Legenda Ford Mustang Mach 1 na slovenský trh

Piatok, 22 január 2021

Ikona amerického Fordu, Mustang Mach 1, silnejší a dynamickejší Američan z rodu divokých koní, zamieril v týchto dňoch na slovenský trh. Mustang Mach 1 prichádza nie dlho po tom, ako jeho slabší súrodenec, Mustang bez kultového označenia Mach 1, stojí od minulého roku v garážach u nezvykle veľa Slovákov.

1-Ford-Mustang-Mach1

Radový Mustang bol v roku 2020 najpredávanejším športovým kupé na slovenskom trhu. Predalo sa ho 58 s podielom 25 % v segmente.

Mustangu sa napriek prísnym európskym emisným regulám podarilo splniť homologizačné podmienky aj pre modelový rok 2021, a to znamená, že legendárny Mustang je naďalej dostupný aj na slovenskom trhu.

Mustang Mach 1 sa svetovému virtuálnemu publiku predstavil v októbri 2020 na podujatí Goodwood Speed Week.

Výkonové a jazdné parametre Mustanga sa podarilo zvýšiť na úroveň hodnú kultového označenia Mach 1. Prispeli k tomu vylepšené aerodynamické vlastnosti, špeciálne kalibrovaný 5,0-litrový motor V8 s výkonom 460 k a modernizované chladenie, ktoré zaručuje lepšie schopnosti na okruhu.

Mach 1 ako prvý sériovo vyrábaný Mustang v Európe ponúka vysokovýkonnú 6-stupňovú manuálnu prevodovku Tremec s technológiou vyrovnávania otáčok, ktorá zaručuje plynulé podraďovanie. Vylepšený systém olejového chladiča umožňuje výkonnú jazdu v náročných podmienkach.

Zákazníci si môžu zvoliť okrem 6stupňovej manuálnej aj 10-stupňovú automatickú prevodovku Ford. Mustang Mach 1 je Mustang s najlepšími jazdnými vlastnosťami, aký sa kedy dostal do Európy. Ponúka výkon 460 koní a rad vylepšení, ktoré zaručujú skvelé schopnosti na okruhu aj pôžitok z jazdy na bežných cestách.

Mustang Mach 1 poháňa celohliníkový 5,0-litrový zážihový motor V8 s výkonom 460 koní špeciálne upravený tak, aby poskytoval úžasný výkon na cestách aj na okruhu. Najvyšší výkon dosahuje pri 7500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 529 Nm pri 4600 otáčkach.

Základným prvkom každej generácie modelu Mustang Mach 1 je výrazný pretekársky a aerodynamický vzhľad vylepšený charizmatickými kombináciami farieb a fólií. Najnovší model limitovanej edície ponúka osem kombinácií farby karosérie a výrazných pruhov na kapote a bokoch.

Ford Mustang Mach 1 je tu a je pripravený zaparkovať v garážach slovenských zákazníkov. Jeho cena s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou je 60 990 eur, s desaťstupňovou automatickou je cena 64 450 eur.

1-Ford-Mustang-Mach1 2-Ford-Mustang-Mach1 3-Ford-Mustang-Mach1
Autor: J. Goldberger, Zdroj: Ford
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.