Kawasaki predstavilo v Miláne vlajkovú Z H2

Sobota, 09 november 2019

Na veľtrhu EICMA 2019 v talianskom Miláne predstavuje svoj najnovší model Z H2 japonská značka Kawasaki. Pre svoj vysoký výkon a to čoho je Z H2 schopný odborná verejnosť charakterizuje tento stroj s podporou kompresora ako stelesnené peklo na dvoch kolesách.

1-Kawasaki-Z2H
Kawasaki Z H2 – vlajková loď japonskej značky sa predstavila v Miláne

Svoju vlajkovú loď radu Z predstavil japonský výrobca ako svoju najzásadnejšiu novinku v predstihu ešte pred milánskym veľtrhom. Motocykel po technickej stránke nadväzuje na model Ninja H2R, ale najmä na Ninja H2 SX.

Japonský výrobca charakterizuje svoju novinku Z H2 ako najradikálnejší, technicky najvyspelejší a najvýkonnejší model radu Z. Pri Z H2 využilo Kawasaki svoje interné skúsenosti s motormi Ninja H2 a Ninja H2R posúva vo svete motocyklov do triedy Hypernaked.

V agresívnych tvaroch modelu Kawasaki Z 2H je rúrkový rám s rázvorom kolies 1455 mm. V ňom je uložený kvapalinou chladený kompresorom preplňovaný radový štvorvalcový motor s objemom 998 cm³. Naladený je na výkon 147 kW/200 k, ktorý motor dosiahne pri 11 000 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment 137 Nm je pri 8500 otáčkach za minútu, ten sa na zadné koleso prenáša prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky.

2-Kawasaki-Z2H
Kawasaki Z H2 mala premiéru ešte pred veľtrhom EISMA 2019

Podvozok novinky Kawasaki využíva vpredu vidlicu Showa SFF-BP, vzadu odpruženie Uni-Trak a tlmič Showa. Sedadlo jazdca je vo výške 830 milimetrov a novinka Kawasaki má hmotnosť 239 kilogramov.

Aby sa motocykel dobre ovládal, na to mu slúži viacero asistenčných a jazdných systémov. Na bezpečné zvládanie akcelerácie slúži trojstupňová kontrola trakcie a na spomaľovanie asistent brzdového systému. Nechýba náklonové ABS, rýchloradenie ani tempomat.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kawasaki
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.