Kawasaki predstavilo v Miláne vlajkovú Z H2

Sobota, 09 november 2019

Na veľtrhu EICMA 2019 v talianskom Miláne predstavuje svoj najnovší model Z H2 japonská značka Kawasaki. Pre svoj vysoký výkon a to čoho je Z H2 schopný odborná verejnosť charakterizuje tento stroj s podporou kompresora ako stelesnené peklo na dvoch kolesách.

1-Kawasaki-Z2H
Kawasaki Z H2 – vlajková loď japonskej značky sa predstavila v Miláne

Svoju vlajkovú loď radu Z predstavil japonský výrobca ako svoju najzásadnejšiu novinku v predstihu ešte pred milánskym veľtrhom. Motocykel po technickej stránke nadväzuje na model Ninja H2R, ale najmä na Ninja H2 SX.

Japonský výrobca charakterizuje svoju novinku Z H2 ako najradikálnejší, technicky najvyspelejší a najvýkonnejší model radu Z. Pri Z H2 využilo Kawasaki svoje interné skúsenosti s motormi Ninja H2 a Ninja H2R posúva vo svete motocyklov do triedy Hypernaked.

V agresívnych tvaroch modelu Kawasaki Z 2H je rúrkový rám s rázvorom kolies 1455 mm. V ňom je uložený kvapalinou chladený kompresorom preplňovaný radový štvorvalcový motor s objemom 998 cm³. Naladený je na výkon 147 kW/200 k, ktorý motor dosiahne pri 11 000 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment 137 Nm je pri 8500 otáčkach za minútu, ten sa na zadné koleso prenáša prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky.

2-Kawasaki-Z2H
Kawasaki Z H2 mala premiéru ešte pred veľtrhom EISMA 2019

Podvozok novinky Kawasaki využíva vpredu vidlicu Showa SFF-BP, vzadu odpruženie Uni-Trak a tlmič Showa. Sedadlo jazdca je vo výške 830 milimetrov a novinka Kawasaki má hmotnosť 239 kilogramov.

Aby sa motocykel dobre ovládal, na to mu slúži viacero asistenčných a jazdných systémov. Na bezpečné zvládanie akcelerácie slúži trojstupňová kontrola trakcie a na spomaľovanie asistent brzdového systému. Nechýba náklonové ABS, rýchloradenie ani tempomat.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kawasaki
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.