Mini Cooper SE: Prvé čisto elektrické

Pondelok, 10 február 2020

Prvé čisto elektrické Mini Cooper SE sme predstavili ešte v lete minulého roku, presnejšie 13. júla. Vtedy sme o ňom napísali, že tento model britskej prémiovej značky dostáva reálne kontúry. Kedy si záujemcovia budú môcť nový elektrický Mini kúpiť?

mini-electric

Ubehlo pár mesiacov a nový Mini Cooper SE s čisto elektrickým pohonom je na dosah. V súčasnosti podstupuje posledné testovacie jazdy, po ktorých sa dostane k prvým zákazníkom. Kedy to bude, to prezradíme na konci tohto článku.

O malom prémiovom britskom Mini sa hovorí, že svojím výrazným dizajnom a prémiovou kvalitou spája trvalo udržateľnú mobilitu so zábavou z jazdy. Potvrdzujú to aj nedávne testovacie jazdy z okolia nemeckého Mníchova.

V elektrickom modeli Cooper SE sa do Álp bez vypúšťania lokálnych emisií sa vydali testovací jazdci, resp. posádky do zimného regiónu Sölden v Rakúsku. Tam i späť bez prestávky na nabíjanie.

Jednodňový výlet za snehom poskytol príležitosť odskúšať si možnosti elektromobility mimo mestského prostredia a otestovať schopnosti modelu Cooper SE, pre ktorý výrobca udáva kombinovanú spotreba paliva 0,0 l/100 km, kombinovanú spotrebu elektrickej energie 16,8 — 14,8 kWh/100 km a kombinované emisie CO2 0 g/km.

Podľa výsledkov testovania Mini Cooper SE dôjde do vzdialenosti 235 až 270 kilometrov. Tieto hodnoty sa dajú dosiahnuť vtedy, ak sa naplno nevyužíva celý potenciál výkonu 135 kW (184 k).

Nabíjacia kapacita batérií je 11 kW. S dodávanou nástennou nabíjačkou Mini Elrctric Wallbox stačí na plné nabitie vysokonapäťovej batérie tri a pol hodiny. Nabíjanie rýchlonabíjačkou s jednosmerným prúdom s výkonom do 50 kW trvá menej ako 90 minút.

Na elektrické Mini Cooper SE sa upieralo v údolí Ötztal mnoho párov očí. Pýtali sa na začiatok predaja, na zrýchlenie a mali mnoho ďalších otázok. Niet divu, veď záujem o elektrické Mini prejavilo registráciou už 100 000 ľudí z celého sveta.

Prví si elektrický Cooper SE si prví majitelia budú môcť zagarážovať vo svojej garáži už v marci tohto roku. A tak na lyžovačku z Mníchova do Söldenu budú môcť vyraziť na plný "plyn" a prvú stovku ich Mini prekoná za 7,3 sekundy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.