice a špeciálne piesty Pankl, ktoré umožňujú 400 otáčok navyše. Tiež má kované disky kolies Marchesini.

Kawasaki Z H2 SE

Tento nový vlajkový model prenáša sériu Z do budúcnosti. Motor je obohatený technológiou preplňovania z modelu H2. Značka Z má bohatú históriu siahajúcu takmer 50 rokov dozadu. S nástupom Z H2 s preplňovaným motorom je tu druhá kapitola histórie Z. Vďaka technológii, ktorú vlastní výrobca Kawasaki, je inovatívny stroj Z H2 SE motocyklom hodným titulu ultimatívny. Model Z H2 SE (na obr. hore) má štvortaktný radový štvorvalcový motor so vstrekovaním Kaihin a výkonom 147 kW/200 k.

1-Ninja-Z-H2-SE 2-Ninja-ZX-10R 3-Ninja-ZX-10RR
Autor: J. Goldberger
Foto: Kawasaki
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.