Mini Countryman po facelifte

Pondelok, 01 jún 2020

Druhá generácia Mini Countryman prešla po tri a pol roku od uvedenia do predaja omladzovacou procedúrou, ktorá síce vzhľad najväčšieho a najvšestrannejšieho Mini zmenila len minimálne, takže nestratila nič z toho, čo by sa prívržencom a fanúšikom na tomto malom crossoveri nemalo páčiť.

1-Mini-Countryman

Už dvanásť rokov je Mini Countryman medzi nami – prvé dva roky ako koncept predstavený na parížskom autosalóne v roku 2008, a od roku 2010 už ako produkčný model, ktorý na trhu vydržal bez zmeny plných šesť rokov. Koncom roka 2016 ho nahradila druhá generácia, a teraz približne v polovici výrobného cyklu prichádzajúca modernizácia má oživiť obľúbenosť a záujem o najväčšie a najvšestrannejšie Mini.

Precízne vycibrený dizajn, atraktívne doplnky na rozšírenie výbavy a inovatívne technológie v oblastiach ako ovládanie a prepojenie podčiarkujú výnimočné postavenie nového modelu Mini Countryman v prémiovom kompaktnom segmente, čo vytvára svieže podnety pre zábavu z jazdy a možnosti individuálnych úprav vo výnimočnom štýle britskej prémiovej značky.

Na exteriéri faceliftu Mini nájdeme skutočne len decentné zásahy, napríklad zmenenú mriežku chladiča, prepracované svetlomety s plnou diódovou technológiou a zmenené koncové svetlá. To sú najmarkantnejšie zmeny na modernizovanom Mini, ktoré ho zvonku odlišujú od svojho predchodcu. Interiér má nový digitálny prístrojový štít s 5palcovým displejom, ten, ktorý má aj aktuálny model John Cooper Works GP.

Technika pod kapotou faceliftovaného Countrymana sa nemení, zostáva základný trojvalec s objemom 1,5 litra a tiež výkonný štvorvalec pre verziu John Cooper Works s výkonom cez 300 koní. Mini Cooper SE je čistý elektromobil a Cooper SE Countryman má plug-in hybridný pohon s nabíjaním z elektrickej zásuvky´(motor 1,5 litra, elektromotor 7,6 kWh).

Pre Mini britský výrobca režírovaný nemeckým BMW naďalej pre modernizovaný Countryman neráta s manuálnou prevodovkou, ponúkať bude len automaty – 7stupňový s dvojspojkou, 6stupňový pre plug-in hybrid a 8stupňový pre verziu s pohonom všetkých kolies.

Do predaja by nový Mini Countryman mal prísť pravdepodobne koncom tohto leta.

1-Mini-Countryman 2-Mini-Countryman 3-Mini-Countryman
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."