Nová Honda HR-V má slovenské ceny. Ponúkne výhradne hybrid.

Streda, 22 september 2021

Honda už dávnejšie deklarovala, že cesta ktorou sa automobilka v hlavných modeloch bude v budúcnosti uberať sú elektrifikované modely. K postupujúcej elektrifikácii pridáva teraz model HR-V ako novú generáciu mestského SUV. Prichádza výhradne v podobe hybridu s typickým "hondovským" označením e:HEV.

1-HR-V-eHEV

Honda HR-V vstupuje na slovenský trh výhradne ako hybrid e:HEV s výkonom 96 kW/130 k. Uvádzacia cena s elegantnou karosériou SUV kupé začína na sume 26 990 eur. Za túto cenu ponúkne vo svojej kategórii jeden z najväčších vnútorných priestorov v kategórii s vysoko univerzálnym a pohodlným interiérom.

Vyššou je výbava Advance, začína sa od 29 490 eur. Má navyše elektricky ovládané dvere batožinového priestoru s možnosťou bezdotykového otvárania a automatického zatvorenia po vzdialení sa, vyhrievaný volant, syntetickú kožu a tkaninové obloženie interiéru.

Vrcholná výbava Advance Style je k dispozícii sa bude za cenu od 31 990 eur, a navyše ponúkne prémiové audio, mimoriadne detaily a výnimočné dizajnové prvky, napríklad farbu exteriéru v dvoch odtieňoch a oranžové detailové prvky v kabíne.

Všetky varianty tejto najnovšej generácie HR-V sú štandardne vybavené pokročilou technológiou dvojmotorového pohonu e:HEV, čo je hybridné elektrické vozidlo a je ďalším krokom automobilky k splneniu záväzku elektrifikovať v Európe do roku 2022 všetky svoje hlavné modely.

Ako sme už naznačili, s motorizáciou novej HR-V je to jednoduché, keďže má jediné pohonné hybridné ústrojenstvo hybrid e:HEV s výkonom 96 kW/130 k. To spája benzínoví štvorvalec s 1,5 i-VTEC pracujúci v Atkinsonovom cykle s dvomi elektromotormi. Tie poháňajú kolesá primárne priamo s výkonom 96 kW, zatiaľ čo spaľovací motor so 79 kW pracuje ako generátor elektrickej energie. Spaľovací 1,5 litrový motor sa k pohonu pripája len keď vozidlo jazdí vo vysokej rýchlosti.

Hybridná technológia e:HEV od spoločnosti Honda je k dispozícii v modeli HR-V po prvý raz a používa ho aj menší Jazz. Emisie CO2v kombinovanom cykle WLTP sú od 122 g/km a spotreba paliva 5,4 l/100 km. Nastavenie e:HEV disponuje tromi režimami jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevládajúcich jazdných podmienok.

Novú Hondu HR-V e:HEV si možno objednať u autorizovaných predajcov.Prvé dodávky sa v Európe očakávajú začiatkom roka 2022.

1-HR-V-eHEV 2-HR-V-eHEV
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.