Lexus GS F: Inovácia a vyšší komfort

Utorok, 22 október 2019

Budúci rok štartuje športová limuzína Lexus GS F s kozmetickými úpravami a vylepšeným podvozkom. Bude mať čierne disky a čierno-biely interiér.

1-Lexus-GS-F
Lexus GS F príde po modernizácii na trh budúci rok. S päťlitrovým atmosférickým osemvalcom.

Lexus, luxusná odnož japonskej tototy, vyrukoval pred tromi rokmi s niečím neobvyklím: na základe sedanu GS postavili s použitím techniky kupé RC F luxusný športový sedan GS F. Pod kapotu mu posadili päťlitrový atmosférický osemvalec. Bez turba, bez pohonu 4x4, ale aj bez systému Stop-start. Teraz chystá Lexus tento model inovovať, inak povedané, ešte vylepšiť.

Najviditeľnejšou zmenou sú nové hliníkové disky kolies v čiernom matnom laku, ktoré dodávajú vozidlu dravý look. Sú štandardným vybavením modelu Lexus GS F 2020. Záujemca sa však môže rozhodnúť aj pre ručne leštené disky, za ktoré si na americkom trhu priplatí 600 dolárov.

Vylepšenia sa dotkli aj zavesenia kolies. Tuhšie puzdro tlmiča zvýši bezprostrednú reakciu riadenia. Pružiace vzpery zadných kolies sú upevnené dielcami z liateho hliníka, čo znižuje ich hmotnosť, zvyšuje tuhosť a zlepšuje jazdné vlastnosti.

3-Lexus-GS-F
Interiér Lexusu GS F skrášľuje a zvýrazňuje taký detail ako je čierno-biely kontrast

Pod kapotou auta naďalej pracuje päťlitrový atmosférický motor V8 s výkonom viac ako 470 koní, ktorý spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou. Rovnaký motor majú modely Lexus RC F a LC 500, predtým poháňal aj model IS F. Výkon sa prenáša na zadné kolesá pomocou aktívneho diferenciálu Lexus -TVD, ktorý patrí k štandardu.

Novinkou na novom GS Fsú modré lakované brzdové strmene Brembo s logom série Lexus F, ktoré pribudli k existujúcim oranžovým strmeňom. Drobné úpravy v interiéri White Black & Accent, ešte zvýrazňujú jeho čierno-biely kontrast.

(jGold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.