Nová Honda HR-V už len ako hybrid e:HEV

Piatok, 30 júl 2021

Nová generácia modelu HR-V, ktorý sa začne v Európe predávať koncom roku 2021, bude vybavený výhradne len ako hybrid s pokrokovým pohonným ústrojenstvom e:HEV, ktorý zdieľa s aktuálnym modelom Jazz.

Honda-hr-v

Honda verí v elektrifikáciu svojich modelov a do konca roku 2022 chce vo svojich hlavných kategóriách predávať výhradne elektrifikované modely, čo znemená, že vsádza na hybridy a elektromobily. Súčasťou tejto stratégie je aj model HR-V novej generácie, ktorý bude výhradne ako hybrid a ktorý sa v Európe a aj u nás začne predávať v závere tohto roku.

Predchádzajúci model kompaktného HR-V je tu od roku 2013, odkedy sa ho predalo viac ako 3,6 milióna kusov. Oproti nemu sa nový HR-V úplne zmenil. Zachováva si síce štýl SUV kupé, ale svoj dizajn úplne prekopal napriek tomu, že "stará" HR-V sa stále dobre predáva. Vzhľadom na veľkú konkurenciu v segmente sa však zmena žiadala.

Vonkajšie rozmery sa u novej Hondy HR-V zásadne nezmenili. Pre zdôraznenie mohutnosti sa zväčšila len svetlá výška o 10 milimetrov, celková výška je však napriek tomu menšia o 20 milimetrov.

Novinka Hondy bude vybavená výhradne pokrokovým hybridným pohonom e:HEV. Uvedením osvedčeného hnacieho ústrojenstva do kompaktného SUV sa v tejto vysoko konkurenčnej triede predstavila ako nová kombinácia účinnosti a výkonu.

Pohonná jednotka e:HEV novej generácie modelu HR-V disponuje celkovým výkonom 96 kW (131 koní) a krútiacim momentom 253 Nm. Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen v meste, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Jeho palivovo úsporný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 122 g/km a spotreba paliva je 5,4 l/100 km. Nová Honda HR-V zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,6 sekundy.

Úplne nové HR-V ako najnovší model rodiny e:HEV bude k dispozícii iba s hybridným pohonom. Bez nutnosti pripájania a nabíjania je HR-V vhodný pre každú jazdnú situáciu. Kombinuje responzívny výkon a efektivitu elektrického vozidla s použiteľnosťou a flexibilitou tradičných automobilov na benzínový a naftový pohon.

Hybridné pohonné ústrojenstvo e:HEV ponúka kombináciu vysokého výkonu s vysokou úrovňou efektivity a kultivovanosti. Pohonný systém pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré pracujú s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s inteligentnou riadiacou jednotkou. Hybridný systém zapína automaticky podľa potreby jednotlive motory, ich správanie sa dá upraviť režimami Eco, Normal a Sport.

Nový model HR-V zdieľa s modelom Jazz aj jedinečnú koncepciu zadného priestoru kabíny. Tu má nielen klasicky sklopné sedadlá, ale tiež možnosť zdvihnúť "sedák" a prepravovať tak rozmernejšie predmety. Podľa Hondy sa tu môžu prepravovať napríklad dva bicykle. Batérie sú umiestnené pod batožinovým priestorom a nezaberajú tak priestor pre posádku ani pre batožiny.

Teraz už zostáva len čakať na začiatok predaja, ktorý je na starom kontinente naplánovaný na koniec tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.