Kawasaki ponúka nové modely pre rok 2021

Piatok, 11 december 2020

Tri novinky pre rok 2021 predstavuje japonský motocyklový výrobca, značka Kawasaki. Všetky pre silných, skúsených a odvážnych chlapov.

1-Ninja-Z-H2-SE
Kawasaki Z H2 SE

O nových modeloch Kawasaki výrobca hovorí, že na nich môžete poraziť všetkých súperov, ale vždy musíte čeliť výzve, samému sebe. Pre zdatných mužov, ktorí čelia akejkoľvek výzve, vraj v továrni Kawasaki vyvinuli motorku, ktorú si zaslúži skutočný šampión.

Nové Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR majú podľa výrobcu Kawasaki na víťazstvo. Pre denné jazdenie skrášľuje nové aerodynamické telo s integrovanými krídelkami, malými a ľahkými LED svetlometmi, farebným
prístrojom TFT a pripojením Smartphone plus aktualizáciami odvodenými z odborných znalostí Kawasaki Racing Team World Superbike. Teraz je Ninja zameraná na pretekanie.

Model Z H2 SE je nadčasový štýl Sugomi, z ktorého vyžaruje DNA Kawasaki. Zdobia ho elegantné detaily, napríklad TFT prístrojový panel, a hneď je tu kombinácia tradície Z s technológiou H2.

Ninja ZX-10R

Model Ninja ZX-10R ponúka výkon 203 koni. Oproti predchádzajúcemu modelu má navyše TFT display, mobilnú konektivitu, quickshifter obomi smermi, tempomat a ďalšie. V tejto novej podobe má navyše aj olejový chladič a upravenú prevodovku. Brzdenie zabezpečujú brzdy Brembo a nechýbajú tomuto stroju ani kované disky kolies. Upúta aj špeciálne tvarovanou kapotážou, ktorá zvyšuje prítlak motorky oproti modelu 2020 o 17 %.

Kawasaki Ninja ZX-10RR

O jednu konskú silu viac ponúka Kawasaki Ninja ZX-10RR, model 2021. Aj táto verzia modelu Ninja, podobne ako predchádzajúci stroj, tvorí základ pre stroje world super bike, a len o málo vyšší výkon 204 koní. RR verzia má titanové ojnice a špeciálne piesty Pankl, ktoré umožňujú 400 otáčok navyše. Tiež má kované disky kolies Marchesini.

Kawasaki Z H2 SE

Tento nový vlajkový model prenáša sériu Z do budúcnosti. Motor je obohatený technológiou preplňovania z modelu H2. Značka Z má bohatú históriu siahajúcu takmer 50 rokov dozadu. S nástupom Z H2 s preplňovaným motorom je tu druhá kapitola histórie Z. Vďaka technológii, ktorú vlastní výrobca Kawasaki, je inovatívny stroj Z H2 SE motocyklom hodným titulu ultimatívny. Model Z H2 SE (na obr. hore) má štvortaktný radový štvorvalcový motor so vstrekovaním Kaihin a výkonom 147 kW/200 k.

1-Ninja-Z-H2-SE 2-Ninja-ZX-10R 3-Ninja-ZX-10RR
Autor: J. Goldberger
Foto: Kawasaki
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."