Mercedes stlačil spotrebu pod 5 litrov

Nedeľa, 14 marec 2010

Mercedes predstavil v Ženeve sedany triedy C a E s kombinovanou spotrebu pod päť litrov na sto kilometrov a primerane k nej sa znížili aj emisie. Na 100 kilometrov jazdy si od jesene dodávaný Mercedes-Benz C 220 CDI má vystačiť iba s 4,5 litrami nafty a model E 250 CDI dodávaný s automatickou prevodovkou so 4,9 litrami motorovej nafty.

Mercedes triedy C a E

Príklad oboch mercedesov dokazuje, že aj pri spaľovacích motoroch sú ešte rezervy na znižovanie spotreby. Ide pritom o výkonné štvorvalcové agregáty, v prípade menšieho modelu C 220 CDI je výkon 170 koní a najvyšší krútiaci moment 400 Nm, pri väčšom modeli E 250 CDI je výkon 205 koní a krútiaci moment 500 Nm.

Kľúčom k hospodárnej a pritom temperamentnej jazde pri zachovaní trakčnej sily je vylepšený štvorvalcový turbodiesel s odľahčeným kľukovým hriadeľom, ktorý namiesto ôsmich má len štyri vyvažovacie závažia. Na menšiu spotrebu a nižšie emisie má vplyv aj optimalizovaná regulácia tlaku oleja v motore, úpravy remeňového pohonu rozvodov, ako aj vylepšené turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi a kompresor so samočinnou reguláciou.

Na nižšiu spotrebu vplýva aj ďalšie vylepšenie: systém automatického vypínania motora stop-štart pri státí na križovatkách alebo v kolóne. Systém sa po prvý raz použil v triede E v súčinnosti so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá dostala nový menič s redukovaným preklzom, novo vyvinutý program radenia ECO s lepším rozpätím, ako aj prídavné olejové čerpadlo, ktoré pri automatickom zastavení udrží pracovný tlak.

Spotrebu znižujú tiež komponenty s nižším trením, použitý ľahkobežný olej a dlhší stály prevod v diferenciáli zadnej nápravy, keď namiesto prevodu 2,65 je teraz prevod 2,47.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.