Mercedes testoval elektrický eActros na tirolských cestách

Sobota, 09 október 2021

Mercedes-Benz okrem osobných áut a SUV pracuje aj na elektrifikácii nákladných automobilov. Dva modely eActros z pripravovanej série nákladných áut Mercedes-Benz blízke sériovej podobe eActros s čisto elektrickým pohonom absolvovali časť testov aj na cestách tirolských Alp.

Mercedes-eActros
Mercedes-Benz eActros na cestách v okolí Bolzana v Tirolských Alpách

Oba testované eActrosy počas série testov prekročili pohorie Alpy v južnom Tirolsku a boli zaťažené nákladom s najväčšou prípustnou hmotnosťou 27 ton. V priebehu skúšok zdolali celkovo 54 000 výškových metrov. Najvyšší bod vo výške 2750 metrov dosiahli počas jazdy k ľadovcu Kaunertal.

Vývojári Mercedes-Benz Trucks zvolili na testovanie elektrického nákladného modelu eActros južné Tirolsko hlavne preto, že poskytuje optimálne topografické podmienky na testovanie vozidiel pri extrémnych stúpaniach a klesaniach. Kotlina, v ktorej mesto Bolzano leží, súčasne poskytuje ideálne podmienky pre jazdy aj za vysokých teplôt, ktoré sa počas testov často pohybovali až nad hodnotou 40 °C.

Počas testov v Južnom Tirolsku inžinieri divízie Mercedes-Benz Trucks podrobili elektrické nákladné autá tým najnáročnejším testom, ktoré majú potvrdiť ich výkon a dĺžku životnosti.

V prípade dvoch testovaných trojnápravových vozidiel určených pre ťažkú distribučnú prepravu sa akumulátory počas jazdy z Nemecka cez Rakúsko do Talianska nabíjali výhradne na verejných nabíjacích staniciach.

Výsledky testov ukázali, že model eActros je aj za mimoriadne náročných podmienok plne spoľahlivý. Alpský terén umožnil inžinierom divízie Mercedes-Benz Trucks vytvoriť vozidlo s obzvlášť rozsiahlym využívaním rekuperácie, ktoré možno zužitkovať počas predvídavého spôsobu jazdenia.

Spustenie sériovej výroby modelu elektrického nákladného eActrosu v závode Mercedes-Benz v meste Wörth je naplánované na začiatok októbra tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.