Mercedes-Benz EQV sa predstaví vo Frankfurte

Pondelok, 19 august 2019

V marci tohto roku predstavil Mercedes na autosalóne v Ženeve štúdiu s elektrickým pohonom EQV, teraz chystá premiéru sériového modelu s rovnakým označením Mercedes-Benz EQV.

1-mercedes-benz-eqv

Ide o prvé elektricky poháňané prémiové veľkopriestorové vozidlo od značky Mercedes-Benz, o ďalšieho člena rodiny EQ, ktorý kombinuje mobilitu bez emisií a presvedčivý jazdný výkon. Prednosťou nového elektrického modelu štuttgartskej automobilky je pomerne veľký dojazd 405 kilometrov a rýchle dobíjanie vysokonapäťového akumulátora z 10 na 80 percent za menej ako jednu hodinu.

Elektrické hnacie ústrojenstvo modelu Mercedes-Benz EQV je umiestnené v prednej časti vozidla. Dosahuje najvyšší výkon 150 kW/204 k. Menič energie, prevodovka s pevným prevodovým pomerom, chladiaca sústava, ako aj výkonová elektronika tvoria pritom kompaktnú jednotku.

Energiu dodáva lítium-iónový akumulátor umiestnený v podlahe vozidla. Akumulátor je uložený nízko a v strede vozidla, čo sa priaznivo prejavuje na jazdných vlastnostiach EQV. Vďaka maximálnej rýchlosti až 160 km/h je zaručená svižná jazda aj mimo mestského prostredia. Akumulátor s kapacitou 90 kWh umožňuje dojazd 405 kilometrov, čo je zatiaľ predbežný údaj.

Mercedes-Benz EQV so šiestimi samostatnými sedadlami sa môže stať reprezentatívnym vozidlom prémiovej prepravy osôb, ktoré komfortnou a mimoriadne tichou jazdou splní požiadavky kladené na tento typ prepravy. Vďaka flexibilnej zástavbe samostatných sedadiel alebo lavíc sa EQV svojou konfiguráciou môže zmeniť na 7-miestne alebo aj 8-miestne vozidlo. Mercedes-Benz EQV ponúka vysoký komfort v interiéri a jedinečnú flexibilitu. Vyrábať sa bude s dvomi rôznymi rázvormi kolies.

EQV sa ako sériové vozidlo začlení do výrobného procesu vo výrobnom závode Vitoria na severe Španielska, kde sa vyrába aj trieda V a Mercedes-Benz Vito. To umožní flexibilnú a synergickú výrobu v priamej nadväznosti na dopyt zákazníkov.

Verejnosti sa sériový Mercedes-Benz EQV po prvýkrát predstaví na tohtoročnom autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom od 12. do 22. september.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.