Modernizovaný Renault Mégane aj ako plug-in hybrid

Utorok, 08 september 2020

Modernizovaný Renault Megane je v predaji už aj na Slovensku. Ponúka sa s benzínovými i naftovými pohonnými jednotkami, ale ako čerstvá novinka aj v hybridnej verzii E-Tech plug-in hybrid. Modernizovaný Megane prichádza vo výbavách Life, Zen, Intens a R.S. Line.

1-Renault-Megane

Hlavnou novinkou modelového radu Megane je verzia E-Tech plug-in hybrid s kombinovaným výkonom 117 kW (160 k), a to výhradne len ako kombi. Modernizovaný Megane debutoval už vo februári.

Renault Megane je kultový model francúzskej automobilky, ktorého sa za 25 rokov výroby predalo vo svete viac ako sedem miliónov. Hovoríme o jeho štyroch generáciách.

Nový Megane má na karosérii viac štylistických zmien a pribudli nové technológie, ktoré zvyšujú bezpečnosť, pohodlie a potešenie z jazdy. Aj tentoraz prichádza Megane v typoch karosérií hatchbach a kombi. S bohatšou výbavou, kvalitnejšími materiálmi a multimediálnym systémom Easy Link.

Automobil je vybavený ďalej optimalizovanými bezpečnostnými systémami a Full LED svetlometmi, ktoré sú k dispozícií už od prvej úrovne výbavy. Aj ďalšími technológiami, ktoré zvyšujú nielen bezpečnosť, ale prinášajú aj väčšie potešenie z jazdy. Platí to o typoch karosérií hatchback i kombi.

Všetky svetlá sú vybavené LED technológiou. Svetlá denného svietenia sú v tvare písmena C v stopercentnom LED vyhotovení a svetlomety Full LED Pure Vision sú k dispozícií v štandardnom vybavení už od základnej verzie výbavy.

LED svetlomety zaisťujú o 30 percent väčší dosah svetelného lúča a v kombinácií s hmlovými svetlami osvetľujú zákruty. Zadné svetlomety, rovnako stopercentne LED, pútajú pozornosť novými lištami s 3D efektom. Sekvenčné zadné smerové svetlá poskytujú high-tech efekt a pútajú pozornosť.

Nový Renault Megane je teraz ešte vyspelejším automobilom s prepracovaným štýlom. Vpredu môžeme vidieť nový nárazník so zmenenou maskou chladiča, chrómované orámovanie hmlových svetiel a nové prívody vzduchu. Nový je aj zadný nárazník.

Interiér Renault Megane je prívetivý, projektovaný s ohľadom na ergonómiu vodiča, vybavený systémom Multi-Sense a novými typmi čalúnenia. Výrazným dojmom pôsobí najmä plne digitálny 10,2 palcový prístrojový štít, ktorý zobrazuje dôležité jazdné informácie priamo pred očami vodiča.

Nový je tiež multimediálny systém novej generácie Easy-Link s veľkým dotykovým 7 alebo 9,3 palcovým displejom. Systém, ktorý je kompatibilný s Android Auto a Apple CarPlay, umožňuje personalizáciu nastavení rôznych parametrov automobilu.

Ceny nového Renault Megane začínajú na 17 290, teraz v akciovej ponuke za 15 790 eur, a to s benzínovým trojvalcom 1,0 TCe 120 s výkonom 84 kW. Megane E-Tech 160 plug-in hybrid Grandtour má akciovú cenu 27 290 eur, cenníkovú 28 790 eur. Jediný ponúkaný turbodiesel 1,5 Blue dCi 115 je teraz v akciovej ponuke za 18 490 eur, cenníková cena je 19 990 eur. Verzia Megane sedan bude v predaji od roku 2021.

Model Megane R.S. Line nahrádza doterajšiu GT Line verziu. Má dvojitú chrómovanú koncovku výfuku, sedemnásť palcové disky kolies z ľahkých zliatin s diamantovým efektom a čalúnením R.S. Line Alcantara s červeným prešívaním a vyhrievanými športovými sedadlami. Červené prešívanie sa objavuje tiež na volante, ktorý je potiahnutý kožou. Cena v akcii za Megane R.S. Line je 21 390 eur, cenníková 22 890 eur.

Renault prichádza aj s hybridným pohonom typu E-Tech plug-in hybrid s výkonom 160 koní. Bude vo verzii Megane Grandtour. Vďaka batérii s kapacitou 9,8 kWh (400V) disponuje dojazdom, ktorý umožňuje v plne elektrickom režime prekonávať trasy až 50 km, v mestskom režime 65 km, pričom rozjazd je vždy v plne elektrickom režime.

Megane E-Tech plug-in hybrid sa osvedčí sa aj na dlhších trasách. Vďaka použitej technológií sa môže pochváliť rekordne nízkou spotrebou paliva od 1,3 l/km a nízkymi emisiami CO2 od 29 g/km. Nový Renault Megane Grandtour E-Tech 160 plug-in hybrid sa bude ponúkať vo výbavových stupňoch Zen, Intens a R.S. Line.

1-Renault-Megane 2-Renault-Megane
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."