Mitsibishi L200 Moutain Sherpa: Dobrodružstvá, práca i zábava

Nedeľa, 27 december 2020

Automobilka Mitsubishi nadväzuje na svoje predchádzajúce cestovateľské edície Expedition a Rock Proof z uplynulých troch rokov a prichádza s novým špeciálom L200 Mountain Sherpa postaveným na báze pick-upu Mitsubishi L200. Táto verzia off-roadového špeciálu je určená pre cestovateľské dobrodružstvá, prácu i zábavu.

1-Mountain-Sherpa

V predchádzajúcich prípadoch poslúžili pre Mitsubishi upravené modely Pajero a L200 a automobilka chcela dokázať, že z týchto primárne určených cestovných či pracovných vozidiel vie vytvoriť praktické a úspešné expedičné špeciály bez toho, aby na to vynaložila rozsiahle a nákladné úpravy.

Tak ako pred tromi rokmi, aj teraz sa slovenské zastúpenie značky pustilo do projektu dobrodružných výprav za poznaním a rozhodlo sa postaviť ďalšiu evolúciu drsného pick-upu určeného nielen na prácu, ale aj na zábavu.

Zvýšený podvozok, uzávierky medzinápravového, predného a zadného diferenciálu, pneumatiky do terénu Nokian Rockproof, spodný ochranný kryt motora aj podvozka, Safari šnorchel, svetelná rampa, kryt korby a ďalšie doplnky a úpravy vytvorili špeciál pre veľké dobrodružstvá v divokej prírode aj v najnáročnejšom teréne.

Špeciál L200 Mountain Sherpa je nielen pre cestovateľské výpravy, ale aj pre lesníkov, poľovníkov, ochranárov prírody a pre všetkých ďalších, ktorí sa potrebujú dostať tam, kam sa človek s obyčajným autom nedostane.

Základom špeciálu Mountain Sherpa je bežný model L200 Double Cab s novým menším a ľahším vznetovým štvorvalcom 2,3 DI-D s výkonom 150 konských síl (110 kW) a 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Nechýba redukčná prevodovka a uzávierka všetkých troch diferenciálov. Pre lepšiu priechodnosť terénom má tento špeciál aj o 5 centimetrov zvýšený podvozok.

Ďalšie úpravy a doplnky, ako kompresor pre dofukovanie kolies, zakrytie spodku pod motorom, prevodovkou a nádržou, pevné prekrytie ložnej plochy, výsuvná podlaha ložnej plochy, safari šnorchel pre brodenie, bočné ochranné rámy, svetelná rampa, pneumatiky do ťažkého terénu, navijak s ťažnou silou 5450 kg a ďalšie, to všetko tvorí súčasť úprav pre pokojné cestovanie alebo prácu.

Špeciál Mitsubishi L200 Mountain Sherpa dostal aj nové farebné odtiene karosérie, napríklad sivú Graphite Grey, oranžovú Sunflare Orange a červenú Red Solid a bielu White Diamond, ktorá kombinuje perleťový lesk s hĺbkou metalického laku.

Cena nového modelu L200 Mountain Sherpa sa odvíja od základnej sumy, ktorá je 28 990 eur.

1-Mountain-Sherpa 2-Mountain-Sherpa 3-Mountain-Sherpa
Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi a autor
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."