Modernizovaný Renault Mégane aj ako plug-in hybrid

Utorok, 08 september 2020

Modernizovaný Renault Megane je v predaji už aj na Slovensku. Ponúka sa s benzínovými i naftovými pohonnými jednotkami, ale ako čerstvá novinka aj v hybridnej verzii E-Tech plug-in hybrid. Modernizovaný Megane prichádza vo výbavách Life, Zen, Intens a R.S. Line.

1-Renault-Megane

Hlavnou novinkou modelového radu Megane je verzia E-Tech plug-in hybrid s kombinovaným výkonom 117 kW (160 k), a to výhradne len ako kombi. Modernizovaný Megane debutoval už vo februári.

Renault Megane je kultový model francúzskej automobilky, ktorého sa za 25 rokov výroby predalo vo svete viac ako sedem miliónov. Hovoríme o jeho štyroch generáciách.

Nový Megane má na karosérii viac štylistických zmien a pribudli nové technológie, ktoré zvyšujú bezpečnosť, pohodlie a potešenie z jazdy. Aj tentoraz prichádza Megane v typoch karosérií hatchbach a kombi. S bohatšou výbavou, kvalitnejšími materiálmi a multimediálnym systémom Easy Link.

Automobil je vybavený ďalej optimalizovanými bezpečnostnými systémami a Full LED svetlometmi, ktoré sú k dispozícií už od prvej úrovne výbavy. Aj ďalšími technológiami, ktoré zvyšujú nielen bezpečnosť, ale prinášajú aj väčšie potešenie z jazdy. Platí to o typoch karosérií hatchback i kombi.

Všetky svetlá sú vybavené LED technológiou. Svetlá denného svietenia sú v tvare písmena C v stopercentnom LED vyhotovení a svetlomety Full LED Pure Vision sú k dispozícií v štandardnom vybavení už od základnej verzie výbavy.

LED svetlomety zaisťujú o 30 percent väčší dosah svetelného lúča a v kombinácií s hmlovými svetlami osvetľujú zákruty. Zadné svetlomety, rovnako stopercentne LED, pútajú pozornosť novými lištami s 3D efektom. Sekvenčné zadné smerové svetlá poskytujú high-tech efekt a pútajú pozornosť.

Nový Renault Megane je teraz ešte vyspelejším automobilom s prepracovaným štýlom. Vpredu môžeme vidieť nový nárazník so zmenenou maskou chladiča, chrómované orámovanie hmlových svetiel a nové prívody vzduchu. Nový je aj zadný nárazník.

Interiér Renault Megane je prívetivý, projektovaný s ohľadom na ergonómiu vodiča, vybavený systémom Multi-Sense a novými typmi čalúnenia. Výrazným dojmom pôsobí najmä plne digitálny 10,2 palcový prístrojový štít, ktorý zobrazuje dôležité jazdné informácie priamo pred očami vodiča.

Nový je tiež multimediálny systém novej generácie Easy-Link s veľkým dotykovým 7 alebo 9,3 palcovým displejom. Systém, ktorý je kompatibilný s Android Auto a Apple CarPlay, umožňuje personalizáciu nastavení rôznych parametrov automobilu.

Ceny nového Renault Megane začínajú na 17 290, teraz v akciovej ponuke za 15 790 eur, a to s benzínovým trojvalcom 1,0 TCe 120 s výkonom 84 kW. Megane E-Tech 160 plug-in hybrid Grandtour má akciovú cenu 27 290 eur, cenníkovú 28 790 eur. Jediný ponúkaný turbodiesel 1,5 Blue dCi 115 je teraz v akciovej ponuke za 18 490 eur, cenníková cena je 19 990 eur. Verzia Megane sedan bude v predaji od roku 2021.

Model Megane R.S. Line nahrádza doterajšiu GT Line verziu. Má dvojitú chrómovanú koncovku výfuku, sedemnásť palcové disky kolies z ľahkých zliatin s diamantovým efektom a čalúnením R.S. Line Alcantara s červeným prešívaním a vyhrievanými športovými sedadlami. Červené prešívanie sa objavuje tiež na volante, ktorý je potiahnutý kožou. Cena v akcii za Megane R.S. Line je 21 390 eur, cenníková 22 890 eur.

Renault prichádza aj s hybridným pohonom typu E-Tech plug-in hybrid s výkonom 160 koní. Bude vo verzii Megane Grandtour. Vďaka batérii s kapacitou 9,8 kWh (400V) disponuje dojazdom, ktorý umožňuje v plne elektrickom režime prekonávať trasy až 50 km, v mestskom režime 65 km, pričom rozjazd je vždy v plne elektrickom režime.

Megane E-Tech plug-in hybrid sa osvedčí sa aj na dlhších trasách. Vďaka použitej technológií sa môže pochváliť rekordne nízkou spotrebou paliva od 1,3 l/km a nízkymi emisiami CO2 od 29 g/km. Nový Renault Megane Grandtour E-Tech 160 plug-in hybrid sa bude ponúkať vo výbavových stupňoch Zen, Intens a R.S. Line.

1-Renault-Megane 2-Renault-Megane
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa-Faenza
Druhom podujatí z trojice pretekov vo Faenze v Taliansku, seriálu majstrovstiev sveta motokrose, sa slovenský pretekár Richard Šikyňa na motocykli KTM 250 SXF umiestnil v prvých pretekoch na 18. meste a v druhých obsadil 15. priečku. Na svoje konto si tak pripísal deväť bodov. V priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 45 bodov na 21. mieste. Najbližšie preteky na okruhu vo Faenze budú už túto nedeľu a náš jazdec zabojuje o ďalšie body do hodnotenia svetového motokrosového seriálu, aj o návrat medzi dvadsať najlepších motokrosárov sveta triedy do 250 cm³.