Mercedes-Benz: Nový malý van v novej triede T

Streda, 27 apríl 2022

Mercedes-Benz prináša do segmentu malých vanov svojim novým modelom veľký komfort, priestor s dvomi, neskôr aj tromi radmi sedadiel, pohodlie pre rodinu, a navyše aj veľký batožinový priestor.

1-Merc-van

Nová trieda T značky Mercedes-Benz rozširuje svoje portfólio o malé modely van pre tých, čo trávia svoj voľný čas aktívne. V mercedese hovoria tomu, že "Život naberá na veľkosti", čo okrem iného znamená, že na zadnej lavici je dostatok miesta až pre tri detské sedačky a zostáva miesto aj pre veľký batožinový priestor.

Nový van má moderný dizajn, rozsiahlu bezpečnostnú výbavu a všestrannú konektivitu. Posuvné dvere na oboch stranách vozidla umožňujú komfortný prístup do priestoru zadných sedadiel. Vďaka tomu je možné v úzkych uličkách a medzerách na zaparkovanie rýchlo a bezpečne nastúpiť a vystúpiť. Predmety možno do vozidla nakladať cez široké zadné bočné dvere z oboch strán, aj zadnými výklopnými dverami.

Výrobca prostredníctvom novej triedy T prináša do segmentu súkromných malých vanov prvotriedny komfort a zároveň umožňuje atraktívny vstup do sveta značky s hviezdou pre všetkých, ktorí potrebujú veľký priestor.

Celkom nový model v sebe spája viacúčelovosť, veľký vnútorný priestor a vysokú úroveň výbavy – od infotainmentu MBUX a elektrickej parkovacej brzdy cez 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny (na prianie zákazníka), ďalej systém Keylees go, alebo náladové osvetlenie až po čalúnenie sedadiel z imitácie kože a rôzne ozdobné prvky.

Vďaka rozsiahlej sériovej bezpečnostnej výbave so siedmimi airbagmi a množstvom asistenčných jazdných systémov je nový malý van moderným, spoľahlivým spoločníkom pre rodiny a ľudí, ktorí trávia svoj voľný čas aktívne.

Malý van je kombináciou kompaktných vonkajších rozmerov a veľkej ponuky priestoru. Trieda T s piatimi sedadlami je 4498 milimetrov dlhá, 1859 milimetrov široká a 1811 milimetrov vysoká. Po tejto verzii bude nasledovať variant s dlhým rázvorom a až siedmimi miestami na sedenie.

Pohon malého vanu obstaráva dieselový agregát s výkonom 85 kW/115 k. S funkciou zvýšenia výkonu a krútiaceho momentu sa na krátky čas aktivuje výkon na 89 kW/121 k a krútiaci moment na 295 Nm. Dieselový variant s vyšším výkonom nepoznáme. Základný benzínový motor má výkon 75 kW/102 k a verzia s vyšším výkonom bude známa neskôr.

Všetky motory sú kombinované s funkciou Eco stop/start. Okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky je pre oba dieselové modely a pre výkonnejší benzínový model k dispozícii aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka DCT.

Ceny začínajú s nečakane vysoko – od 30 000 eur pre verziu T 160. Variant s vyšším výkonom bude drahší. Pod cenu sa podpisuje fakt, že ide o prémiovú značku, a potom drahá, bohatá a luxusná výbava. Toľko stojí malý van v základnom variante s benzínovým motorom s výkonom 75 kW/102 k a manuálnou prevodovkou.

V čase uvedenia nového malého vanu na trh ponúka mercedes dieselový a benzínový motor, každý v dvoch výkonových verziách. Nový model je v novej triedeT naozajstný prémiový malý van.Spája v sebe ponuku priestoru a funkčnosť so štýlom a komfortom.

1-Merc-van 2-Merc-van 3-Merc-van 4-Merc-van 5-Merc-van 6-Merc-van
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.