Mini Cooper SE: Prvý elektrický

Sobota, 13 júl 2019

Mini s čisto elektrickým pohonom dostáva reálne kontúry. Na obzore je totiž sériový model Mini Cooper SE. Automobilka o ňom hovorí, že spája trvalo udržateľnú mobilitu so zábavou z jazdy, výrazným dizajnom a s prémiovou kvalitou.

1 Mini Cooper SE
Prvý čisto elektrický Mini Cooper SE sa začne vyrábať na jeseň tohto roku

Nový elektrický Mini Cooper SE bude prvým čisto elektrickým prémiovým malým vozidlom. Automobilka zverejnila jeho vybrané technické údaje. Podľa nich to vyzerá, že sú zhodné s BMW i3s.

Nový Cooper SE dostane elektrický motor s výkonom 135 kW/184k a s krútiacim momentom 270 Nm. So špecifickou lítiovo-iónovou batériou umožní elektrickému Mini dojazd 235 až 270 km. Batéria pritom nebude obmedzovať objemu batožinového priestoru.

Batéria sa bude dať nabíjať z domácej zásuvky, nástennej nabíjačky alebo z verejnej nabíjacej stanice, alebo aj rýchlym nabíjaním s výkonom až do 50 kW.

Informácie o akcelerácii z nuly na 60 km/h uvádzajú 3,9 sekundy a z nuly na sto 7,3 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca neuvádza, mohlo by to však byť blízko hodnoty ako má klasický Cooper S.

Vzhľadom na nízko umiestnenie batérie sa zníži ťažisko auta, čo zlepší jazdné vlastnosti, prinesie výnimočnú obratnosť i spontánny nárast výkonu. Nové elektrické Mini bude s pohonom predných kolies.

Dizajn zostáva prakticky nezmenený, ide teda o 3-dverové charakteristické Mini s novo pridanými špecifickými dizajnovými prvkami. Interiér dostane nové špeciálne zobrazovania a ovládacie prvky.

Rekuperácia sa bude dať nastavovať do dvoch úrovní pre individuálny pocit na pedále.

Štandardná výbava má LED svetlomety, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, kúrenie s tepelným čerpadlom, elektrickú parkovaciu brzdu, navigáciu Connected a chýbať nebude ani nezávislé vykurovanie.

Začiatok výroby je naplánovaný na tohtoročný november, prvé autá k zákazníkom dorazia potom začiatkom budúceho roku.

1 Mini Cooper SE 2 Mini Cooper SE 3 Mini Cooper SE 4 Mini Cooper SE 5 Mini Cooper SE 6 Mini Cooper SE 7 Mini Cooper SE 8 Mini Cooper SE 9 Mini Cooper SE
Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.